Gå til innhold

Gjennomsnittskvinnen har blitt mye vakrere de siste 15-årene, gjennomsnittsmannen har blitt styggere. Dette er med på å skape økt ulikhet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når kvinner også er mer velutdannede og tjener vesentlig bedre enn på 90-tallet blir alt veldig vanskelig for alminnelige menn. 

Mitt råd til andre menn er

- møter du en dame du liker ta vare på henne. Vis interesse. 
- Ikke ta henne for gitt

- Gjør husarbeidet som kreves

- Lese romaner/ se filmer/se TV-serier med kvinneperspektiv 

- drit i Jordan Peterson. Han er en reaksjonær gjøk som bare ødelegger menns virkelighetsoppfatning. 

Dette er viktig fordi.

Blir du alene som mann 38 med vanlig inntekt, høye viker, dype markerte rynker i pannen er du ute i store vanskeligheter. Hvis du i tillegg er bitter på kvinner kommer du ingen vei.

Anonymkode: d9fc0...c12

• Liker 14
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du ser ikke ironien i at du kaller Peterson en reaksjonær gjøk og samtidig klager over at gjennomsnittsmannen har hatt en veldig uheldig utvikling de siste 15 år?

Anonymkode: dd6ad...ac9

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

mye man skal lese om gitt. Har du kilder på dette? Kvinnekamp de siste 50-60 årene har ført kvinner i Norge dit vi er idag. Vi har blitt uavhengig. Jeg vokste opp med mamma som var på kjøkkenet. Kvinner hadde ikke førerkort og totalt avhengig av ektemannen sin. Idag er det totalt endret og bra er det spør du meg. Jeg passer bedre inn i dagens bilde enn det bildet jeg vokste opp med. Hva det har med utseende  og gjøre vet jeg ikke. 

Folk er mer storforlangende nå enn for 50 år siden. For menn idag er det nok tøffere enn det var for 50 år på sjekke arenaen fordi kvinner idag klarer seg helt fint uten noen mann. Og derfor økes selvsagt kravene til menn fordi vi som kvinner ikke trenger enn mann sånn egentlig. Alt er mulig nå tildags. 

Anonymkode: e1709...79b

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

0/10

Anonymkode: ab1fe...d42

• Liker 1
Gjest Ghostface
Skrevet

Det stemmer ikke. Jeg er kvinne og jeg er stygg. Har fått høre det, også.

AnonymBruker
Skrevet
Ghostface skrev (1 minutt siden):

Det stemmer ikke. Jeg er kvinne og jeg er stygg. Har fått høre det, også.

Da er det noe feil med de som sa det til deg. De har mye dritt i sjelene sine i hvert fall  :klem:

Anonymkode: 0d5c7...908

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gjennomsnittsmannen, og veldig pen. Får stadig høre det. 

Lurer på hvilken morsom påstand jeg kan dikte opp, og starte en tråd med? 

Anonymkode: e6da6...ed2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når kvinner også er mer velutdannede og tjener vesentlig bedre enn på 90-tallet blir alt veldig vanskelig for alminnelige menn. 

- Ikke ta henne for gitt

- drit i Jordan Peterson. Han er en reaksjonær gjøk som bare ødelegger menns virkelighetsoppfatning. 

Dette er viktig fordi.

Blir du alene som mann 38 med vanlig inntekt, høye viker, dype markerte rynker i pannen er du ute i store vanskeligheter. Hvis du i tillegg er bitter på kvinner kommer du ingen vei.

Klok mann, du. Drit i JP og prøv å se ting i kvinneperspektiv♥️. Og hva slags helt er nå JP? Pillenarkoman som syter over angst og avhengighet? Skikkelig macho..

Anonymkode: 01a94...aaf

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg tror problemet også er at endel menn som ikke lykkes med  damer drømmer om at det skal være like enkelt som det var tidligere og ønsker at kvinner skal være avhengige av dem. Det skal være nok at de har fast jobb og en inntekt. At kvinner da ikke blir lykkelige er visst ikke så nøye virker det som. Da er det å fremstille fortiden gjennom rosa brilleglass fordi da var alt så mye bedre. Når jeg hører om fortiden og også det jeg kan huske å ha observert så var nok ikke alt så fantastisk.

For øvrig tror jeg også at det er vanskelig for alle uansett, men på ulike måter. Det er bare det at man lettere ser ting fra eget perspektiv og graver seg ned.

At kvinner er blitt penere og menn styggere virker mer som en personlig mening enn noe som er reelt.

Men jeg tror at datingapper har gjort dating kjipere og vanskeligere på noen områder. Nå var det ikke så enkelt før heller om du var en litt sjenert mann som ikke var attraktiv. Før måtte man faktisk sjekke opp damer ute.

AnonymBruker
Skrevet

Om kvinner er blitt vakrere mens menn ikke har blitt det, må det det bety at vakker(for deg)=fake=sminke/operasjoner/fillers/øyenvipper/osv. 

Betviler påstanden din. 

Skjønner egentlig ikke hva utseende har å gjøre med innleget ditt. I rådene dine til menn, nevner du ingenting om utseende, men helt andre ting, mens du i konklusjonen din igjen ender på at utseende er avgjørende for å få en ny kvinne. Det er jo ingen sammenheng i argumentasjonen din. Kvinner er vakrere, menn er styggere, derfor må menn følge dine praktiske råd for å unngå å miste sin kvinne, for da får han ingen ny hvis han har mistet utseende litt? Da hjelper det ingenting at han er en fantastisk mann på alle andre områder, mener du? 

Jeg skjønner ikke... 🤷‍♀️

Anonymkode: 9df51...b4d

• Liker 5
Skrevet

Det er overhodet ikke vanskelig for alminnelige menn å få dame.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Både menn og kvinner har blitt penere og holder seg bedre med årene enn tidligere. Det er pga. legevitenskapen + at det er enklere å jobbe og holde orden på hjemmet. Alle holder seg friskere, hvis de vil da. 

Anonymkode: 69fa0...33b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Isambard said:

Hvor vanskelig det er avhenger av sosioøkonisk status, sosiale evner, og en hel del andre ting. Er man lavt utdannet med lite inntekt og sosialt nettverk er veien til isolasjon, ensomhet og tidlig død svært kort enten den er selvvalgt eller som følge av sykdom.

Anonymkode: c4ea9...de9

AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (16 minutter siden):

Det blir stadig flere single, barnløse og sexløse menn. 

Det er som å si at det ikke er vanskelig å gå ned i vekt og bli topptrent. Oppskriften er enkel, men i praksis er det veldig vanskelig for de fleste. 

Anonymkode: e4b0e...25c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det som er sant er at likestillingen har ført til at flere kvinner klarer seg selv, og ikke er avhengig av en mann for å ha inntekt, kjøre bil, osv. Det fører til at de nok generelt stiller større krav til menn enn de gjorde før. De vil ha noe mer enn en forsørger og en sjåfør. Så det er bare for menn å steppe opp gamet. 

Anonymkode: a0c30...b35

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det blir stadig flere single, barnløse og sexløse menn. 

Det er som å si at det ikke er vanskelig å gå ned i vekt og bli topptrent. Oppskriften er enkel, men i praksis er det veldig vanskelig for de fleste. 

Anonymkode: e4b0e...25c

Ca 80% får barn før 50. En del av de barnløse vil ikke ha barn og en ganske mange par klarer ikke å få barn.

Hvor stor andel er ufrivillig single? Selv om det er "stadig flere" så er det ganske få.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

- Ikke ta henne for gitt

Dette er viktig fordi.

Det var da veldig til tafathet da.

Du må høre på Jordan Peterson og skaffe deg en oppgave, før var det "forsyn og beskytt" det er det ikke så mye bruk for lenger.

Så kan du være den beste versonen av deg selv økonomisk, sosialt, kulturelt og helsemessig slik at du har et liv en kvinne kan kompletere. Slik du legger det opp blir kvinnen livet og det er det ingen som er tjent med.

Om det nå skjærer seg om du er 38 og har viker så vil du ha ditt liv å klare deg bra. Men med dine råd gikk livet ut av døra og du sitter alene igjen med vikene dine.

• Liker 2
Skrevet
Isambard skrev (3 timer siden):

Hva er en allminnelig mann?

Skrevet

Hadde et håp om at dette kunne være en interessant tråd der en hadde forskning som tilsa at påstanden i tittelen stemte, for det kunne vært en interessant diskusjon. Skuffende når det viser seg å være en trolletråd. 

• Liker 3
Skrevet
Flintis skrev (5 timer siden):

Hva er en allminnelig mann?

Jeg vet ikke hva TS mente med "alminnelig mann" i startinnlegget, men jeg tenker en gjennomsnittsmann. Eventuelt fertallet av menn.

Flintis skrev (5 timer siden):

Det var da veldig til tafathet da.

Du må høre på Jordan Peterson og skaffe deg en oppgave, før var det "forsyn og beskytt" det er det ikke så mye bruk for lenger.

Så kan du være den beste versonen av deg selv økonomisk, sosialt, kulturelt og helsemessig slik at du har et liv en kvinne kan kompletere. Slik du legger det opp blir kvinnen livet og det er det ingen som er tjent med.

Om det nå skjærer seg om du er 38 og har viker så vil du ha ditt liv å klare deg bra. Men med dine råd gikk livet ut av døra og du sitter alene igjen med vikene dine.

Jeg vil bare nevne at jeg bare er 50% sikker på om TS er en mann, Det er ganske uvanlig å være fiksert på viker, men det er én kvinnelig bruker som maser om det hele tiden.

Litt samme type uvanlige meninger også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...