Gå til innhold

Hvordan sette en fullstendig grense for siste gang? Jeg er så lei!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg svært lei av en fyr jeg har kontakt med, og dere må hjelpe meg til hvordan jeg setter den fullstendige grensen, for åpenbart har ikke det jeg har gjort hittil fungert i noen grad. 

Det er en fyr jeg har hatt en flørt med tidligere, men ting ble avsluttet da jeg var usikker. Han var ganske interessert i meg, men jeg var ikke like interessert tilbake da jeg hadde en del med meg selv å gå gjennom.

Nå har jeg kommet til et punkt hvor jeg har det bedre med meg selv, og jeg har merket at jeg har fått følelser for denne fyren. Vi begge går på samme skole og klasse og er 26 år gamle. 

Før jeg brettet ut om hva jeg følte for han, har han flere ganger spurt om vi skal ha sex sammen (vi har hatt det tidligere, men det er lenge siden). Jeg har sagt nei hele tiden, men han fortsette å spørre. Noen ganger er han tullete, mens andre ganger er han mer seriøs. For ikke så lenge siden bestemte jeg meg for å være åpen og ærlig med han, og jeg fortalte han at jeg har følelser for han. Han trodde jeg bare tullet, men ble likevel sjokkert. Han sa ingenting om at han hadde de samme følelsene tilbake. Men jeg ser åpenbart på han at han liker meg, med tanke på kroppsspråk, øyekontakt osv. Han tar også kontakt med meg og spør om å møtes. 

Men, i alle fall. Jeg er nå forbanna lei av den sex-praten hans, og jeg kom til et punkt hvor jeg klikket og ba han aldri spørre meg om noe som helst med sex igjen. Han vet at jeg ikke vil ha sex bare plutselig da jeg kan få sterkere følelser av det. Jeg gjør det rett og slett for å vise min verdighet. Det er ikke slik at jeg skal gå i sengs med han bare fordi han har lyst - jeg har ikke lyst enda. 

Men han stopper ikke. 

HVA skal jeg gjøre, jeg trenger hjelp. Jeg har sagt i fra på en svært seriøs måte, og jeg har sagt nei alle ganger. Jeg har også blitt små-sinna hver gang han nevner det, og det merker han selv. Da sier han bare "ikke bli så sur, jeg tuller bare" men han fortsetter med det. 

Hva skal man gjøre i en slik situasjon? Slutte å svare han når han tar kontakt for å vise selvrespekt? Jeg driver jo fortsatt å prater med han, men blir bare sur der og da når han nevner sex, så kan det gå 5 minutter og jeg er ikke sur lenger. 

Han driver jo å fortsetter fordi han ikke tar meg seriøs når jeg blir sur. Hva skal man gjøre da?? Skal jeg bare slutte å i det hele tatt prate med fyren, eller skal jeg være fullstendig kald og bare svare kort når han prater til meg? Rett og slett behandle han som luft? Late som om vi er bekjente? Vi har generelt en ganske artig tone, hvor vi tuller med hverandre og rett og slett har en bra kjemi. 

Jeg kjenner bare at jeg rett og slett er drit lei, det gjør meg kvalm. For hver dag som går så mister jeg bare interessen. Jeg synes det er veldig respektløst å nevne sex-relaterte ting, kommentere kroppen min osv. når vi har hatt noe på gang tidligere (på en seriøst måte). Nesten som om jeg føler jeg er en han kan knulle på. 

Anonymkode: 91bc5...707

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han driver jo å fortsetter fordi han ikke tar meg seriøs når jeg blir sur. Hva skal man gjøre da?? Skal jeg bare slutte å i det hele tatt prate med fyren, eller skal jeg være fullstendig kald og bare svare kort når han prater til meg? Rett og slett behandle han som luft? Late som om vi er bekjente? Vi har generelt en ganske artig tone, hvor vi tuller med hverandre og rett og slett har en bra kjemi.

Det enkleste er å be han om å ikke kontakte deg igjen. Og ikke gå inn i en diskusjon om det.

Hvis du derimot ønsker å fortsette med kontakt, bare ikke den ubehagelige delen, så må du rett og slett begynne å avslutte samtalen fort og brutalt hver gang han setter i gang. IKKE gå inn i en diskusjon. Hvis han ikke er interessert i å ha kontakt med deg uten at han får holde på med sånn prat som du har gitt beskjed om at du ikke ønsker, så vet du at du ikke har noen annen verdi for han. Så enkelt er det faktisk, TS.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

For hver dag som går så mister jeg bare interessen.

Men du gjør jo ikke det? Han har jo fått deg på limpinnen. Du klarer ikke å slutte å tenke på ham, og han er en slags oppgave for deg, der du prøver å forstå ham, og forandre ham.  Aksepter at han er en kødd, og trekk deg langt unna.  

Anonymkode: b9cbe...5e6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke helt. Er dere venner? Er dere kjærester? Vil du ha ham som kjæreste, men ikke ha sex? 
Han må jo være litt forvirret i forhold til dette. Det virker jo som om dere har hatt kontakt en stund, du sier også til ham at du har følelser for ham, men vil altså ikke ha sex. Her tror jeg du må være tydelig med ham så får han avgjøre om han vil ha en kjæreste uten sexbiten. 
Når tenker du at du er klar?

Du må fortelle ham at du ikke er intr i å ha sex med ham og at han kan slutte å mase. Men du må også fortelle ham hvor du står i forhold til dere. Jeg er iallfall veldig forvirret i forhold til det. Og jeg forstår ikke hvorfor du ikke vil ha sex med en fyr du har følelser for over tid. 

Men altså... du sier til ham at du vil ha ham som kjæreste, men at du ikke vil ha sex med ham. 

Anonymkode: 6c0e6...8f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår ikke helt. Er dere venner? Er dere kjærester? Vil du ha ham som kjæreste, men ikke ha sex? 
Han må jo være litt forvirret i forhold til dette. Det virker jo som om dere har hatt kontakt en stund, du sier også til ham at du har følelser for ham, men vil altså ikke ha sex. Her tror jeg du må være tydelig med ham så får han avgjøre om han vil ha en kjæreste uten sexbiten. 
Når tenker du at du er klar?

Du må fortelle ham at du ikke er intr i å ha sex med ham og at han kan slutte å mase. Men du må også fortelle ham hvor du står i forhold til dere. Jeg er iallfall veldig forvirret i forhold til det. Og jeg forstår ikke hvorfor du ikke vil ha sex med en fyr du har følelser for over tid. 

Men altså... du sier til ham at du vil ha ham som kjæreste, men at du ikke vil ha sex med ham. 

Anonymkode: 6c0e6...8f1

Vi er bare venner nå ja. 

Poenget er at før jeg var ærlig om mine følelser for han, så drev han å alltid spurte om sex. Og etter at jeg var ærlig med han om at jeg er forelsket, så fortsetter han med å nevne sex. 

Og nei, det er absolutt ikke slik at jeg ikke vil ha sex med en potensiell kjæreste, absolutt ikke. 

Poenget er: i og med at jeg ikke vet om hans følelser er gjensidige mot meg, så vil jeg jo selvfølgelig ikke hoppe i sengs med fyren bare fordi han har et ønske om å ligge. Hva vet jeg om han bare bruker meg, og jeg må ende opp med å være lei meg og føle meg dum? Det er jo rart at en fyr som virkelig har følelser for en jente genuint skal "mase" om sex såppas mye? En som hadde vært genuint interessert ville jo nok opptrådt ganske annerledes og mer forsiktig. 

Jeg vil rett og slett ikke ligge med han fordi jeg er usikker på om han føler det samme om meg slik jeg føler for han. Den klassiske "vil han bare ligge med meg?"-problemene alle jenter har den dag i dag. 

TS. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vi er bare venner nå ja. 

Poenget er at før jeg var ærlig om mine følelser for han, så drev han å alltid spurte om sex. Og etter at jeg var ærlig med han om at jeg er forelsket, så fortsetter han med å nevne sex. 

Og nei, det er absolutt ikke slik at jeg ikke vil ha sex med en potensiell kjæreste, absolutt ikke. 

Poenget er: i og med at jeg ikke vet om hans følelser er gjensidige mot meg, så vil jeg jo selvfølgelig ikke hoppe i sengs med fyren bare fordi han har et ønske om å ligge. Hva vet jeg om han bare bruker meg, og jeg må ende opp med å være lei meg og føle meg dum? Det er jo rart at en fyr som virkelig har følelser for en jente genuint skal "mase" om sex såppas mye? En som hadde vært genuint interessert ville jo nok opptrådt ganske annerledes og mer forsiktig. 

Jeg vil rett og slett ikke ligge med han fordi jeg er usikker på om han føler det samme om meg slik jeg føler for han. Den klassiske "vil han bare ligge med meg?"-problemene alle jenter har den dag i dag. 

TS. 

Han hadde ikke oppført seg så asosialt om han hadde et snev av respekt for deg nei.

Ta en siste prat med ham og si ifra?

Si at du opplever sexpraten som ganske nedlatende og respektløst når du jo har sagt du har følelser for ham.

Hadde han likt deg som person hadde han jo forsøkt å gjøre noe sosialt med deg - ikke bare snakke om pikk og fitte.

Litt av en fyr. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo du selv som oppsøker ham. 

Hvis det er så fælt å være sammen med ham SÅ SLUTT Å VÆRE SAMMEN MED HAM DA. 

Anonymkode: 5bcba...88f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du nærmer deg ett hekt tror jeg. Har vært i samme situasjon man vet at man blir behandlet som dritt men samtidig klarer man ikke å bli kvitt personen ut av livet ditt fordi man har følelser for dem og man syns bestandig det er spennende å møte de og gjøre alskens crazy stuff. Men hvis han snakker bare om sex så er det lite håp, spesielt etter at du har sagt hva du føler. Jeg skal vedde på hvis du spør han hans følelser så vil han si at vi har det så fint slik vi har det nå..eller sorry mac jeg kan ikke gi deg annet enn sex og vennskap... lettvindt for dem å si det når de vet de har deg på kroken...de har da samtidig sikret ryggen sin fri så du klarer aldri å ta dem på noe. Så ta ett hint og hold deg unna er mitt råd ellers blir det bare verre for deg. Du må sette ned foten og si at ja jeg har fått følelser for deg, hva føler du for meg? Og si at du vil ha alt eller ingenting. Finito. 

Anonymkode: 5a402...538

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Vi er bare venner nå ja. 

Poenget er: i og med at jeg ikke vet om hans følelser er gjensidige mot meg, (jo, du vet at de ikke er gjensidige under hele tatt, fordi det viser han både med handlinger og ord!) så vil jeg jo selvfølgelig ikke hoppe i sengs med fyren bare fordi han har et ønske om å ligge. Hva vet jeg om han bare bruker meg, og jeg må ende opp med å være lei meg og føle meg dum? Det er jo rart at en fyr som virkelig har følelser for en jente genuint skal "mase" om sex såppas mye? En som hadde vært genuint interessert ville jo nok opptrådt ganske annerledes og mer forsiktig. (Ja, det er veldig rart og dermed kan du, og bør du, gå utifra at han ikke er genuint interessert, fordi han oppfører seg akkurat som enhver fyr som kun liker jakten etter å få en jente til sengs. Dess vanskeligere hun er å ligge med, dess mer spennende er jakten) 

Jeg vil rett og slett ikke ligge med han fordi jeg er usikker på om han føler det samme om meg slik jeg føler for han. (Unnskyld at jeg er hard mot deg her, men du må ta av deg de rosa brillene... han her føler absolutt ikke det samme for deg som du føler for han. Ingenting du sier tyder på at han ønsker noe annet enn sex..) Den klassiske "vil han bare ligge med meg?"-problemene alle jenter har den dag i dag. 

TS. 

Anonymkode: 470d4...134

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du først og fremst må finne ut hva DU vil. For det høres ikke ut som du er helt ferdig med han. Og da er ikke signalene dine til han tydelige nok.

Anonymkode: 155cc...68b

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg glemte å skrive at jeg la inn kommentarer i sitatet i mitt forrige svar! Vær så snill å les der TS... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...