AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Skrevet 8. juni 2022 Jeg er på utikk etter min perfekte BH som gjerne gir litt push. Til nå har jeg brukt 90C. I følge nettstedet A Bra That Fits, skal jeg, ut fra målene, bruke 85G, så jeg tenkte "jaja, jeg har jo målt meg og siden kalkulatoren på den siden sier jeg skal bruke G-cup, og da får jeg stole på den". Da bestilte jeg BH i størrelse 85G, men cuppen var jo aaalt for stor! Jeg har vært innom undertøysbutikker og målt meg der og de mener 90C er den riktige størrelsen. Jeg skjønner virkelig ingenting. Ingen BHer føles behagelig for meg, de gnager i armhulen, de strammer over skuldrene, cuppen er for stor eller for liten. Jeg blir så frustrert! Anonymkode: cb9b7...685
Bålkaffe Skrevet 8. juni 2022 #3 Skrevet 8. juni 2022 Det som er kjipt her er at du kan måle deg til en størrelse i en butikk og få en helt annen i butikk nr to, en tredje i butikk nr tre osv. De opererer med helt egne størrelser på bhene, eksakt på samme måte som at de opererer med ulike størrelser på alt annet i klær. Om jeg skal kjøpe meg cup-bher, må jeg fysisk i butikk og måle meg der og følge skjemaet deres eller følge skjemaet fra nettbutikken og måle meg hjemme foran hvert.eneste.kjøp. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #4 Skrevet 8. juni 2022 Bålkaffe skrev (2 timer siden): Det som er kjipt her er at du kan måle deg til en størrelse i en butikk og få en helt annen i butikk nr to, en tredje i butikk nr tre osv. De opererer med helt egne størrelser på bhene, eksakt på samme måte som at de opererer med ulike størrelser på alt annet i klær. Om jeg skal kjøpe meg cup-bher, må jeg fysisk i butikk og måle meg der og følge skjemaet deres eller følge skjemaet fra nettbutikken og måle meg hjemme foran hvert.eneste.kjøp. Huff, det er jo håpløst når de eneste undertøysbutikker vi har er H&M, Kappahl og Cubus 😫 må bestille BH fra nettet for å få en i god kvalitet. Men takk for at din erfaring omtrent er som min angående å finne riktig størrelse! Brukte en annen kalkulator som sa jeg burde ha 80H, og en annen sier 85E, og en sier 80DD, så blir helt matt. Anonymkode: cb9b7...685 1
Gjest Ghostface Skrevet 8. juni 2022 #5 Skrevet 8. juni 2022 Sliter med det samme, spesielt når det gjelder sport bh. Vanskelig å finne noen som ikke får kanten til å krølle seg.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #6 Skrevet 9. juni 2022 Bortsett fra change følger vel de andre centimeter størrelsen? Det som er litt viktig og huske på er at målbåndet ikke er elastisk og at passform har mye og si. Derfor foretrekker undertøysforretninger og ta øyemål heller enn bruke målbånd. Push up bh i 90 c vil vel være vanskelig og få tå tak i fordi de fleste rett og slett ikke trenger mer push når de er så store og det ser sjelden pent ut. Blir stort sett « dobbelt pupp» Heller en bh som støtter og former det du har , med brede skulderånd? Anonymkode: f8497...40d 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #7 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 9.6.2022 den 9.02): Bortsett fra change følger vel de andre centimeter størrelsen? Det som er litt viktig og huske på er at målbåndet ikke er elastisk og at passform har mye og si. Derfor foretrekker undertøysforretninger og ta øyemål heller enn bruke målbånd. Push up bh i 90 c vil vel være vanskelig og få tå tak i fordi de fleste rett og slett ikke trenger mer push når de er så store og det ser sjelden pent ut. Blir stort sett « dobbelt pupp» Heller en bh som støtter og former det du har , med brede skulderånd? Anonymkode: f8497...40d 90c er da ikke så store, relativt til omkretsen kan jeg godt forstå et ønske om push-up. Push-up gir ikke dobbeltpupp, dersom den passer. Jeg prøvde en gang en bikini i 80H med push-up, som ga meg ekstrem kløft og fin fasong, uten at noe datt ut. For meg ble det litt for mye, selv om den satt veldig fint. Desverre følges ikke cm helt nøyaktig. Passform har også stor innvirkning. Min erfaring er at man må prøve, intill man finner en modell og størrelse som passer. Anonymkode: 9add3...e7d 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #8 Skrevet 11. juni 2022 Dra på en skikkelig undertøysbutikk og få målt deg. Ikke Change, de selger deg det de har og ikke det du burde hatt. Jeg gikk fra 75D til 65H, og fikk en helt ny verden med BHer som passer, løfter og støtter. Skal ikke være noe problem for deg å finne push-up, jeg har det med mine cuper. Britene er helproffe på BHer, og prisene er fornuftige. Er du noen gang i England så bestill deg time hos Bravissimo! Anonymkode: 11d85...45b 3 1
Ullvott Skrevet 11. juni 2022 #9 Skrevet 11. juni 2022 De fleste bruker vel for stor omkrets og for liten cup før de har fått skikkelig hjelp i en ordentlig undertøysbutikk. BH-er er blant de plaggene som MÅ prøves, i alle fall første gangen man vurderer et bestemt merke. Målinger er veiledende, særlig når det gjelder cup. Passform og cup-størrelse varierer en hel del, særlig når man kommer litt høyt opp i cup-størrelse. 85 G i to forskjellige merker kan være HELT ulike i cupen. Den ene kan være for stor, og den andre for liten. Enig i det som sies over om å unngå Change pga at de er mer opptatt av å selge enn at ting passer. Jeg opplevde til og med at de ble småsure på meg fordi de ikke hadde noe som passet, særlig da jeg viste fram at den BH-en de sa var "kjempefin og heeelt perfekt" gav meg dobbeltpupper så det holdt. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #10 Skrevet 11. juni 2022 Jeg ble målt til 65H hos Change. Stusset en del på det, med tanke på at jeg veier 70 kilo, men kjøpte den. Den er selvfølgelig for trang rundt brystet, fikk sår der hvor spilene ender. Endte med å prøve 70G hos Triumph isteden, det passet fint, så nå ender jeg vel opp med å bare kjøpe BHer der fremover 😂 Av sports-BH kjøper jeg kun Shock Absorber, de er best for løping med litt byste. Anonymkode: efdc0...584
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #11 Skrevet 11. juni 2022 Noen som vet om skikkelig undertøysbutikker i Bergen man kan få hjelp? Anonymkode: a727e...809
Måneskinn Skrevet 11. juni 2022 #12 Skrevet 11. juni 2022 Bålkaffe skrev (På 8.6.2022 den 18.17): Det som er kjipt her er at du kan måle deg til en størrelse i en butikk og få en helt annen i butikk nr to, en tredje i butikk nr tre osv. De opererer med helt egne størrelser på bhene, eksakt på samme måte som at de opererer med ulike størrelser på alt annet i klær. Om jeg skal kjøpe meg cup-bher, må jeg fysisk i butikk og måle meg der og følge skjemaet deres eller følge skjemaet fra nettbutikken og måle meg hjemme foran hvert.eneste.kjøp. Jeg opplever det ikke slik. Jeg bruker 90i og gjør det i alle merker jeg har brukt. Både bh'er fra change, og mer "fancy" merker som freya, prima donna og andre. Så rart at det er sånn forskjell 😕 for gode bh'er er veldig viktig
Bålkaffe Skrevet 11. juni 2022 #13 Skrevet 11. juni 2022 Måneskinn skrev (1 time siden): Jeg opplever det ikke slik. Jeg bruker 90i og gjør det i alle merker jeg har brukt. Både bh'er fra change, og mer "fancy" merker som freya, prima donna og andre. Så rart at det er sånn forskjell 😕 for gode bh'er er veldig viktig Joda, det finnes mennesker som har null problemer med å bruke samme størrelse overalt, men en greie ved mennesker er at ingen har helt klin like pupper. Dine pupper er ikke speilbilde av hverandre en gang. Så selv om du ikke sliter med å finne bher i samme størrelse overalt, så vil andre slite med det, fordi formen, omkretsen og fyllingen på puppene er forskjellige fra dine.
Måneskinn Skrevet 11. juni 2022 #14 Skrevet 11. juni 2022 Bålkaffe skrev (3 minutter siden): Joda, det finnes mennesker som har null problemer med å bruke samme størrelse overalt, men en greie ved mennesker er at ingen har helt klin like pupper. Dine pupper er ikke speilbilde av hverandre en gang. Så selv om du ikke sliter med å finne bher i samme størrelse overalt, så vil andre slite med det, fordi formen, omkretsen og fyllingen på puppene er forskjellige fra dine. jada, jeg vet. Og mente ikke å være blærete med min kommentar... men kjenner også mange andre som bruker samme str nesten overalt, og derfor ville jeg bare uttrykke at det er litt kjipt at flere ikke kan gjøre det samme. Jeg vet jo veldig godt at alle kropper er forskjellige.... 2
Bålkaffe Skrevet 11. juni 2022 #15 Skrevet 11. juni 2022 Måneskinn skrev (2 timer siden): jada, jeg vet. Og mente ikke å være blærete med min kommentar... men kjenner også mange andre som bruker samme str nesten overalt, og derfor ville jeg bare uttrykke at det er litt kjipt at flere ikke kan gjøre det samme. Jeg vet jo veldig godt at alle kropper er forskjellige.... Håper ikke jeg virka blærete når jeg svarte, det var ikke meningen!
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #16 Skrevet 11. juni 2022 Jeg bare fant rett størrelse på første forsøk heldigvis, bruker 75D, men om jeg måler så kommer jeg til at jeg skulle brukt 75B men jeg har prøvd det og puppene får ikke plass i det hele tatt hvilken som helst vei Anonymkode: 612f8...0ab
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #17 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 10.18): Noen som vet om skikkelig undertøysbutikker i Bergen man kan få hjelp? Anonymkode: a727e...809 Netty i Kløverhuset Anonymkode: a02b6...15a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå