Gå til innhold

Bilstol 3-åring bakovervendt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en veldig høy fire-åring (99-percentilen på kontoll hin dagen), og han sitter kjempegodt i Axkid One. Veldig fornøyd med den. Kjempegreit at det er isofix på den, såååå mye lettere enn å styre med ankre og slikt, ikke minst fordi vi må bytte den inn og ut av biler en del. 

Anonymkode: 418fd...b36

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

hysteri... barn kan sitte forovervendt fra de er 15mnd, er bare abefallinger

Anonymkode: 1d4d7...046

Ja, abefallingene er der jo bare for å plage barna

Anonymkode: 4e5b4...9e6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

At du troller er åpenbart da ingen faktisk tror det er innafor, men at du får en like på dette er for meg helt sinnsykt.

Anonymkode: a4875...c53

• Liker 4
Gjest Chroma
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, selvsagt er der hysteri å ønske at barna er tryggest mulig. :) La oss bare legge de i bagasjerommet. 

AnonymBruker
Skrevet
Chroma skrev (11 timer siden):

Ja, selvsagt er der hysteri å ønske at barna er tryggest mulig. :) La oss bare legge de i bagasjerommet. 

Da svigermor kjørte hjem fra sykehuset med mannen min, i 1983, lå han i baksetet i babybaggen fra vognen. Det gikk fint med ham! Så da så, tut og kjør, ingen grunn til å kaste bort vekk penger på bilstoler og nymotens tullball.

AnonymBruker
Skrevet

Da svigermor kjørte hjem fra sykehuset med mannen min, i 1983, lå han i baksetet i babybaggen fra vognen. Det gikk fint med ham! Så da så, tut og kjør, ingen grunn til å kaste bort vekk penger på bilstoler og nymotens tullball.

Bestemor fikk røyk i konfirmasjonsgave, hvorfor sluttet man med slike gaver? Det er så mye mer sosialt enn penger og smykker. 

Gjest Chroma
Skrevet

Det gikk bare bra fordi de ikke krasjet. Hadde de krasjet hadde du ikke vært gift med han i dag. Jeg regner med at du bare fjaser deg, men å skrive slike ting er bare dumt. 

Jeg fikk mitt første barn for over 20 år siden, han satt forovervendt fra han var 1 år gammel. Flaks for oss at vi aldri havnet i en bilulykke. I dag vet jeg bedre, slik de aller fleste gjør. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Krasjet de noen gang? Ellers er jo dette et helt ubrukelig eksempel. Se for deg de havner i frontkollisjon i 80 km/h med en baby liggende usikret. 

Anonymkode: 3ec16...b7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ja, abefallingene er der jo bare for å plage barna

rart man overlevde før, folk er så overbesyttende idag

AnonymBruker
Skrevet

At du troller er åpenbart da ingen faktisk tror det er innafor, men at du får en like på dette er for meg helt sinnsykt.

er fakta det at du kan snu når barnet er 15 mnd , dere her inne må lese dere opp. Men de skal vel helst sitte bakover til 12-14 år vel 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

er fakta det at du kan snu når barnet er 15 mnd , dere her inne må lese dere opp. Men de skal vel helst sitte bakover til 12-14 år vel 😅

Og du er helt idiot som ikke forstår at det er forskjell på lovlig - og anbefalt. Ja, helt idiot faktisk. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med alle de som ikke overlevde? 

Anonymkode: f74d9...669

AnonymBruker
Skrevet

Bakovervendt er tryggast. Vi skal ha vår bakovervendt til skulestart eller lengre. Vi får sjå, det er det som er tanken.

Eg skal kjøpa meg denna snart: Beesafe Stretch nå. Den går til 125 cm og 36 kilo (beltemontert). Ellers liker eg veldig godt Concord Reverso Plus (Berre isofix). AxKid One er og eit bra valg (har isofix).

Vil du ha noko bra og billig annbefaler eg Britax Römer Two-Way.

Anonymkode: 2eb59...173

Gjest Chroma
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du får sjekke hvor mange som døde i trafikken før. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har lest meg opp, i langt større grad enn deg ser det ut til, særlig på hvilke skader som kan skje.

Og det er faktisk lov å snu fra 9 kg også. Det kommer an på godkjenningen til stolen. Mange babyer er 9 kg allerede når de er 6 mnd, Mange på 6 mnd holder ikke engang hodet stødig enda. Det skal ikke så kraftig sammenstøt til da før den babyen er ferdig med livet. De har ikke så mye større sjanse til å overleve når de er 15 mnd heller. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og du er helt idiot som ikke forstår at det er forskjell på lovlig - og anbefalt. Ja, helt idiot faktisk. 

du som fremstår som en idiot her

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har lest meg opp, i langt større grad enn deg ser det ut til, særlig på hvilke skader som kan skje.

Og det er faktisk lov å snu fra 9 kg også. Det kommer an på godkjenningen til stolen. Mange babyer er 9 kg allerede når de er 6 mnd, Mange på 6 mnd holder ikke engang hodet stødig enda. Det skal ikke så kraftig sammenstøt til da før den babyen er ferdig med livet. De har ikke så mye større sjanse til å overleve når de er 15 mnd heller. 

uenig

Skrevet

Haha hva faen 9 kg? Babyen min ble nettopp 4 mnd og veier 9 kg! Å sette henne i forovervendt sete nå er det dummeste jeg har hørt. 3,5 åringen min og for så vidt. Barnehagekompisen på 4 fikk nettopp framovervendt sete, og det dømmer jeg ikke for altså. Sjekket opp tryggtrafikk om vår og kanskje var blitt så stor han kunne ha det, men jeg tør ikke enda etter å ha sett videoen deres. Så han blir nok sittende bakover en stund til, men ikke så overdrevent lenge som enkelte her liker å gjøre narr av. Forskjell på 6 og 12 år liksom.🙄

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle tips! Vi dro og prøvde flere av de som ble nevnt, og endte opp med axkid. Veldig fornøyd! 

og hadde håpet å unngå at diskusjoner om forovervendt /bakovervendt tok over, derfor jeg skrev at vi hadde stor bil og mulighet for å fortsette med bakovervendt. Menmen, det kommer alltids noen kommentarer på dette😜😜

Anonymkode: e1030...786

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...