AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Skrevet 8. juni 2022 Har de to-tre siste ukene observert at barnet vårt på 4 år av og til ruller med øynene. Ikke type himler med øynene med vilje. Men det skjer i situasjoner hvor barnet blir stilt et spørsmål/undrer over noe. Mulig det kan skje ellers også, men er i disse situasjonene jeg har fått det med meg. Skjer bare en gang per situasjon. Er det noen som har opplevd det samme? Tenker det kanskje kan være en slaks fakte barnet har tillaget seg når h*n tenker/undrer. Eller kan ha lært seg det fordi andre barn kan overdrive ansiktsuttrykket hvis de undrer seg over noe. Men samtidig vet en jo aldri. Opplever at synet til barnet er godt. Ingen problemer med verken fin- eller grovmotorikk og ingen synlig skjeling. Anonymkode: d9b40...ea8
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #2 Skrevet 9. juni 2022 Det kan være en ticks. Det betyr ikke Tourettes, men barneticks. Mitt barn gjorde det samme, men det stoppet aldri så han har fått diagnosen Tourettes. Vær litt obs. Skriv det ned så du husker det. Gjør barnet ditt andre ting så skriv det ned. Barneticks er ikke farlig. Ikke kommenter det eller påpek det. Du kan spør, men la det være med det. Dersom det pågår lenge så forhør deg med bhg om de har sett på noe. Dette er bare for kartlegging. Anonymkode: ea38b...2d0
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #3 Skrevet 9. juni 2022 Barne ticks. Gir seg som regel etterhvert. Min har det samme bare med blunking. Etter 3 år av og på er det nå helt borte. Bare ikke nevn det. Da blir barnet fokusert på det og det kan forverre seg. Anonymkode: f1a7d...9e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå