AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Skrevet 8. juni 2022 Bor i borettslag: 1. Fikk mail fra styret om at munntlig avtale med personen x i styret ikke gjelder lenger, siden han ikke lengere sitter i styret. Det kan vel ikke være rett🤔 2. Det gjelder klipp av plen; vi er 2 leiligheter i 1. etasje, som selv klipper det på siden og forran terrassen av det huset vi bor i med 4 leiligheter. Forran hovedinngangen er det asfalt og så er der en fellesplen. Den munntlig avtalen er at jeg klipper inntil husveggens slutt mot asfaltsiden, altså der hvor siden og asfalten møtes. Videre derfra er det gress/fellesplen. 3. Styret ønsker at det blir klippet lengere ut fra huset enn det som er munntlig avtalt. 4. Skrev tilbake at det ikke var en avtale inngått med en privatperson, men med han som representant for styret. 5. Skrev også at munntlige avtaler er gyldige (pluss at styret vet om avtalen siden de jo skriver om den og da har godkjent den, ikke sant🤔). 6. Foreslo at de en gang for alle får satt plenklippingen i system (robot, gartner) og tilbød å hjelpe med å finne noen; altså løfte oppgaven opp og ikke gjøre dette til en personsak/skape dårlig boligmiljø. 7. Summa summarum opplever jeg som beboer at dette handler om at styretleder (som skrev mailen) ikke selv orker å klippe all plenen og at styret er sent ute med å finne noen til å gjøre jobben. De har annonsert etter ungdommer i borettslaget. 8. Tenker de vil spare penger. Hilsen 'den fortvilte'. Anonymkode: da793...8ad
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #2 Skrevet 8. juni 2022 Jeg skjønner hvorfor du tror det heter munntlig, men det heter altså muntlig. Så heter det seg at en muntlig avtale er like gyldig som en skriftlig, men vanskeligere å bevise naturligvis. all den tid styret her har erkjent at det foreligger en avtale, ville jeg bare forholdt meg til den og kun klippet det du normalt har klippet frem til nå. Anonymkode: 08881...ef1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #3 Skrevet 8. juni 2022 Har du eksklusiv bruksrett på den delen som du klipper? Hvis ikke ville jeg krevd at det deles på av alle eller at det leies inn noen/kjøpes robotklipper. Anonymkode: 7b338...62e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå