Basseboy Skrevet 8. juni 2022 #1 Skrevet 8. juni 2022 Radiostyrt bil hadde jeg øverst på min ønskeliste hvert eneste år i barne- og tidlig tenåringstid. På andreplass var det slalomski, og på tredjeplass hoppski. Aldri lå det lange flate pakker under treet, så jeg trodde som regel hvert eneste år at jeg skulle få radiostyrt bil, og hadde innøvd hvordan jeg skulle reagere når jeg pakket opp drømmegaven. Men som regel ble det polvotter og puslespill. Helt til et år da jeg pakket opp en bil, og inne i esken kunne jeg se styrespaker. Jeg jublet over den radiostyrte bilen og gav klemmer til alle som var til stede. Stor var skuffelsen da jeg oppdaget at bilen og styrespaken var forbundet med en ledning, og at bilen ikke gikk fortere enn en maur. Ledningen var dessuten en knapp meter lang. Husker at jeg gråt meg i søvn den natta. De store guttene i gata hadde radiostyrte biler som gikk på bensin, og hadde en rekkevidde på over 100 meter. Min bil gikk på to batterier og hadde en rekkevidde på en meter. Etter dette var ikke julen noe høytid for meg. Jeg ble uvel av julemat, og strakt jeg var gammel nok rømte jeg alene til hytta i jula. Julemiddagen var grandis. Det var godt å få skrevet dette. Føler meg litt bedre, og blir kanskje klar for å glede meg litt til jula igjen. 1 1
Hr. Aktiv Skrevet 8. juni 2022 #2 Skrevet 8. juni 2022 Basseboy skrev (1 minutt siden): Radiostyrt bil hadde jeg øverst på min ønskeliste hvert eneste år i barne- og tidlig tenåringstid. På andreplass var det slalomski, og på tredjeplass hoppski. Aldri lå det lange flate pakker under treet, så jeg trodde som regel hvert eneste år at jeg skulle få radiostyrt bil, og hadde innøvd hvordan jeg skulle reagere når jeg pakket opp drømmegaven. Men som regel ble det polvotter og puslespill. Helt til et år da jeg pakket opp en bil, og inne i esken kunne jeg se styrespaker. Jeg jublet over den radiostyrte bilen og gav klemmer til alle som var til stede. Stor var skuffelsen da jeg oppdaget at bilen og styrespaken var forbundet med en ledning, og at bilen ikke gikk fortere enn en maur. Ledningen var dessuten en knapp meter lang. Husker at jeg gråt meg i søvn den natta. De store guttene i gata hadde radiostyrte biler som gikk på bensin, og hadde en rekkevidde på over 100 meter. Min bil gikk på to batterier og hadde en rekkevidde på en meter. Etter dette var ikke julen noe høytid for meg. Jeg ble uvel av julemat, og strakt jeg var gammel nok rømte jeg alene til hytta i jula. Julemiddagen var grandis. Det var godt å få skrevet dette. Føler meg litt bedre, og blir kanskje klar for å glede meg litt til jula igjen. Det er desverre mange foreldre som ikke hører eller engasjerer seg i barna sine slik at de vet hva som foregår. Når en slik radiostyrt bil skal kjøpes så tar de første og beste samt den desidert billigste uten å ha sett på hva pakken inneholder. Da er det bedre å bare være ærlig å si at dette har jeg ikke råd til eller dette vil jeg ikke bruke penger på.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #3 Skrevet 8. juni 2022 Det er over et halvt år til jul..... Anonymkode: cdb08...f1f 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #4 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 8.6.2022 den 17.56): Det er over et halvt år til jul..... Anonymkode: cdb08...f1f Så? Anonymkode: 5898b...9ab
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #5 Skrevet 10. juni 2022 Jeg vokste ikke opp med foreldre som hadde råd til de dyreste lekene heller. Men det ødela ikke jula mi til de grader at jeg har fortsatt åpne sår i voksen alder. Men...det forklarer kanskje behovet ditt for oppmerksomhet og alle de trolle trådene du oppretter. Dette er ikke en av dem, tror jeg. Anonymkode: 738df...7a8 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #6 Skrevet 13. juni 2022 Hjelp! Du fikk det du ønsket deg, men selv det var ikke bra nok. Jeg hadde ikke kjøpt flere gaver til deg. Anonymkode: e63f7...bfc
Basseboy Skrevet 13. juni 2022 Forfatter #7 Skrevet 13. juni 2022 On 6/11/2022 at 12:13 AM, AnonymBruker said: Jeg vokste ikke opp med foreldre som hadde råd til de dyreste lekene heller. Men det ødela ikke jula mi til de grader at jeg har fortsatt åpne sår i voksen alder. Anonymkode: 738df...7a8 De hadde råd, men var bare totalt uinteresserte i hva jeg brydde meg om som barn, var jo uansett greit de gangene jeg ikke fikk noe som det, for da kunne jeg håpe på det igjen til neste år. Det jeg fikk var jo heller ikke en radiostyrt bil, men en ledningstyrt bil.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #8 Skrevet 13. juni 2022 Jeg fikk en kanin til jul av mine foreldre et år. En helt, levende, burbundet kanin som jeg aldri ønsket meg. Klart jeg ble glad, men jeg var 8 år gammel og hadde blitt glad om det så var en liten bjørnunge. Anonymkode: 475af...3e3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #9 Skrevet 13. juni 2022 Ikke noe er verre enn å få noe som er bare nesten det man ønsket seg, full sympati til deg, ts. Anonymkode: 2c479...c66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå