Gå til innhold

Folk som spiser mye sukkerfrie produkter lukter rart

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen folk, særlig noen damer, har en sånn ekkel stank fra munnen hvis man kommer nært. Den minner om pølse eller avføring, og svært ofte er den blandet med en altfor sterk parfymeduft. Det høres sikkert slemt ut, men jeg har sittet nært altfor mange av disse damene. En av dem er min mor. Man lukter det bare man kommer 10-15 cm unna dem, hvis man f.eks. er på et foredrag og bøyer seg nært hverandre for å hviske noe. Jeg oppdaget at min kollega på 40 år også hadde denne stanken fra munnen. Og mange andre jeg har møtt. 

Og disse damene assosierer jeg med å spise mye sukkerfrie proteinbarer, nutrilett, drikke pepsimax istedenfor vann, generelt mange "kunstige" matvarer. For å være ekkelt generaliserende, er det ofte også damer som bruker mye hudsminke, og parfyme, og den duftkombinasjonen har jeg lukta fra mange!

Er det noe som skjer med tarmen deres da, som fører til at de stinker sånn?

Anonymkode: e6c91...68d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen folk, særlig noen damer, har en sånn ekkel stank fra munnen hvis man kommer nært. Den minner om pølse eller avføring, og svært ofte er den blandet med en altfor sterk parfymeduft. Det høres sikkert slemt ut, men jeg har sittet nært altfor mange av disse damene. En av dem er min mor. Man lukter det bare man kommer 10-15 cm unna dem, hvis man f.eks. er på et foredrag og bøyer seg nært hverandre for å hviske noe. Jeg oppdaget at min kollega på 40 år også hadde denne stanken fra munnen. Og mange andre jeg har møtt. 

Og disse damene assosierer jeg med å spise mye sukkerfrie proteinbarer, nutrilett, drikke pepsimax istedenfor vann, generelt mange "kunstige" matvarer. For å være ekkelt generaliserende, er det ofte også damer som bruker mye hudsminke, og parfyme, og den duftkombinasjonen har jeg lukta fra mange!

Er det noe som skjer med tarmen deres da, som fører til at de stinker sånn?

Anonymkode: e6c91...68d

Helt sikkert

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det kan ha sammenheng med tarmflora å sukkerfrie produkter. Har samme opplevelsen med flere i min omgangskrets.

Anonymkode: 9c5d3...906

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du sier det så opplever jeg også  merket det fra zem som drikker mye sukkerfi energidrikker😲 

Anonymkode: acc0e...6ee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror du at du selv lukter så friskt fra munnen? Kaffeånde? Rotgrønnsak- ånde? Det er ikke å foretrekke heller. 

Ingen har luktfri ånde.

Anonymkode: 88bd0...19c

AnonymBruker
Skrevet

Ketose.

Anonymkode: c9ea8...d23

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ketose.

Keto-ånde lukter aceton/neglelakkfjerner/"kjemisk", ikke pølse eller avføring.

Anonymkode: 8cffa...736

AnonymBruker
Skrevet

Folk lukter det de spiser, ja. Jeg måtte unngå melkeprodukter i flere måneder et år. Aldri vært så lykkelig for å kunne oppta en matvare i kosten igjen. Savnet jeg ost og melk? Ikke særlig. Det jeg savnet var å gå på en butikk, på jobb eller bussen uten å omgi meg med mennesker som stinket sur melk. Nå stinker jeg også sur melk, og er immun for andres stank. Veldig fint!

Anonymkode: 7a2d4...2fa

Skrevet

Det har jeg ikke merket. Usj, nå mista jeg lysten på Pepsi Max. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri merket.
Jeg tenker vel egentlig at det heller har noe med deres tann og munnhygiene, enn hva de spiser. Ikke alle er like flinke til å bruke tanntråd f.eks, eller pusse tunga. Noen kan ha dritt i mandlene. Og da lukter det ofte en avføringslignende lukt. Det er fra bakteriene.

Anonymkode: c47c5...f60

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Danseskjørt skrev (17 timer siden):

Det har jeg ikke merket. Usj, nå mista jeg lysten på Pepsi Max. 

Det er jo bare skvip uansett. 

Anonymkode: cd205...b9c

• Liker 1
Skrevet

Slik lukt husker jeg fra voksne da jeg var liten. Og var ikke like mye sukkerfritt da. 
Tror denne lukten kan komme av ulike årsaker. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke merket det selv, men sukkerfrie produkter (kunstig søtning) kan vel endre tarmfloraen og om man spiser store mengder av det, sånn som mange gjør, så er det vel ikke rart at de lukter det de spiser. Nå er jeg av den oppfatning av at mye sukkerfrie produkter ikke er bra. Det er ikke nødvendigvis skadelig som i at man ikke kan spise det, men å spise det i store mengder det tror jeg kan gjøre endringer i kroppen. Har merket det selv at magen min ikke liker slike produkter. Det er merkelig at jeg kanskje drikker et glass cola med sukker og så sitter de som drikker pepsi max og drikker store mengder, og gjerne hver eneste dag.

Jeg tror ikke at folk som ikke spiser sukkerfrie produkter lukter så mye bedre alltid. Mange husker vel den karakteristiske kaffeånden fra lærere på skolen. Ikke en spesielt god lukt akkurat.

Anonymkode: b755b...392

AnonymBruker
Skrevet

De er jo fulle av aspartam, klart det stinker. 

Gyselig med godteri-ånde også. Fysj.

Anonymkode: 0aedf...d5d

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo være at de spiser sukkerfritt fordi... de har diabetes? Min mor har diabetes og grusom ånde, men det er pga. medisiner hun tar, ikke fordi hun spiser kunstig søtning.

Jeg jobber med ei som spiser lavkarbo så hun bruker jo en del kunstig søtning av diverse slag, aldri kjent noe på henne, ei heller hun med diabetes forsåvidt. Og her antar du jo bare basert på din egen synsing at dette er personer som spiser mye kunstig søtning. Kan jo være hva som helst annet de har til felles.

Anonymkode: 8ae7d...27e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.6.2022 den 11.50):

Keto-ånde lukter aceton/neglelakkfjerner/"kjemisk", ikke pølse eller avføring.

Anonymkode: 8cffa...736

Jeg syns selv ketoånden kan minne av en slags avføring, jeg klarer ikke å kjenne den kjemiske lukten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri lagt merke til. Folk som drikker kaffe har grusom ånde 🤮

Anonymkode: 2b107...ba3

AnonymBruker
Skrevet

Har en kollega som har slik ånde, og hun spiser en del muggoster og drikker kaffe - det stinker dritt av ånden hennes🤮

Anonymkode: bbb7d...a32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...