AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Del Skrevet 8. juni 2022 Har en som straks begynner på skolen, og ser behovet for at han skal kunne ringe oss hvis det er noe spes. Han pleier å være hjemme når vi lufter hunden etter arbeid. Går bare rundt i nærmeste nabolag, men vil at han skal kunne ringe meg i stedet for å gå ut for å se etter meg hvis det skulle være noe spesielt. Hva er deres erfaring? Tenker at mobil ikke er optimalt for så små, så kan en Xplora være fint? Erfaringer? Anonymkode: 57d10...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #2 Del Skrevet 8. juni 2022 Vi vurderte også xplora, men fant ut at en rimelig, enkel, brukt mobiltelefon ble mye billigere, både i innkjøp og abonnementspris. Tror gutten vår fikk telefon til jul da han gikk i 2. klasse. I første klasse brukte han ipaden (facetime) som lå hjemme hvis han skulle kontakte oss før vi kom hjem fra jobben. Anonymkode: c824b...c53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet 8. juni 2022 #3 Del Skrevet 8. juni 2022 Mine fikk Xplora. Veldig fornøyd. Alltid på armen så jeg jeg vet hvor de er☺️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #4 Del Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har en som straks begynner på skolen, og ser behovet for at han skal kunne ringe oss hvis det er noe spes. Han pleier å være hjemme når vi lufter hunden etter arbeid. Går bare rundt i nærmeste nabolag, men vil at han skal kunne ringe meg i stedet for å gå ut for å se etter meg hvis det skulle være noe spesielt. Hva er deres erfaring? Tenker at mobil ikke er optimalt for så små, så kan en Xplora være fint? Erfaringer? Anonymkode: 57d10...7e8 min fikk ingenting før han var 9. da fikk han mobil. sånn klokka hadde hn bare rotet vekk Anonymkode: e1d43...b7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #5 Del Skrevet 8. juni 2022 Vår gutt fikk Xplora. Vi har vært veldig fornøyd med den. Fikk telefon når han ble 8 i vår, har enda klokka operativ, etter det ble vær for mindre klær har han valgt den når han drar ut. Tenker å si den opp etter sommeren, da den enda blir en del brukt. Anonymkode: 550b8...947 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #6 Del Skrevet 8. juni 2022 Vi har Xplora til vår 2.klassing og er veldig fornøyd. Og best av alt, den er ikke til å spille på 🤣. Ser de av vennene hans som har telefon stadig vekk drar den frem for å spille. En uting når de reiser til venner for å leke. Anonymkode: e9abc...67c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #7 Del Skrevet 8. juni 2022 Urwa skrev (4 timer siden): Mine fikk Xplora. Veldig fornøyd. Alltid på armen så jeg jeg vet hvor de er☺️ Begynner tidlig med overvåking, ja 🤨 Anonymkode: da725...781 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #8 Del Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi har Xplora til vår 2.klassing og er veldig fornøyd. Og best av alt, den er ikke til å spille på 🤣. Ser de av vennene hans som har telefon stadig vekk drar den frem for å spille. En uting når de reiser til venner for å leke. Anonymkode: e9abc...67c Samme erfaring har vi og er veldig fornøyd med klokkevalget, ikke at det hadde vært aktuelt med noe mobil her i huset enda uansett. Men ser også at de med mobil legger de fra seg overalt ute, så når foreldrene faktisk skal ha tak i de, så svarer de nesten aldri. Så da må de ringe rundt til foreldrene her uansett. får stadig noen telefoner med spørsmål om jeg har sett barna. 😆 Anonymkode: e7f83...cf4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #9 Del Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Begynner tidlig med overvåking, ja 🤨 Anonymkode: da725...781 Skulle til å si det selv. Barn har også rett til privatliv, og det er en stor uting at foreldre skal overvåke sine barn - uansett alder. Anonymkode: a8f93...895 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 8. juni 2022 #10 Del Skrevet 8. juni 2022 Vi har vært svært fornøyde med 3 klassingene sin, hun fikk en e xplora 4 når hun gikk i første klasse og bruker den fortsatt. Vi kjøpte også en xplora 5 play til et av de andre barna nå i mars. Den er ikke like enkel å håndtere, samt så er den litt mer klumpete på armen. I det siste så har det vært mye krøll med appen, vi får beskjed om at ungene har forlatt den trygge sonen når de ikke har det. Når jeg har skrudd av skolemodusen så har det fortsatt ikke gått ann å ringe dem, noe som har vært ekstremt fortvilende når vi har hatt viktige beskjeder å formidle. Planen var å kjøpe en explora klokke (ikke x5 play) til minstemann som begynner i første etter sommeren. Men nå etter alt krøllet på appen så er jeg usikker på om jeg vil det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 8. juni 2022 #11 Del Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skulle til å si det selv. Barn har også rett til privatliv, og det er en stor uting at foreldre skal overvåke sine barn - uansett alder. Anonymkode: a8f93...895 En kan ikke overvåke barna med disse klokkene. En kan ikke engang stole på gpsen. Og ikke kan man avlytte, en kan bare ringe frem og tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #12 Del Skrevet 8. juni 2022 Forundret.. skrev (5 minutter siden): En kan ikke overvåke barna med disse klokkene. En kan ikke engang stole på gpsen. Og ikke kan man avlytte, en kan bare ringe frem og tilbake. Dine ord " vi får beskjed om at ungene har forlatt den trygge sonen når de ikke har det" Det kalles å overvåke ungene sine. Trygge sonen, hva i alle dager? Anonymkode: da725...781 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #13 Del Skrevet 8. juni 2022 Klokke på armen. Angrer på at de fikk mobil her. Bare mas om spilling osv. Minste får nå klokke. Anonymkode: ac527...6f5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #14 Del Skrevet 8. juni 2022 Klokke, er ikke noe sted å gjøre av tlf når de er ute å leker osv. Mye lettere å ha den på armen. Anonymkode: beb0d...ad4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #15 Del Skrevet 8. juni 2022 Vår har sensitiv hud og får utslett av vanlig klokke bl.a, så for vår del var kun mobil som var et alternativ. Kjøpte en helt superenkel, billig, gammeldags ‘dum-telefon’, som kun går å ringe med og sende sms. Må ikke være smart-telefon med hele Internett og all verdens av app’er og spill rett i lomma. Funka veldig fint for oss. Anonymkode: 0ca29...378 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet 9. juni 2022 #16 Del Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Begynner tidlig med overvåking, ja 🤨 Anonymkode: da725...781 Ja hvorfor ikke?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #17 Del Skrevet 9. juni 2022 Synes at å "overvåke" barna sine er helt greit i 1- og 2-klasse. Dette er jo snakk om 5 - 7 åringer som fremdeles er små barn. Å slippe dem ut i nabolaget uten noen form for informasjon om hvor de er, er rett og slett farlig. Bekker, skog, vann, travle bilveier, høye trær... det er mangt et barn på 6 kan finne på alene. En klokke med sporing er jo et kompromiss - frihet, men mulighet for kontakt og sporing i en nødsituasjon. Anonymkode: c9323...162 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #18 Del Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Begynner tidlig med overvåking, ja 🤨 Anonymkode: da725...781 Ja, det er for dumt å vite hvor ens barn er. Anonymkode: 4103b...002 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #19 Del Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes at å "overvåke" barna sine er helt greit i 1- og 2-klasse. Dette er jo snakk om 5 - 7 åringer som fremdeles er små barn. Å slippe dem ut i nabolaget uten noen form for informasjon om hvor de er, er rett og slett farlig. Bekker, skog, vann, travle bilveier, høye trær... det er mangt et barn på 6 kan finne på alene. En klokke med sporing er jo et kompromiss - frihet, men mulighet for kontakt og sporing i en nødsituasjon. Anonymkode: c9323...162 Enig. I dag fant de en 3 år gammel gutt i Sverige som hadde druknet i et vann nært hjemmet. En dag etter leteaksjonen begynte. Jatakk til overvåkning, sier jeg bare. Anonymkode: 4103b...002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #20 Del Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 8.6.2022 den 15.41): Har en som straks begynner på skolen, og ser behovet for at han skal kunne ringe oss hvis det er noe spes. Han pleier å være hjemme når vi lufter hunden etter arbeid. Går bare rundt i nærmeste nabolag, men vil at han skal kunne ringe meg i stedet for å gå ut for å se etter meg hvis det skulle være noe spesielt. Hva er deres erfaring? Tenker at mobil ikke er optimalt for så små, så kan en Xplora være fint? Erfaringer? Anonymkode: 57d10...7e8 Klokke.. Anonymkode: fb97a...324 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå