AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Skrevet 8. juni 2022 Hei, Jeg har vært sammen med samboer i fem år. Vi begge er i midten av 20 årene. Jeg elsker han og han er som en bestevenn for meg. Vi har hatt mange perioder med mye kjærlighet og mange perioder med mye dritt og krangling. Jeg har ofret veldig mye for dette forholdet, ifh til at jeg bor der han er (på grunn av hans jobb), lært meg hans språk på Lånekassen - det er dyrt ( bor i Europa). Jeg aksepterer at han jobber frem til 2100/22 på vinteren og til 19/20 på sommeren (han er selvstendig næringsdrivende). Jeg har vært utrolig støttende kjæreste og jeg kjenner mange som ikke hadde vært så «chill» som det jeg har vært, i mangel på bedre ord. Dette har jeg vært fordi jeg har følt at han bygger opp en fremtid. Men årene går og det blir aldri bedre. Samme regla hvert år. Glasset begynner å renne over for meg: Jeg har dårlig råd fordi jeg er master student. Dette vet han veldig godt. Jeg fortalte han hvor viktig det hadde vært for meg å dra på en tur sammen, vekk fra byen vi bor i. Han har vært på tur i Spania i 4 uker, familie hus til samboer som jeg skulle bli med på med kunne ikke pga sen pass produksjon og lite penger. Hvor er han nå? På guttetur. Jeg stoler på han og det handler egentlig ikke om det, men at han velger å bruke (masse) penger på guttetur og sier at vi kan dra til Norge og ha en billig ferie hvor vi bor hos familie. Jeg syntes rett og slett det er usexy. Han drikker seg drita hver dag , spiser ute, bor i en fin leilighet etc. Jeg prøver å holde sinne inne men jeg vet ikke om jeg klarer. Jeg har lyst til å eksplodere på meldinger, men jeg sier til meg selv at jeg skal vente til han kommer hjem.. Min far ringte meg i dag og spurte hva samboer driver med.. Han følger samboer på insta. Pappa er old school og vet at jeg har lite penger og jobber livet ut av meg hver dag. Han sa «Hvorfor tar ikke han med deg på en ferie?» «Hvorfor må du ringe meg når det ikke strekker til med penger en mnd?» (dette gjør jeg sjeldent, kun i helt krise). Moren til samboer sendte meg også melding her om dagen , spurte meg om alt var bra og om «samboer var litt for lenge borte?». Jeg skjønte ikke helt meldingen med en gang.. kunne ønske jeg svarte henne ordentlig. Meg og samboer skal på en weekend tur sammen i bursdag, men der betaler vi selvsagt alt likt.. Nå har han dårlig råd selvsagt pga gutteturen og turen til Spania. Han liret også ut av seg at vi kan droppe bursdagsgave til hverandre i år.. Siden vi nå har dårlig råd. Jeg er så lei dette her. Jeg hadde ALDRI gjort dette om jeg tjente mer. Jeg hadde prioritert oss. Hvordan legger jeg dette frem? Han er typen som diskuterer alt. Han kommer til å si «jamen , jeg ville jo at du skulle komme til Spania en uke men du kunne ikke pga passet (og økonomi, men dette kommer han til å utelate). «Jeg må få lov til å bruke pengene mine på det jeg vil». jeg trenger råd. Jeg blir skikkelig såret og er på punktet til at jeg vil gjøre det slutt. Anonymkode: 59d83...fc0 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #2 Skrevet 8. juni 2022 Unikt syn på penger er god grunn til å gjøre det slutt. Anonymkode: b8fe4...650 1
Carrot Skrevet 8. juni 2022 #3 Skrevet 8. juni 2022 (endret) Jeg tenker at du har ved å være "chill" gitt din samboer frie tøyler til å være en dust, og ja - hvis det sårer deg er det ikke OK. Da har du to valg, det ene er å si fra at dette forholdet ikke lengre gir deg noe det andre er å drite i å si noe og planlegge en exit for egen del - uansett føler jeg med deg ❤️ det handler om respekt for den andre mer enn penger, samt å ønske at den andre har det bra. Endret 8. juni 2022 av Carrot 5 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #4 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hei, Jeg har vært sammen med samboer i fem år. Vi begge er i midten av 20 årene. Jeg elsker han og han er som en bestevenn for meg. Vi har hatt mange perioder med mye kjærlighet og mange perioder med mye dritt og krangling. Jeg har ofret veldig mye for dette forholdet, ifh til at jeg bor der han er (på grunn av hans jobb), lært meg hans språk på Lånekassen - det er dyrt ( bor i Europa). Jeg aksepterer at han jobber frem til 2100/22 på vinteren og til 19/20 på sommeren (han er selvstendig næringsdrivende). Jeg har vært utrolig støttende kjæreste og jeg kjenner mange som ikke hadde vært så «chill» som det jeg har vært, i mangel på bedre ord. Dette har jeg vært fordi jeg har følt at han bygger opp en fremtid. Men årene går og det blir aldri bedre. Samme regla hvert år. Glasset begynner å renne over for meg: Jeg har dårlig råd fordi jeg er master student. Dette vet han veldig godt. Jeg fortalte han hvor viktig det hadde vært for meg å dra på en tur sammen, vekk fra byen vi bor i. Han har vært på tur i Spania i 4 uker, familie hus til samboer som jeg skulle bli med på med kunne ikke pga sen pass produksjon og lite penger. Hvor er han nå? På guttetur. Jeg stoler på han og det handler egentlig ikke om det, men at han velger å bruke (masse) penger på guttetur og sier at vi kan dra til Norge og ha en billig ferie hvor vi bor hos familie. Jeg syntes rett og slett det er usexy. Han drikker seg drita hver dag , spiser ute, bor i en fin leilighet etc. Jeg prøver å holde sinne inne men jeg vet ikke om jeg klarer. Jeg har lyst til å eksplodere på meldinger, men jeg sier til meg selv at jeg skal vente til han kommer hjem.. Min far ringte meg i dag og spurte hva samboer driver med.. Han følger samboer på insta. Pappa er old school og vet at jeg har lite penger og jobber livet ut av meg hver dag. Han sa «Hvorfor tar ikke han med deg på en ferie?» «Hvorfor må du ringe meg når det ikke strekker til med penger en mnd?» (dette gjør jeg sjeldent, kun i helt krise). Moren til samboer sendte meg også melding her om dagen , spurte meg om alt var bra og om «samboer var litt for lenge borte?». Jeg skjønte ikke helt meldingen med en gang.. kunne ønske jeg svarte henne ordentlig. Meg og samboer skal på en weekend tur sammen i bursdag, men der betaler vi selvsagt alt likt.. Nå har han dårlig råd selvsagt pga gutteturen og turen til Spania. Han liret også ut av seg at vi kan droppe bursdagsgave til hverandre i år.. Siden vi nå har dårlig råd. Jeg er så lei dette her. Jeg hadde ALDRI gjort dette om jeg tjente mer. Jeg hadde prioritert oss. Hvordan legger jeg dette frem? Han er typen som diskuterer alt. Han kommer til å si «jamen , jeg ville jo at du skulle komme til Spania en uke men du kunne ikke pga passet (og økonomi, men dette kommer han til å utelate). «Jeg må få lov til å bruke pengene mine på det jeg vil». jeg trenger råd. Jeg blir skikkelig såret og er på punktet til at jeg vil gjøre det slutt. Anonymkode: 59d83...fc0 Det du egentlig vil er at han skal bruke mer av sine penger på deg..? Vil du tilbake til 1950 du da? Anonymkode: 89377...60b 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #5 Skrevet 8. juni 2022 Finn den en mann som prioriterer deg over gutteturer. Anonymkode: 56563...cb0 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #6 Skrevet 8. juni 2022 Haha. Tror du virkelig han kommer til å endre seg? Gjør det slutt og finn deg en fyr som er omsorgsfull og sjenerøs. Anonymkode: bf70e...f4d 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #7 Skrevet 8. juni 2022 Du sier dere er samboere, men det er kun ham som bor i en fin leilighet? Mye som skurrer her... Anonymkode: ee014...982 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #8 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det du egentlig vil er at han skal bruke mer av sine penger på deg..? Vil du tilbake til 1950 du da? Anonymkode: 89377...60b Har man kommet så langt at man er fem år inn i samboerskap er man et «vi». At en skal være rik og en fattig er bare rart. Anonymkode: b7253...11d 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #9 Skrevet 8. juni 2022 Hva er så galt i at han bruker sine penger på seg selv? Virker på meg som om du og han har litt ulikt syn på økonomi. -Han har ingen rett til å forsørge deg. Selvfølgelig hyggelig om han ville spandert en tur på deg, men virkelig ikke noe du burde forvente. Anonymkode: 0f1d8...59a 1
Gjest O.G. Skrevet 8. juni 2022 #10 Skrevet 8. juni 2022 Du er samboer med en mann som bor i fin leilighet, men hvor hen bor du da?
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #11 Skrevet 8. juni 2022 O.G. skrev (21 minutter siden): Du er samboer med en mann som bor i fin leilighet, men hvor hen bor du da? Han bor i en veldig fin leilighet med gutta på gutteturen sin. Bruker 1000vis av kroner på tur med dem. ts Anonymkode: 59d83...fc0 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #12 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hva er så galt i at han bruker sine penger på seg selv? Virker på meg som om du og han har litt ulikt syn på økonomi. -Han har ingen rett til å forsørge deg. Selvfølgelig hyggelig om han ville spandert en tur på deg, men virkelig ikke noe du burde forvente. Anonymkode: 0f1d8...59a Det som er galt er at hvis jeg var i hans sko, hadde jeg prioritert oss. Jeg hadde droppet jentetur og bestilt en fin tur til oss i stedet. Siden vi oppå dette ikke ser hverandre ofte. Jeg er student , han jobber fult. TS Anonymkode: 59d83...fc0 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #13 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du sier dere er samboere, men det er kun ham som bor i en fin leilighet? Mye som skurrer her... Anonymkode: ee014...982 Nei, han har bestilt en dritfin leilighet for gutteturen sin. ts Anonymkode: 59d83...fc0 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #14 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det som er galt er at hvis jeg var i hans sko, hadde jeg prioritert oss. Jeg hadde droppet jentetur og bestilt en fin tur til oss i stedet. Siden vi oppå dette ikke ser hverandre ofte. Jeg er student , han jobber fult. TS Anonymkode: 59d83...fc0 Det ville en god kjæreste gjort også. Så syns det er rart du får tyn her! Anonymkode: bc1ab...4d5 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #15 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Haha. Tror du virkelig han kommer til å endre seg? Gjør det slutt og finn deg en fyr som er omsorgsfull og sjenerøs. Anonymkode: bf70e...f4d Nei, jeg tror dessverre ikke det. Og det gjør jævlig vondt. ts Anonymkode: 59d83...fc0 1
Gjest O.G. Skrevet 8. juni 2022 #16 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han bor i en veldig fin leilighet med gutta på gutteturen sin. Bruker 1000vis av kroner på tur med dem. ts Anonymkode: 59d83...fc0 Ok, da forstår jeg. --- Du er nok for chill samboer.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #17 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det du egentlig vil er at han skal bruke mer av sine penger på deg..? Vil du tilbake til 1950 du da? Anonymkode: 89377...60b Ja, når det er så stor forskjell i vår økonomi - hvor en er student og en i jobb , til tross for dette splitter vi nesten alt likt. Jeg tenker jeg at han i det minste dratt i bittelitt i en ferie for oss.. Men nei. Guttetur it is! mat Anonymkode: 59d83...fc0 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #18 Skrevet 8. juni 2022 Carrot skrev (54 minutter siden): Jeg tenker at du har ved å være "chill" gitt din samboer frie tøyler til å være en dust, og ja - hvis det sårer deg er det ikke OK. Da har du to valg, det ene er å si fra at dette forholdet ikke lengre gir deg noe det andre er å drite i å si noe og planlegge en exit for egen del - uansett føler jeg med deg ❤️ det handler om respekt for den andre mer enn penger, samt å ønske at den andre har det bra. Takk ❤️ Nettopp dette jeg tenker. Men jeg ønsker å prøve å forklare han dette. Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal legge det frem - han skal diskuterer alt! ts Anonymkode: 59d83...fc0 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #19 Skrevet 8. juni 2022 Når man er et par er man et "vi" ikke et "du" og "jeg". Hadde samboeren min vært rik, da hadde jeg også vært rik, og omvendt. Man unner hverandre godt, og er sjenerøs. Ikke alle er det, og da vet du nå hvilke egenskap du setter høyt, det er viktig å vite når man vil inngå et parforhold som skal vare. Du kjenner kjæresten din best, og høres ut som at du vet hva han kommer til å si hvis du prøver å kommunisere. Han høres litt umoden ut og tar deg kanskje litt for gitt. Jeg tror ikke dette er et forhold som kommer til å vare, hadde jeg vært deg hadde jeg sagt ifra at jeg ikke får noe godt ut av dette forholdet lenger - er det noe vi kan jobbe med, eller skal jeg gå og fokusere på meg selv?! Jeg ville fokusert på meg selv og studiene mine, tatt med meg 5 års erfaringer med et forhold videre - og funnet en bedre mann. Anonymkode: 81cb9...958 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #20 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, når det er så stor forskjell i vår økonomi - hvor en er student og en i jobb , til tross for dette splitter vi nesten alt likt. Jeg tenker jeg at han i det minste dratt i bittelitt i en ferie for oss.. Men nei. Guttetur it is! mat Anonymkode: 59d83...fc0 Dette hadde aldri skjedd i mitt hjem 😅. Uff, hadde ikke klart å forbli i et slikt forhold. Når man er sammen og ihvertfall over en lang periode, da blir man veldig sjenerøse med hverandre og vil hverandre godt. Høres ikke ut som at kjæresten din prioriterer deg og ditt i det hele tatt. Etter 5 år skulle det vært en selvfølge Anonymkode: 81cb9...958 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå