Gå til innhold

Hvis dere dater en mann som har skrevet en bok

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og så leser dere boka og den er skikkelig dårlig. Mister dere respekten for han da?

Anonymkode: b7120...0d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og så leser dere boka og den er skikkelig dårlig. Mister dere respekten for han da?

Dater du en forfatter? Så spennende! 
Og svaret på spørsmålet er nei. Definisjonen av «dårlig bok» er ganske individuell og i mange tilfeller en smakssak. Kan jeg spørre hvorfor du synes den er dårlig? 

Anonymkode: a8747...43d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Anonymkode: 36f3d...b06

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg chattet med en kjekk fyr på Tinder, han sa han var musiker og hadde eget band. Han sendte meg link til musikkvideo. Det var i min verden helt utrolig dårlig musikk og tekst, og videoen var rettogslett komisk dårlig. Jeg klarte ikke å snakke med han etter det og måtte bare ghoste.

Anonymkode: 22c03...68d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. Hva er en dårlig bok? Det er ganske subjektivt og sier ikke nødvendigvis noe om hans kompetanse

Anonymkode: 40fdf...b84

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg chattet med en kjekk fyr på Tinder, han sa han var musiker og hadde eget band. Han sendte meg link til musikkvideo. Det var i min verden helt utrolig dårlig musikk og tekst, og videoen var rettogslett komisk dårlig. Jeg klarte ikke å snakke med han etter det og måtte bare ghoste.

Hvilken sjanger?

Anonymkode: 7b778...5a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis den er blitt utgitt, så kan den ikke være for dårlig, siden et forlag har vært villig til spytte inn penger for å få den utgitt. Samt at flere profesjonelle aktører har lest og godkjent boken. Kan det være boken var for vanskelig for deg å forstå? 🙂 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

hahaha kanskje vi har datet samme fyr

Anonymkode: dd5b2...912

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis den er blitt utgitt, så kan den ikke være for dårlig, siden et forlag har vært villig til spytte inn penger for å få den utgitt. Samt at flere profesjonelle aktører har lest og godkjent boken. Kan det være boken var for vanskelig for deg å forstå? 🙂 

Stemmer ikke, det kryr av elendig ræl som er gitt ut. Mange gir ut selv, og noen forlag er ikke så kravstore 

Anonymkode: 7e964...105

• Liker 5
Skrevet

Er den om fotball F eks, hadde jeg ikke klart å se på han som forfatter eller en litterær person…

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvordan dårlig. Om den bare ikke var min sjanger så betyr det ingen ting. Er det sånn at han i boken viser holdninger eller verdier jeg ikke kan akseptere så er det noe helt annet.

Anonymkode: ac564...dfa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2022 den 23.32):

Hvilken sjanger?

visesang, litt rock. Tror videoen han sendte var en slags julesang

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2022 den 15.34):

men hvilke bøker skriver han? 

Jeg kjenner veldig mange menn som har skrevet bøker, mange kvinner for del også. '

Slik går det jo når man jobber på høyskole. Der har de alle skrevet bøker ;) 

Anonymkode: 6de32...072

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg hadde datet noen som var dårlige i det de arbeidet med, så hadde jeg begynt å lure på deres virkelighetsoppfatning og mistet lysten på han

Anonymkode: 52f48...6c6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En ting er om han har skrevet en bok, en annen ting er om han faktisk har fått et forlag til å gi den ut. Har han det, kan ikke boka være så aller verst, ihvertfall for noen. Kjenner flere som har skrevet bøker, men ingen som fått napp hos forlag. Det er faktisk svært vanskelig å få til.

Men om en bok er bra eller ei er jo like relativt som hvilken musikk man liker eller filmer. Mange vil feks si at Renberg sine bøker er bra. Jeg syns de er🤮😅

Anonymkode: 950f1...89b

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

En ting er om han har skrevet en bok, en annen ting er om han faktisk har fått et forlag til å gi den ut. Har han det, kan ikke boka være så aller verst, ihvertfall for noen. Kjenner flere som har skrevet bøker, men ingen som fått napp hos forlag. Det er faktisk svært vanskelig å få til.

Men om en bok er bra eller ei er jo like relativt som hvilken musikk man liker eller filmer. Mange vil feks si at Renberg sine bøker er bra. Jeg syns de er🤮😅

Anonymkode: 950f1...89b

Hørte lydboka "mannen som elsket Yngve". Og det var "Jarle" som leste den. Da kom jeg i gjennom, enn da jeg prøvde og lese boken selv. Så prøvde jeg en annen lydbok av Renberg, der han selv leste. Fader så treigt og kjedelig 🫣😳 Tapsprosjekt for min del og få sansen for hans bøker 😂 

Gjest AprilRyan
Skrevet

Det hadde vært kleint om han ønsket min tilbakemelding, men jeg hadde bare sagt hva jeg synes og om han hadde tatt det ille opp så hadde jeg lurt på om han i det hele tatt hadde taklet å være forfatter. Ikke alle liker bøkene til en forfatter og det må man takle om man skal fortsette å gi ut bøker.

Dessuten kan man si at en bok er dårlig. Noen kan være dårlig skrevet og full av klisjeer og oppbrukte setninger. Mange liker jo sånne bøker og de fleste "kioskromaner" er slik, men blir lest og likt av mange allikevel.

AnonymBruker
Skrevet

Tror nok det har mer å si om han har suksess med det han gjør, altså om mange andre liker det, enn om hun spesifikt liker det. Sosial bekreftelse, status, og alt det der...

Anonymkode: 9671a...4a5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2022 den 23.29):

Nei, selvfølgelig ikke. Hva er en dårlig bok? Det er ganske subjektivt og sier ikke nødvendigvis noe om hans kompetanse

Anonymkode: 40fdf...b84

Det sier vel veldig mye om hans kompetanse!? 😳🙄🤦‍♀️🤦‍♀️

Anonymkode: 13b00...f58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...