Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med en mann i snart to år nå. Han er flott på alle måter. Jeg har ikke bil fordi jeg måtte prioritere økonomien litt annerledes da jeg skulle studere en liten periode rett før vi møttes.
Jeg har nå funnet ut at jeg ikke vil ha bil men han insisterer på å kjøpe en bil til meg siden vi bor 40min unna hverandre med buss fks. Jeg har sagt neitakk to ganger nå. Siste gangen tok han meg med ut for å se på biler, jeg sa vi kan titte. Ventet ikke at det var oppimot 1mill for bilen han tenkte til meg. Selv kjører han fin firmabil og har nok en grei lønn og fin leil litt utenfor byen.. kanskje dette er småpenger for han ikke vet jeg..MEN blir så brydd.. hvordan i alle dager takker man bare ja?? Til noe så dyrt å fint. Jeg har aldri Eid noe fint i hele mitt liv. Har alltid jobbet hardt for alt å føler jeg ikke har så mye likevel.. bilen skal visst stå på meg, tenker også ved ett eventuelt brudd så skylder jeg jo da masse til han kanskje ?! Vi er veldig glade i hverandre å ser en fremtid sammen, iallefall nå. Hva ville du gjort? Å hvordan takke nei uten å virke kjip? Jeg tror han syns jeg er litt kjip ang dette..

Anonymkode: b31a4...d99

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei ville ikke gjort det. Liker ikke å stå i gjeld til noen. 

Anonymkode: cc44d...617

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har vært sammen med en mann i snart to år nå. Han er flott på alle måter. Jeg har ikke bil fordi jeg måtte prioritere økonomien litt annerledes da jeg skulle studere en liten periode rett før vi møttes.
Jeg har nå funnet ut at jeg ikke vil ha bil men han insisterer på å kjøpe en bil til meg siden vi bor 40min unna hverandre med buss fks. Jeg har sagt neitakk to ganger nå. Siste gangen tok han meg med ut for å se på biler, jeg sa vi kan titte. Ventet ikke at det var oppimot 1mill for bilen han tenkte til meg. Selv kjører han fin firmabil og har nok en grei lønn og fin leil litt utenfor byen.. kanskje dette er småpenger for han ikke vet jeg..MEN blir så brydd.. hvordan i alle dager takker man bare ja?? Til noe så dyrt å fint. Jeg har aldri Eid noe fint i hele mitt liv. Har alltid jobbet hardt for alt å føler jeg ikke har så mye likevel.. bilen skal visst stå på meg, tenker også ved ett eventuelt brudd så skylder jeg jo da masse til han kanskje ?! Vi er veldig glade i hverandre å ser en fremtid sammen, iallefall nå. Hva ville du gjort? Å hvordan takke nei uten å virke kjip? Jeg tror han syns jeg er litt kjip ang dette..

Anonymkode: b31a4...d99

Haha ikke ta imot, den der kommer han til å bruke imot deg for evig tid.. 

Anonymkode: 20519...9ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Si du kan låne den, ikke ta imot som gave. Betal all drivstoff ol selv. 

Anonymkode: 53d9e...847

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte halve bilen til eksen min, men det var under en halv mill da. Jeg ga han ikke de pengene for å bruke det mot han som noen skriver, han er nå en eks og jeg har ikke bedt om en krone tilbake. Når en som elsker deg tilbyr deg en bil, så ta i mot. Det er for at det skal bli lettere å se hverandre og du skal få det bedre. Men kan du ikke si at det blir for mye med en million? Hva med en bruktbil til noen hundre tusen så du ikke føler det blir for skjevt? 

Anonymkode: fc3d9...862

AnonymBruker
Skrevet

For en snill mann du har! Selvsagt sier du ja. Står bilen på deg er den din, så du skylder han ingenting. Går håpe forholdet holder bare, for hans skyld😅

Anonymkode: 1ebbf...96c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke klart å ta imot en bil, å SÆRLIG ikke en så dyr. Den hadde i så fall vært hans, som jeg hadde betalt forsikring og «leie» for. 
min samboer kunne nok funnet på å legge ut for en bil om jeg hadde hatt dårlig råd og bilen min tok kvelden, men da hadde jeg betalt han tilbake, å det hadde ikke vært snakk om dyr bil. 

Anonymkode: fdf64...616

Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Synes du skal takke ja jeg, men så klart ditt valg :) Hvis han vil gi deg en bil i gave så skylder du han ingenting om det blir et brudd en gang i fremtiden. Da er jo bilen din. Da har han valgt selv å gi en så dyr gave. Men må jo tro og håpe det aldri blir noe brudd uansett. For meg høres det ut som han er veldig glad i deg og har funnet kvinnen i sitt liv siden han vil gi deg en bil, men jeg kan jo ikke vite hva han tenker men hadde han gitt noe så dyrt i gave hvis det ikke var ekte følelser? Tvilsomt. 

Hvis du ikke vil ta i mot så må du bare være ærlig, takke nei og si det som det er. Hvis han bare fortsetter å mase om det så må du be han slutte å mase om det. Et nei er et nei. Et ja er et ja. Kanskje er kanskje. 

Endret av Warrior
Skrevet

Har du rom i økonomien din til å drifte en bil til en mill?

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...