AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Skrevet 8. juni 2022 Dere som går gravide nå: hva er dere dilla på og hva avskyr dere av mat/drikke? Anonymkode: b0a35...01b
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #2 Skrevet 8. juni 2022 Ingenting 😅 eller, jeg klarer ikke lukten av peanøtter, og spiser ikke kaviar. Ellers er alt som det er til vanlig Anonymkode: 1badc...448
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #3 Skrevet 8. juni 2022 Akkurat nå har jeg dilla på iskaldt vann med isbiter i, sånn at det river godt i halsen når jeg drikker. Knasket også flere glass med isbiter, til jeg klarte å knekke en bit av ene tanna mi, så da ble det forbud mot isbitspising. Ellers har jeg hatt en periode med vannmelon, rømmegrøt, knekkebrød med skinke, tomat og pepper, kick, salt potetgull. Kommer i perioder. Anonymkode: 63cf9...1df
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #4 Skrevet 8. juni 2022 Ingenting, verken dette svangerskapet eller det forrige. Anonymkode: 6c501...9e1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #5 Skrevet 8. juni 2022 All form for saftig frukt kultrurmelk og skive med speilegg og ketchup! Kan spise alt omtrent sliter ikke med lukt og kvalme. Har aldri lyst på godteri og junkfood det gjør meg kvalm. Anonymkode: 5f899...805
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #6 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Akkurat nå har jeg dilla på iskaldt vann med isbiter i, sånn at det river godt i halsen når jeg drikker. Knasket også flere glass med isbiter, til jeg klarte å knekke en bit av ene tanna mi, så da ble det forbud mot isbitspising. Ellers har jeg hatt en periode med vannmelon, rømmegrøt, knekkebrød med skinke, tomat og pepper, kick, salt potetgull. Kommer i perioder. Anonymkode: 63cf9...1df Få i deg rødt kjøtt å få dilla på isbiter kan være jernmangel. Anonymkode: 5f899...805
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #7 Skrevet 8. juni 2022 Jeg er konstant godtesyk for tiden. Første halvdel av graviditeten hadde jeg skikkelig craving på melk, samme når jeg var gravid med eldste. Anonymkode: 52c8b...079
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #8 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Få i deg rødt kjøtt å få dilla på isbiter kan være jernmangel. Anonymkode: 5f899...805 Tar tilskudd av jern, og blir fulgt opp 👍 er ikke så glad i rødt kjøtt, spesielt etter jeg ble gravid. Anonymkode: 63cf9...1df
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #9 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): All form for saftig frukt kultrurmelk og skive med speilegg og ketchup! Kan spise alt omtrent sliter ikke med lukt og kvalme. Har aldri lyst på godteri og junkfood det gjør meg kvalm. Anonymkode: 5f899...805 Da er vi to. Minus egget da. Anonymkode: b0a35...01b
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #10 Skrevet 8. juni 2022 Jeg går rundt så kvalm at jeg har mistet 4 kg og er bare 10 uker på vei. Ufrivillig fordi jeg slanker ikke under svangerskapet. Ingen oppkast heldigvis (uten om middagen på 17.mai) Alt som blir stekt er min verste fiende. Tror om noen skal torturere meg så er den mest effektive oppskriften å steke løk i olje. Lukten er så plagsom at jeg ville gråte og brekker meg til mellomgulvet svir. Spiser ikke kjøtt i det hele tatt, er bekymret for protein i kostholdet mitt ,men jordmor sa at som regel blir det lettere etter 1.trimester så nå gjelder det bare å komme seg dit og fokusere når den verste fasen av kvalmen er over. Men er det noe jeg er dilla på så er det italiensk salat, potetsalat og rekebaguett. Frokost og lunsj er det samme hver dag. Rundstykker/knekkebrød eller brødskiver med italiensk salat Ellers går det for det meste på brødmat. Sist gang jeg hadde varmmat var 17.mai og det var den eneste dagen jeg kastet opp til midnatt. Har ikke spist en skikkelig middag siden. Glad i frukt så det er pluss. Og misliker junkfood som er enda pluss. Ganske ulik svangerskap nå sammenlignet med da jeg gikk med datteren min. Spiste som en hest med henne, la på meg 32 kg, mye junkfood og opptil 4 egg hver eneste dag i nesten 9 mnd. Helmelk og mye fet mat. Vet ikke kjønnet på denne, men får se da siden dette er så ulikt datteren min. Skal si de 32 kg var ikke lett å få av.... Anonymkode: b0a35...01b
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #11 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Akkurat nå har jeg dilla på iskaldt vann med isbiter i, sånn at det river godt i halsen når jeg drikker. Knasket også flere glass med isbiter, til jeg klarte å knekke en bit av ene tanna mi, så da ble det forbud mot isbitspising. Ellers har jeg hatt en periode med vannmelon, rømmegrøt, knekkebrød med skinke, tomat og pepper, kick, salt potetgull. Kommer i perioder. Anonymkode: 63cf9...1df Har hatt lyst på isbiter, men er såå redd for å knekke tanna mi 🤣 Anonymkode: b0a35...01b
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #12 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tar tilskudd av jern, og blir fulgt opp 👍 er ikke så glad i rødt kjøtt, spesielt etter jeg ble gravid. Anonymkode: 63cf9...1df Men lroppen trenger heme jern også som ikke er i tilskudd😊 Anonymkode: 5f899...805
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #13 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er konstant godtesyk for tiden. Første halvdel av graviditeten hadde jeg skikkelig craving på melk, samme når jeg var gravid med eldste. Anonymkode: 52c8b...079 Jeg cravet fryktelig mye melk da jeg gikk gravid med datteren min. Det var dessverre helmelk det gikk i 😆 Er det sant at mødre som er ekstra glad i meieriprodukter får piker? Isåfall stemte det for meg.... Anonymkode: b0a35...01b
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #14 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg cravet fryktelig mye melk da jeg gikk gravid med datteren min. Det var dessverre helmelk det gikk i 😆 Er det sant at mødre som er ekstra glad i meieriprodukter får piker? Isåfall stemte det for meg.... Anonymkode: b0a35...01b Jeg har lyst på melk hele tia men kan ikke drikke det får så sykt mye gass og trigger halsbrann! Jeg venter gutt. Anonymkode: 5f899...805
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #15 Skrevet 8. juni 2022 Har fått en liten aversjon mot usunn mat. Blir kvalm og generelt uvel og kroppen husker godt. Anonymkode: 87552...e44 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #16 Skrevet 8. juni 2022 Jeg er helt gal etter ting som er surt - alt som har sitron eller lime. Det blir aldri surt nok! Så for tiden har jeg dilla på lemonade, den fra jacobs med bringebær - ohh 😍 Men den er ikke så billig da, så av og til nøyer jeg meg med vann eller brus som sprite eller 7 up med ekstra sitronsaft oppi, sånn gul flaske. Skyr med smak av sitron, godteri med smak av sitron. Og så har jeg dilla på lyse knekkebrød med meierismør på 🤪 Ingenting annet, bare meierismør. Har fullstendig avsmak på søte ting. Sjokolade, søtt godteri, bananer, fersken, nektarin, fyyf spyr av tanken 🤢 Anonymkode: 39d29...a6e
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #17 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har hatt lyst på isbiter, men er såå redd for å knekke tanna mi 🤣 Anonymkode: b0a35...01b Det var veldig godt, men ble 2000kr fattigere 🤣 nøyer meg med iskaldt vann nå, ikke helt det samme, men Anonymkode: 63cf9...1df
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #18 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det var veldig godt, men ble 2000kr fattigere 🤣 nøyer meg med iskaldt vann nå, ikke helt det samme, men Anonymkode: 63cf9...1df Det skal fort svi med tannbehandling i Norge. Men da er ihvertfall frykten min reell 😆 Anonymkode: b0a35...01b
PurpleTuliip Skrevet 8. juni 2022 #19 Skrevet 8. juni 2022 Risgrøt, is og ferske bringebær. 28 uker påvei ☺️
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #20 Skrevet 8. juni 2022 Har gått over termin, så ligger bare og veeeenter på fødsel nå. De siste dagene har jeg fått sykt lyst på sjokoladeboller. Har «aldri» spist de før, så vet ikke hva det kommer av 😂 Tidlig i graviditeten gikk det mye i sjokomelk og solbærsaft. Hadde også en periode i midten hvor jeg hadde sååå lyst på epler (i tillegg til eplejuice, mozell, eplekake osv). Anonymkode: 13b92...16d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå