AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Skrevet 8. juni 2022 Jeg har en jobb, men ser etter ny jobb i området hvor jeg er fra. Jeg er ensom her jeg bor (hele 190 mil hjemmefra), sliter veldig i hverdagen, har det vondt og mistrives fælt. Jeg har prøvd å få ny jobb, men får ingen respons. Kan NAV være behjelpelig med å få ny jobb? Eller må man være arbeidsledig? Anonymkode: 9bbbc...441
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #2 Skrevet 8. juni 2022 Nav finner ikke jobb til deg. De kan tipse deg om ledige stillinger, jobbsøkerkurs osv, men jobben må du skaffe selv. Er man under avklaring kan man få feks praksis. Anonymkode: b69c2...ec6 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #3 Skrevet 8. juni 2022 Ja, nav kan sikkert ordne deg en jobb på lager, eller på rema 1000 og hvis du setter inn innsatsen så kanskje du får en fast stilling 😊 Anonymkode: 0151c...5df 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #4 Skrevet 8. juni 2022 For å få noen som helst hjelp fra NAV må du registrere deg om arbeidssøker. Men, du blir nok ikke prioritert til noe hjelp da du allerede har jobb. NAV kontoret har flere hundre eller flere tusen som er arbeidsledige som de må hjelpe før deg. Og får å få hjelp som jobbspesialist, et oppfølgingstiltak eller få CVen din sendt inn til en arbeidsgiver som trenger folk må man ofte ha vært arbeidsledig i lengre tid, om man ikke har nedsatt arbeidsevne. Anonymkode: c32ed...179 1
MapleSirup Skrevet 8. juni 2022 #5 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, nav kan sikkert ordne deg en jobb på lager, eller på rema 1000 og hvis du setter inn innsatsen så kanskje du får en fast stilling 😊 Anonymkode: 0151c...5df Dette er jo feil. De driver ikke med arbeidsformidling på den måten. 7
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #6 Skrevet 8. juni 2022 Hei. Jeg var i litt lignende situasjon. Jeg sa opp en jobb før jeg hadde fått en ny, noe som skulle vise seg å være veldig dumt, da jeg ikke hadde rett på dagpenger fra NAV. Jeg var ikke klar over dette. Prøvde å få hjelp fra NAV. Eneste jeg fikk var jobbsøkerkurs. Noe som ikke var relevant for meg, da jeg ikke har problemer med å søke jobber, men trengte hjelp til å finne en jobb som passet meg bedre med de helseutfordringene jeg har. Jeg måtte også registrere på NAV alle stillinger jeg søkte på. Brukte mye tid på å styre med NAV, bare for å få avslag på dagpenger. Jeg burde heller brukt den tiden på å søke jobber på egenhånd. Gikk i tre måneder uten inntekt før jeg fikk ny jobb. Hvis du ønsker å flytte anbefaler jeg at du sparer deg opp en liten buffer og heller finner noe midlertidig (feks vikar i barnehage, helse osv.) der du er fra, som gir deg ei inntekt du kan leve med, inntil du finner noe mer fast. Anonymkode: d3808...aa1 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #7 Skrevet 8. juni 2022 Og for å svare på smp. dine: ja, du må være arbedsledig. Men hvis du selv har sagt opp jobben din, har du ikke de samme rettighetene som hvis du feks blir oppsagt eller kontrakten din går ut. For å få rett på dagpenger må du feks være villig til å søke over hele landet og flytte på deg. Men husk at det gjerne kun er en formalitet "på papiret". Jeg krysset av for at jeg ikke var villig til å flytte til en annen del av landet og fikk da avslag på første søknad om dagpenger. Du skal på en måte ha prøvd alt på egenhånd først... Anonymkode: d3808...aa1
Gjest Ghostface Skrevet 8. juni 2022 #8 Skrevet 8. juni 2022 Lykke til. Man må gjøre det meste selv når man havner på Nav.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #9 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og for å svare på smp. dine: ja, du må være arbedsledig. Men hvis du selv har sagt opp jobben din, har du ikke de samme rettighetene som hvis du feks blir oppsagt eller kontrakten din går ut. For å få rett på dagpenger må du feks være villig til å søke over hele landet og flytte på deg. Men husk at det gjerne kun er en formalitet "på papiret". Jeg krysset av for at jeg ikke var villig til å flytte til en annen del av landet og fikk da avslag på første søknad om dagpenger. Du skal på en måte ha prøvd alt på egenhånd først... Anonymkode: d3808...aa1 Jeg var arbeidsledig før jeg fikk nåværende jobb, og flyttet 190 mil hjemmefra. Jeg har det helt grusomt og vil jo ikke bo her. Så jeg kommer ikke til å gå med på å flytte på meg igjen. Men jeg har altså ikke sagt opp jobben (enda), jeg bare undersøker litt hva jeg kan gjøre. Anonymkode: 9bbbc...441
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå