AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Skrevet 8. juni 2022 Fastprisen som strømselskapet kunne lokke meg med til høsten var på hele 2 kroner og 70 øre. Jeg er sjokkert! Er dette et tegn på at det kommer til å bli mye dyrere med strøm i fremtiden? Eller er det bare et strømselskap som vil ta seg grådig betalt. Dette lover ikke godt føler jeg. Anonymkode: 9cbb5...e14
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #2 Skrevet 8. juni 2022 Hvis prisene blir høyere enn det så er det jo en dårlig deal for strømselskapet å tilby deg den prisen? Anonymkode: 05a2d...9d4 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #3 Skrevet 8. juni 2022 Ja. Det har vi jo visst lenge. Strømmen blir rådyr. Hvis vi er så heldige at vi har strøm i hele tatt😅 Anonymkode: 27267...366 1 1
Blått Skrevet 8. juni 2022 #5 Skrevet 8. juni 2022 Jeg er spent på vinteren. Her blir det nok innkjøp av ullgenser og lav varme (så lenge rørene ikke fryser). 1
Hr. Aktiv Skrevet 8. juni 2022 #6 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Fastprisen som strømselskapet kunne lokke meg med til høsten var på hele 2 kroner og 70 øre. Jeg er sjokkert! Er dette et tegn på at det kommer til å bli mye dyrere med strøm i fremtiden? Eller er det bare et strømselskap som vil ta seg grådig betalt. Dette lover ikke godt føler jeg. Anonymkode: 9cbb5...e14 Før jeg går inn på en slik fastavtale heller jeg frostvæske i do og vasker samt stenger hovedkran ute i hagen. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #7 Skrevet 8. juni 2022 Det har jo vært i nyhetene flere ganger, så noen overraskelse blir det vel ikke om prisene blir enda høyere. Men om en leser her inne så har jeg følelsen av at mange ikke følger med på de nyhetene som gjelder økte strømpriser før de får regningen på forbruket. Anonymkode: c9098...99e 2
Tunique Skrevet 8. juni 2022 #8 Skrevet 8. juni 2022 Husk å kjøpe nok ved i god tid. Begynner å bli utsolgt flere steder 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #9 Skrevet 8. juni 2022 Da ville jeg sjekket rundt. En nabo tegna fastpris(dog 1 mnd siden) til 1,95.. bosatt langt sør med vanvittige priser. Usikker på hvor hun inngikk avtalen. Anonymkode: a9215...b4e
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #10 Skrevet 8. juni 2022 En ting jeg ikke forstår, er hvordan de kan forutse at prisen forblir skyhøy - om ikke strømmen forsvinner. De kan vel ikke se inn i fremtiden? Hva om det regner mye resten av sommeren, inkl høst og blir tidlig vinter? Det lurer jeg på. For da øker vel vannstanden også. Anonymkode: fdd31...390 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #11 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En ting jeg ikke forstår, er hvordan de kan forutse at prisen forblir skyhøy - om ikke strømmen forsvinner. De kan vel ikke se inn i fremtiden? Hva om det regner mye resten av sommeren, inkl høst og blir tidlig vinter? Det lurer jeg på. For da øker vel vannstanden også. Anonymkode: fdd31...390 Med tidlig vinter mente jeg nedbør. Anonymkode: fdd31...390
Hensatt Skrevet 8. juni 2022 #12 Skrevet 8. juni 2022 Ville styrt unna. Snittprisen kommer ikke til å ligge så høyt og jeg er overbevist om at strømstøtten kommer til å fortsette i sin nåværende form på en eller annen måte. Ville heller fokusert på strømsparende tiltak. Vedfyring, stenge av deler av huset, varmepumpe osv. 1
Hensatt Skrevet 8. juni 2022 #13 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En ting jeg ikke forstår, er hvordan de kan forutse at prisen forblir skyhøy - om ikke strømmen forsvinner. De kan vel ikke se inn i fremtiden? Hva om det regner mye resten av sommeren, inkl høst og blir tidlig vinter? Det lurer jeg på. For da øker vel vannstanden også. Anonymkode: fdd31...390 Det har knapt vært nedbør siste månedene. Selv mye nedbør fremover vil ikke kunne fylle opp magasinene til neste vinter.
Hr. Aktiv Skrevet 8. juni 2022 #14 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En ting jeg ikke forstår, er hvordan de kan forutse at prisen forblir skyhøy - om ikke strømmen forsvinner. De kan vel ikke se inn i fremtiden? Hva om det regner mye resten av sommeren, inkl høst og blir tidlig vinter? Det lurer jeg på. For da øker vel vannstanden også. Anonymkode: fdd31...390 Det er overhengende stor fare for rasjonering til vinteren. Det er tomme vannmagasin og snart fritt for snø i fjellet mens eksporten av strøm er stor. Det er heller ingen politisk vilje til å spare eller dempe eksporten, snarere tverdt imot. Tror ikke politikerne skjønner konsekvensen av dette. Når man i tillegg ser på kraftunderskuddet Tyskland har som vi skal dekke opp skjønner man at med alle utbygde vann og alt tilgjengelig areal brukt på vindmøller vil vi være på langt nær noen løsning på kraftunderskuddet bare Tyskland har etter deres katastrofale kraftpolitikk igjennom flere tiår. Så ja her må vi bare venne oss til å fryse mye på vinterene fremover så fremt ikke det blir åpnet for noen alternativ kraftproduksjon som i tillegg er stabil i motsetning til veldig ustabil og ødeleggende vindkraft. For noen tro på at folk her hjemme er villige til å stemme noe annet enn de som forer lobbyistene innen vindkraft har jeg ikke. Det vet politikerne slik at de derfor kan dra en blank løgn og komme fra det med heder og ære.
Hr. Aktiv Skrevet 8. juni 2022 #15 Skrevet 8. juni 2022 Blizz1 skrev (6 minutter siden): Ville styrt unna. Snittprisen kommer ikke til å ligge så høyt og jeg er overbevist om at strømstøtten kommer til å fortsette i sin nåværende form på en eller annen måte. Ville heller fokusert på strømsparende tiltak. Vedfyring, stenge av deler av huset, varmepumpe osv. Med tomme vannmagasin er vi prisgitt EU og deres enorme underskudd på kraft som vil bli ennda større i vinter ref. *Putin. Skrekkscenarioet er ikke bare 40 kr/kw, men også rasjonering. Dvs. du vil være helt uten strøm en tid.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #16 Skrevet 8. juni 2022 Fastpris er vanligvis alltid en dårlig deal. Anonymkode: 25d7c...280 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #17 Skrevet 8. juni 2022 Strømprisen i Finnmark er akkurat nå på 7 øre. Anonymkode: 3ea45...8ce 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #18 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fastpris er vanligvis alltid en dårlig deal. Anonymkode: 25d7c...280 Det var rene gullgruven sist vinter. Anonymkode: c9098...99e 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #19 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det var rene gullgruven sist vinter. Anonymkode: c9098...99e Og vil fortsette å være det. Har aldri hatt mindre utgifter til strøm. Anonymkode: c9ed5...046 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #20 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fastpris er vanligvis alltid en dårlig deal. Anonymkode: 25d7c...280 Det er jeg ikke enig i. Vi hadde 92 øre i fastpris i vinter, med strømstøtte betalte vi lite i strøm. Nå har vi 117øre for et år, og tror neppe at vi kommer til å tape på dette heller. Anonymkode: ec8e6...47c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå