Gå til innhold

Alle kan ikke ha like god råd, være like smarte og samme mulighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker litt på dette. Er det umoralsk av folk å prøve å kjempe seg oppover? For hadde alle hatt like god råd hadde ikke samfunnet fungert.
Det er ofte klaging på at livet er urettferdig osv. Men er dette folk som sliter med å kjenne sin plass? Hva om de heller kunne vært litt fornøyd med hva de har? Jeg er selv ikke sånn høyt i den sosiale rangstigen, så er ikke det at jeg ser ned på. Men kan ikke folk slutte å snakke stygt om andre sine jobber? La folk være fornøyd med den jobben de har. Hadde jo blitt veldig plagsomt om alle fikk skyhøye karakterer på skolen og  det hadde blitt mer kamp om de samme jobbene. 

Anonymkode: 16f6a...f9f

Videoannonse
Annonse
Gjest Celina holmkold
Skrevet

Det er ikke umoralsk av noen å kjempe seg opp over. Hva faen er det for en ting å si? Alle har ansvar for sitt eget liv, og sin fremtid. Er ikke egoistisk av noen å danne seg et bedre liv enn hva de kommer fra. 

AnonymBruker
Skrevet
Celina holmkold skrev (57 minutter siden):

Det er ikke umoralsk av noen å kjempe seg opp over. Hva faen er det for en ting å si? Alle har ansvar for sitt eget liv, og sin fremtid. Er ikke egoistisk av noen å danne seg et bedre liv enn hva de kommer fra. 

Men om alle kan oppnå det samme blir det ikke noe igjen til slutt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde jo blitt veldig plagsomt om alle fikk skyhøye karakterer på skolen og  det hadde blitt mer kamp om de samme jobbene. 

Har du hørt om normalfordeling? 😂

Anonymkode: dcf51...ae4

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Men om alle kan oppnå det samme blir det ikke noe igjen til slutt.

De er alltid noen vinnere, og flest tapere.

Anonymkode: d6a30...a79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...