Gå til innhold

Ærlig, liker dere virkelig moderne dating?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datingapps, folk som tar deg useriøst, skilsmisse statistikken opp i været, ødelagte familiehjem, alenemødre/fedre, date flere samtidig, hjerter blir knust, høye krav/standarder osv. Synes dere helt ærlig dere liker dette eller vil dere gå tilbake til tid hvor ting var mer strukturert og rett på? Er nysgjerrig. Jeg ser det er mange her som klager på at gutter er ditt og datt og jenter er ditt og datt og at datingen suger for de fleste, men vil gjerne høre hva dere tenker.

Anonymkode: 89c92...76c

• Liker 9
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er en god ting 👍

Anonymkode: 6fead...547

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater det. Jeg har omtrent gitt opp før jeg har begynt. Hadde Tinder ei helg, det ble så useriøst og dumt at jeg sletta det igjen. Må vel tilbake for å finne noen, men det er pyton. Jeg kjenner ingen som liker dette opplegget. 

Anonymkode: 36525...c8b

• Liker 15
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dating i dag har sine utfordringer, men heller det enn å gå tilbake til en tid hvor man ble kuet til å ikke skille seg og latet som alt var normalt utenfor husets fire vegger. Det høres miserabelt ut

Anonymkode: 84066...6e7

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Datingapps, folk som tar deg useriøst, skilsmisse statistikken opp i været, ødelagte familiehjem, alenemødre/fedre, date flere samtidig, hjerter blir knust, høye krav/standarder osv. Synes dere helt ærlig dere liker dette eller vil dere gå tilbake til tid hvor ting var mer strukturert og rett på? Er nysgjerrig. Jeg ser det er mange her som klager på at gutter er ditt og datt og jenter er ditt og datt og at datingen suger for de fleste, men vil gjerne høre hva dere tenker.

Det kan virke som om det var mer stabilt i "gamle dager". Det kan nok kanskje ha føltes med forutsigbart, men du må huske på at det var mange ulykkelige kvinner som forble i ekteskapet den gang fordi hun ikke hadde noe valg. Nå tjener kvinner sine egne penger og kan derfor i langt større grad bestemme over seg selv. Kvinner tar nå initiativ til et brudd dobbelt så ofte som mannen. Det hadde aldri skjedd tidligere.

Anonymkode: 4ac3a...0ce

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

nei, dating på 90 tallet var bedre enn det er nå. denne bruk og kast mentaliteten som eksisterer nå, blandet inn med all denne operasjonen av utseendet som gir folk helt hinsides idealer å leve opp til. synes synd på de som er unge i dag og har SoMe på alle kanter.

• Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet

Tror det var like mye trist med det i gamle dager. Så mja, eg liker moderne dating, men ikke alle de andre punktene som du skrev fulgte med.

Skrevet (endret)
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror oppriktig på at folk vil ha det slik som det var for 10-20 år siden, før dating apps og før sosiale medier.

Før internett ble en hus-standard gikk tiden saktere og oppmerksomheten vi ga hverandre var av kvalitet og ikke kvantitet. Vi brukte bedre tid til å bli kjent og bygge et sterke bånd til de få som var rundt oss. På den tiden emulerte vi våre foreldre (som i prinsipp holdt seg sammen i tykt og tynt) i hvordan å oppføre seg som en anstendig mann og kvinne og behandle hverandre respektfullt for et langvarig og stabilt forhold. 

Idag får vi våre "dating tips" fra tik-tokere og influensere snakker som sex og bruk og kast med millioner av følgere  🤷‍♂️

Endret av umAxa
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Dating er for så vidt greit. Problemet er å finne en som passer med meg som jeg liker og som liker meg tilbake. Jeg har ikke problem med å få matcher og dater, det er verre med tid til det og å finne en som er normal. Samt at det er vanskelig at begge blir forelsket i hverandre. 

Anonymkode: 00b3a...6fe

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (3 minutter siden):

Tror det var like mye trist med det i gamle dager. Så mja, eg liker moderne dating, men ikke alle de andre punktene som du skrev fulgte med.

Var 90 tallet gamle dager? Vi trenger ikke å gå så mye lengre tilbake i tid

Anonymkode: b64ab...330

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
umAxa skrev (3 minutter siden):

Jeg tror oppriktig på at folk vil ha det slik som det var for 10-20 år siden, før dating apps og før sosiale medier.

Før internett gikk tiden saktere og oppmerksomheten vi ga hverandre var av kvalitet og ikke kvantitet. Vi brukte bedre tid til å bli kjent og bygge et sterke bånd til de få nærme rundt oss. 

På den tid emulerte våre foreldre (som i prinsipp holdt seg sammen i tykt og tynt) i hvordan å oppføre seg og behandle hverandre respektfullt for et langvarig og stabilt forhold.  Idag får vi våre "dating" tips fra tik-tokere som snakker som sex og bruk og kast med milloner av følgere 🤷‍♂️

TS her. Jeg er enig med deg at sosiale medier og internet generelt har gjort en enorm forskjell og akselerert denne bruk og kast mentaliteten. Samfunnet har blitt altfor liberalt tenker jeg. Det beste hadde vært en mellomting som noen her har kommentert, ca 20-30 år siden.

• Liker 6
Skrevet
KrXs skrev (8 minutter siden):

nei, dating på 90 tallet var bedre enn det er nå. denne bruk og kast mentaliteten som eksisterer nå, blandet inn med all denne operasjonen av utseendet som gir folk helt hinsides idealer å leve opp til. synes synd på de som er unge i dag og har SoMe på alle kanter.

100% dette!

Gjensidig kjemi mellom to stykker må oppleves IRL (In real life), og fungerer dårlig digitalt. Jeg tror også denne nye SoMe utviklingen har lagt en demper på selvutviklingen til mange, i relasjon til andre.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke fordra det. Det passer ikke for meg, og da sliter jeg med å finne noen. Jeg passer ikke inn i den samme boksen som alle andre på død og liv skal presses inn i.

Anonymkode: dca43...d26

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Tenk deg et dansegulv på 90-tallet der alle damene i lokalet stod i ring rundt noen få menn og venta på tur. Mens 200 menn stod og så på som tilskuere.

Dette ville aldri skjedd, men det er dette som skjer på tinder. Nettopp fordi damene ikke ser "konkurrentene", og fordi man ikke trenger å forholde seg til de 200 andre fordi de blir valgt bort uten å ha åpnet munnen.

Problemet med moderne dating er jo først og fremst at regnestykket ikke går opp, all den tid 1 mann kun kan ha et seriøst forhold til 1 dame om gangen.

Anonymkode: 78952...676

• Liker 11
Skrevet

Ja jeg elsker internett og alle muligheter det gir, men dating er ikke en av de tingene. kanskje for de som er ute etter raske ligg har det blitt mye enklere enn før. men kjærlighet er blitt vanskelig.

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Var ganske mange som gikk hjem etter å ha blitt ignorerert eller droppa fra utesteder tidligere også.

Anonymkode: 398c6...cae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er helt forferdelig og ligner mer på prostitusjon, en frihet til å velge selv.

Anonymkode: 05fb2...f7e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg har selv bidratt til skilsmissestatestikken, men jeg møtte min nye på gamlemåten. Hadde nok ikke oppsøkt apper osv da jeg var gift. Nå skjedde det helt naturlig. Jeg avsluttet med eksmann før jeg startet noe nytt. 

Anonymkode: f7612...770

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja og nei..

teknologien har gitt meg muligheter til å komme i kontakt med mange damer, spesielt internasjonalt som jeg ellers aldri ville kommet i kontakt med. 

men det slutter jo aldri.. over 30 og føler fortsatt ikke å ha fått ‘nok’.

tenker jeg går glipp av mye om jeg ikke slår meg til ro .

Anonymkode: 9b74a...cf2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom jeg ikke var så blåøyd da jeg var oppi det, tror jeg jeg kunne fått mye positivt ut av det. Dessverre var jeg på den tiden en romantiker, og svært naiv rundt alt som har med kvinner og menn å gjøre. Type "en dame om gangen" kjæresteperson. Så jeg endte opp med å gifte meg med ei som viste seg å være Tinder-skada, som forbinder seksualitet og tenning med menn som bare vil bruke henne for sex, og nok innerst inne ser opp til slike menn, og ned på meg som også tilbyr forpliktelse og monogami. Følgelig er ekteskapet mitt sexløst.

Hadde jeg kunnet gjøre det om igjen ville jeg sjonglert flere kvinner på en gang, hatt en rotasjon gående og ikke hatt det så travelt med å ta meg selv ut av markedet, definere seg som kjærester, være eksklusive og monogame. Så kunne jeg oppgradere og nedgradere innad i rotasjonen min, bringe noen ut av den og andre inn i den, og på den måten gjøre en mer objektiv og stoisk vurdering av hvem av dem som evt. kunne kvalifisere til noe mer på sikt.

Så lenge man tilpasser seg det moderne markedet, og ikke kjører seg fast i gamle, utdaterte sosiale kontrakter som ikke gjelder lengre, tror jeg man kan - i hvertfall som mann - få svært mye nyttig ut av det moderne datingmarkedet også. Man må bare spille spille slik kvinner selv har definert det, og tilpasse seg.

Anonymkode: 8f28e...90a

• Liker 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...