H a n n e Skrevet 8. juni 2022 #1 Skrevet 8. juni 2022 Flere foreldre som går i høyspenn hver gang barnet får feber? Barnet vårt har hatt feberkramper 13 ganger på sitt 3.5 år korte liv. Jeg har en stor angstklump i brystet 24/7. Klarer ikke å sove og matlysten forsvinner. Jeg føler nok litt ekstra på det siden det er meg hun har arvet det fra. 😢
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #2 Skrevet 8. juni 2022 Har alltid med paracet og termometer, da er jeg sikker på at jeg kan gjøre noe med feberen fort og uansett hvor vi er. Ellers sa legene til men at feberkrampe ikke er farlig før de har vart i over 30 min, og det er svært sjelden visst. Og gir jeg paracet med en gang vil jo den begynne å fungere. Det gjorde at jeg klarte å leve med bekymringen i hvert fall. Anonymkode: 027fe...d9f
H a n n e Skrevet 8. juni 2022 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har alltid med paracet og termometer, da er jeg sikker på at jeg kan gjøre noe med feberen fort og uansett hvor vi er. Ellers sa legene til men at feberkrampe ikke er farlig før de har vart i over 30 min, og det er svært sjelden visst. Og gir jeg paracet med en gang vil jo den begynne å fungere. Det gjorde at jeg klarte å leve med bekymringen i hvert fall. Anonymkode: 027fe...d9f Jeg har med paracet, nurofen, termometer og buccolam overalt. De fleste anfallene har kommet som lyn fra klar himmel fordi hun har ikke visst tegn til sykdom først. At hoste og div kommer etter anfallet. Innleggelse på sykehus og febernedsettende i 3-4 døgn etter for å forhindre flere anfall er blitt hverdagskost her. Veldig utfordrende og utmattende. Nå har hun hatt feber i 5 dager. I dag er første dag hvor jeg stopper å gi for å se om hun fortsatt har feber. Følger henne med haukeblikk å måler henne omtrent hver time. Det blir en altoppslukende oppgave. 😔 Endret 8. juni 2022 av H a n n e
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #4 Skrevet 8. juni 2022 H a n n e skrev (3 timer siden): Jeg har med paracet, nurofen, termometer og buccolam overalt. De fleste anfallene har kommet som lyn fra klar himmel fordi hun har ikke visst tegn til sykdom først. At hoste og div kommer etter anfallet. Innleggelse på sykehus og febernedsettende i 3-4 døgn etter for å forhindre flere anfall er blitt hverdagskost her. Veldig utfordrende og utmattende. Nå har hun hatt feber i 5 dager. I dag er første dag hvor jeg stopper å gi for å se om hun fortsatt har feber. Følger henne med haukeblikk å måler henne omtrent hver time. Det blir en altoppslukende oppgave. 😔 Huff så slitsomt! Kanskje du kan finne noe feberarmbånd ala dette: https://m.miniinthebox.com/no/p/spedbarn-elektronisk-termometer-armbaand-bluetooth-intelligent-termometer_p5624932.html#header_anchor (aner ikke noe om dette merket eller konseptet egentlig, men virker jo som det kanskje kunne vært praktisk!) Anonymkode: 027fe...d9f
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #5 Skrevet 8. juni 2022 H a n n e skrev (8 timer siden): Flere foreldre som går i høyspenn hver gang barnet får feber? Barnet vårt har hatt feberkramper 13 ganger på sitt 3.5 år korte liv. Jeg har en stor angstklump i brystet 24/7. Klarer ikke å sove og matlysten forsvinner. Jeg føler nok litt ekstra på det siden det er meg hun har arvet det fra. 😢 Nei. hjelper ikke barnet, man må være rolig Anonymkode: 3b695...005
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #6 Skrevet 8. juni 2022 I tillegg til paracet, bør du tørke av hele kroppen hennes med en fuktig lunken klut. Gi paracet stikkpille når temperaturen er over 39 g. Anonymkode: fc5cc...df6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #7 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): I tillegg til paracet, bør du tørke av hele kroppen hennes med en fuktig lunken klut. Gi paracet stikkpille når temperaturen er over 39 g. Anonymkode: fc5cc...df6 Peroralt har sikrere opptak/effekt enn rektalt. Anonymkode: 7d2c2...32a 1
H a n n e Skrevet 9. juni 2022 Forfatter #8 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): I tillegg til paracet, bør du tørke av hele kroppen hennes med en fuktig lunken klut. Gi paracet stikkpille når temperaturen er over 39 g. Anonymkode: fc5cc...df6 Vi må gi febernedsettende før tempen blir 38.0 da det er hennes grense for å få kramper. Det et jo såvidt feber så derfor blir det en altoppslukende oppgave å passe på. Jeg måtte gi på ettermiddagen i går etter at hun gikk uten i 5 timer. Prøver på ann igjen i dag for å se om hun fortsatt har feber. Nervepirrende!
H a n n e Skrevet 9. juni 2022 Forfatter #9 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nei. hjelper ikke barnet, man må være rolig Anonymkode: 3b695...005 Det vet jeg, men nervene tar overhånd å jeg prøver så godt jeg kan å holde meg rolig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå