Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men det gjør man visst ikke når man jobber i staten. Søren au... 

Og så trodde jeg at når man ble bedt om å jobbe etter ordinær arbeidstid, så fikk man overtidsbetaling. Men det gjør man visst ikke når man jobber i staten. 

Anonymkode: ce38b...7ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva får man i staten da? Jeg får 30% overtid på røde dager. Ingenting ellers. 

Anonymkode: a7d50...44d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og så trodde jeg at når man ble bedt om å jobbe etter ordinær arbeidstid, så fikk man overtidsbetaling. Men det gjør man visst ikke når man jobber i staten. 

Ang. overtid på røde dager så vet ikke jeg hvordan staten gjør det.

Men, hvis du har overtidsbetaling innbakt i lønnen, så får du ikke dobbelt opp for vanlig overtid.

Anonymkode: 03aab...2f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er vanskelig å uttale seg om når du ikke skriver type jobb, hvilken arbeidstid og stillingstype. 

Anonymkode: 83aa7...62b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Bedre å lese arbeidskontrakter sin enn å bare tru på ting.

Anonymkode: 872c9...af4

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvilken avtale din arbeidsgiver har. Og når det gjelder overtid, har jeg stort sett kun fått det når jeg har vært helt nødt til å utføre spesifikke arbeidsoppgaver etter den vanlige arbeidsdagen min som MÅ gjøres der og da (kan ikke utsettes overhode). Ikke at jeg har blitt «bedt» om å jobbe, da er det fleksitid. Overtid/fleksitid skal avklares på forhånd. Du kan aldri regne med å få overtid i staten så lenge det ikke har blitt eksplisitt avtalt på forhånd. 

Anonymkode: ee8b1...84b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber du deltid? Du har ikke automatisk rett til overtid før du jobber mer enn det som er definert i Arbeidsmiljøloven som "alminnelig arbeidstid". 

Men du bør sjekke hva som står i tariffavtalen som gjelder der du jobber. Helgetillegg og helligdagstillegg er vanlig i tariffavtalene mellom staten og fagforeningene. 

Anonymkode: 72f14...7ef

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i Staten. Har 133% på røde/helligdager, 100% på overtid

Anonymkode: 48021...b86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...