AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Skrevet 8. juni 2022 Men det gjør man visst ikke når man jobber i staten. Søren au... Og så trodde jeg at når man ble bedt om å jobbe etter ordinær arbeidstid, så fikk man overtidsbetaling. Men det gjør man visst ikke når man jobber i staten. Anonymkode: ce38b...7ef
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #2 Skrevet 8. juni 2022 Hva får man i staten da? Jeg får 30% overtid på røde dager. Ingenting ellers. Anonymkode: a7d50...44d
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #3 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det gjør man visst ikke når man jobber i staten. Søren au... Og så trodde jeg at når man ble bedt om å jobbe etter ordinær arbeidstid, så fikk man overtidsbetaling. Men det gjør man visst ikke når man jobber i staten. Anonymkode: ce38b...7ef Ang. overtid på røde dager så vet ikke jeg hvordan staten gjør det. Men, hvis du har overtidsbetaling innbakt i lønnen, så får du ikke dobbelt opp for vanlig overtid. Anonymkode: 03aab...2f0 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #4 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Men det gjør man visst ikke når man jobber i staten. Søren au... Og så trodde jeg at når man ble bedt om å jobbe etter ordinær arbeidstid, så fikk man overtidsbetaling. Men det gjør man visst ikke når man jobber i staten. Anonymkode: ce38b...7ef Det er vanskelig å uttale seg om når du ikke skriver type jobb, hvilken arbeidstid og stillingstype. Anonymkode: 83aa7...62b 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #5 Skrevet 8. juni 2022 Bedre å lese arbeidskontrakter sin enn å bare tru på ting. Anonymkode: 872c9...af4 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #6 Skrevet 8. juni 2022 Det kommer an på hvilken avtale din arbeidsgiver har. Og når det gjelder overtid, har jeg stort sett kun fått det når jeg har vært helt nødt til å utføre spesifikke arbeidsoppgaver etter den vanlige arbeidsdagen min som MÅ gjøres der og da (kan ikke utsettes overhode). Ikke at jeg har blitt «bedt» om å jobbe, da er det fleksitid. Overtid/fleksitid skal avklares på forhånd. Du kan aldri regne med å få overtid i staten så lenge det ikke har blitt eksplisitt avtalt på forhånd. Anonymkode: ee8b1...84b 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #7 Skrevet 8. juni 2022 Jobber du deltid? Du har ikke automatisk rett til overtid før du jobber mer enn det som er definert i Arbeidsmiljøloven som "alminnelig arbeidstid". Men du bør sjekke hva som står i tariffavtalen som gjelder der du jobber. Helgetillegg og helligdagstillegg er vanlig i tariffavtalene mellom staten og fagforeningene. Anonymkode: 72f14...7ef
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #8 Skrevet 8. juni 2022 Jobber i Staten. Har 133% på røde/helligdager, 100% på overtid Anonymkode: 48021...b86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå