Gå til innhold

Erfaringer med leveringstid på pass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, trenger hjelp! Passet mitt gikk ut i april og jeg fikk først time til nytt passbilde 10.mai. Nå er forventet leveringstid på pass 7 uker. Akkurat 7 uker etter jeg tok passbildet er 2 dager unna dagen jeg skal reise utenlands. Lurte på om noen har erfaringer med å vente enda lenger enn 7 uker, eller om det kommer nøyaktig etter 7 uker? (For de som tok passbilde litt før i mai) Er det sånn at hvis det tar lenger enn 7 uker som det står, så har jeg krav på nødpass (selvom det er strammet inn)? Tok passbilde i Lillestrøm og bor i Oslo hvis det har noe å si. Setter pris på alle svar!! 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Basert på hva jeg har sett på nett, så er det de som bestilte tidlig i mai som får SMS om at pass er på vei akkurat nå, så noen som skrev de hadde fått sms i dag og de hadde bestilt pass 5 mai. Så vil tro at du kanskje får om en uke eller maks to? Litt vanskelig å si siden leveringstiden går oppover hele tiden, slik at leveringstiden for de som bestilte før deg nok vil være litt kortere. 

Anonymkode: 830ad...6a0

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som har «krav» på nødpass lenger og det finnes i tillegg en dritlang tråd om dette allerede.

Anonymkode: 8c539...074

Skrevet

Huff, håper du får det i tide. Vi venter også på vårt 

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde time 4 mai og fikk sms i går at pass var på vei. Aner ikke hvor lang tid det tar i posten da. Husk at postkassen må ha navn til alle som har bestilt pass, så sett på barnas navn hvis det ikke er på postkassen. 

Anonymkode: 69441...3bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...