AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Del Skrevet 8. juni 2022 Var på jobbintervju i dag og fikk spørsmål om hvor jeg tror jeg er om 3-5 år. Jeg svarte at jeg ikke vet, men hva bør man svare? Sannheten er at jeg håper å få en langt bedre jobb og enn stillingen jeg søkte på. For meg er den kun en mellomstasjon mens jeg kommer meg til en bedre jobb og hos en bedre arbeidsgiver. Anonymkode: 9bc76...dde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #2 Del Skrevet 8. juni 2022 Kommer an på type jobb. Eks utfra butikkjobb så ville jeg svart rutinert (kan gjelde mange stillinger både høyt og lavt), fått ekstra ansvar (feks opplæring av nyansatte) utviklet lederegenskaper som gir resultater i fht sammensetningen av ansatte jeg har ansvar for, hvis vikarstilling ville jeg svart "fast jobb". Kommer helt an på type jobb og ansvar man er ment å ha i den jobben man søker. Anonymkode: 76eac...a88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #3 Del Skrevet 8. juni 2022 Har alltid sett meg bakover når jeg får spørsmålet. Hvor var jeg for 5 år siden, og hvor trodde jeg da at jeg skulle ende opp? Derfor kan jeg ikke gi et svar på det spørsmålet. For fem år siden visste jeg ikke engang at jeg skulle ta den utdanningen jeg nå har. Jeg har ingen flere forutsetninger for å vite hvor jeh er om nye fem år. Anonymkode: 48116...bc2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #4 Del Skrevet 8. juni 2022 På andre siden av bordet, altså har jeg avansert til stillingen den som intervjuer meg har. Anonymkode: 911ee...27f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #5 Del Skrevet 8. juni 2022 "Ikke her" Anonymkode: 4efa3...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #6 Del Skrevet 8. juni 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: På andre siden av bordet, altså har jeg avansert til stillingen den som intervjuer meg har. Anonymkode: 911ee...27f Hva hvis du sa det på intervjuet, og intervjueren sa "og hvor er jeg?" 😄 Anonymkode: 03ed3...6bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #7 Del Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har alltid sett meg bakover når jeg får spørsmålet. Hvor var jeg for 5 år siden, og hvor trodde jeg da at jeg skulle ende opp? Derfor kan jeg ikke gi et svar på det spørsmålet. For fem år siden visste jeg ikke engang at jeg skulle ta den utdanningen jeg nå har. Jeg har ingen flere forutsetninger for å vite hvor jeh er om nye fem år. Anonymkode: 48116...bc2 Du høres uforutsigbar ut. Ikke si det du skrev over på en jobb intervju .... Anonymkode: affec...b2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #8 Del Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): "og hvor er jeg?" 😄 Anonymkode: 03ed3...6bf På andre siden av bordet. Anonymkode: 4efa3...a6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #9 Del Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du høres uforutsigbar ut. Ikke si det du skrev over på en jobb intervju .... Anonymkode: affec...b2d Men er vel svært mange nyutdannede som ikke vet hvor der om fem år? Anonymkode: 9bc76...dde 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #10 Del Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men er vel svært mange nyutdannede som ikke vet hvor de er om fem år? Anonymkode: 9bc76...dde Rettet skrivefeil. Anonymkode: 9bc76...dde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #11 Del Skrevet 8. juni 2022 Om du ikke vet 3-5 år, vet du kanskje ca hvor du vil være om 10 år? De spør fordi de vil bite hvor ambisiøs du er. I noen roller skal man ha ambisjoner, i andre ikke. Derfor er det heller ikke noe svar som er korrekt for alle jobber. Det kan være helt fint å si at da håper jeg at jeg er her i denne jobben. Anonymkode: 204ad...705 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 8. juni 2022 #12 Del Skrevet 8. juni 2022 Det er bare en annen måte å stille deg spørsmål om hvilke mål du har. Hva vil du i arbeidslivet? Har du lederambisjoner? Har du spesielle tanker om faglig fordypning? Det finnes ikke nødvendigvis riktige og feil svar på dette. Arbeidsgiver ønsker å høre hva slags refleksjonsevne du har når det kommer til deg selv, din karriereutvikling og hva du trives med. Litt avhengig av typen jobb er det selvsagt også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 8. juni 2022 #13 Del Skrevet 8. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Men er vel svært mange nyutdannede som ikke vet hvor der om fem år? Anonymkode: 9bc76...dde Ingen vet hvor en selv er om fem år, det er ikke det som er poenget med spørsmålet. Med mindre du søker på en stilling som klarsynt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 8. juni 2022 #14 Del Skrevet 8. juni 2022 (endret) Det er ingen som tror du er synsk og vet akkurat hvor du er om 3-5 år. Spørsmålet handler om hvor du vil være, hva er planen din. Har du noen mål og ambisjoner? De spør gjerne fordi de lurer på om du kommer til å bli en ressurs for firmaet på sikt dersom de velger å ansette deg og altså investere i deg - blir du en som kan videreutvikle deg faglig, ta andre og større ansvarsoppgaver, få lederansvar etterhvert e.l.. Kanskje det også kan være de spør fordi de lurer på om du har tanke om å bli der kort tid. Den er jo litt mer kinkig å svare på, vil du ha stillingen så er det kanskje ikke så smart å si at det er en mellomstasjon. Endret 8. juni 2022 av Cuntzilla 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 8. juni 2022 #15 Del Skrevet 8. juni 2022 Jeg synes spørsmålet stort sett er overkill fordi de fleste virksomheter ikke har tenkt/kapasitet/budsjett å tilby ansatte særlig mye utvikling/avansering. I en oppstartbedrift eller i et konsulentselskap kan spørsmålet være relevant. For meg som stort sett har jobbet i det offentlige har spørsmålet heldigvis uteblitt 😅 Det avanserer man stort sett aldri, og i så tilfelle ved å bytte virksomhet. Men altså, et greit standardsvar er jo at man ønsker faglig utvikling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hippokrates Skrevet 8. juni 2022 #16 Del Skrevet 8. juni 2022 (endret) Du bør selvfølgelig svare med tanke på bedriften du søker jobb i. "Jeg håper selvfølgelig at jeg er her, at jeg har fått slått skikkelig rot i bedriften og med de ansatte, og at jeg har bevist ovenfor dere at jeg er en dere bør satse på videre og gi mer ansvar til. Jeg vil også ha tilegnet meg kompetanse innenfor X og Y privat, for det er noe som interesserer meg. Så hvor jeg er om 3-5 år blir litt opp til dere også." Ellers noe annet pisspreikende og klisjèaktig svar i samme kategori. Fakta er at det er et elendig spørsmål, egentlig. Endret 8. juni 2022 av Hippokrates Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #17 Del Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva hvis du sa det på intervjuet, og intervjueren sa "og hvor er jeg?" 😄 Anonymkode: 03ed3...6bf Har sagt dette flere ganger. En gang svarte han: Supert, da har vi begge kommet videre. Anonymkode: 911ee...27f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #18 Del Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om du ikke vet 3-5 år, vet du kanskje ca hvor du vil være om 10 år? De spør fordi de vil bite hvor ambisiøs du er. I noen roller skal man ha ambisjoner, i andre ikke. Derfor er det heller ikke noe svar som er korrekt for alle jobber. Det kan være helt fint å si at da håper jeg at jeg er her i denne jobben. Anonymkode: 204ad...705 Hvis de vil vite hvor ambisiøs man er så får de stille DET spørsmålet da… Går jo ikke an å kode spørsmål og så satse på at kandidaten klarer å de-kode riktig. Det er å legge ut feller, det, og det regner jeg med at arbeidsgivere holder seg for god til. Anonymkode: 48116...bc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #19 Del Skrevet 8. juni 2022 De som foretar intervjuer bør klare å komme opp med noen nye og bedre spørsmål enn dette gamle rælet. Anonymkode: b9a47...c27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TacoTore Skrevet 8. juni 2022 #20 Del Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men er vel svært mange nyutdannede som ikke vet hvor der om fem år? Anonymkode: 9bc76...dde Jobbintervju er ikke tiden hvor du skal være ærlig, det er tiden hvor du skal vise hvor flink du er til å lyve. Poenget er å lyve så mye du kan for at du skal være mer attraktiv enn andre, men ikke lyv så mye at det høres usannsynlig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå