Gå til innhold

Hvor dumt er det med den Pepsi Maxen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er på slankern, og har funnet det som passer for meg:

Ligger på 1580 kalorier om dagen. Teller med lifesum. Det går helt ypperlig. Vekten går ned. Jeg spiser egentlig ganske lite i utgangspunktet, men har spist en del ekstra tomme kalorier, snacks og lignende tidligere som jeg nå har droppet. Skulle jeg få sug etter noe nå, være litt småsulten eller ha lyst på noe, eller bare ville unne meg noe eller kose meg litt, som blir det et glass Pepsi Max eller to. 

Lifescoren min på lifesum er høy (der spør de heldigvis ikke etter sukkerfri brus, og jeg logger den heller ikke). Jeg røyker og drikker ikke, spiser nå svært lite godteri, snacks og søtsaker, mosjonerer hver dag  i form av hverdagsaktivitet + styrketrening, yoga eller annen trening, så den eneste lasten er den Pepsien... Litt i underkant av en flaske om dagen. 

Så hvor dumt er det mest den Pepsien? 

Anonymkode: c79a8...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Pepsi max er helt ufarlig og har ingen innvirkning utover at syren er skadelig for tennene.

Anonymkode: 5a431...1d9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla dumt fordi de fortsetter med salg av den i Russland selv om mange andre store firma boikotter Russland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er dumt. Det kommer ikke noe godt ut av å drikke brus hver dag. Holder med en halvliter et par ganger i uka.

Anonymkode: 979b2...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg er på slankern, og har funnet det som passer for meg:

Ligger på 1580 kalorier om dagen. Teller med lifesum. Det går helt ypperlig. Vekten går ned. Jeg spiser egentlig ganske lite i utgangspunktet, men har spist en del ekstra tomme kalorier, snacks og lignende tidligere som jeg nå har droppet. Skulle jeg få sug etter noe nå, være litt småsulten eller ha lyst på noe, eller bare ville unne meg noe eller kose meg litt, som blir det et glass Pepsi Max eller to. 

Lifescoren min på lifesum er høy (der spør de heldigvis ikke etter sukkerfri brus, og jeg logger den heller ikke). Jeg røyker og drikker ikke, spiser nå svært lite godteri, snacks og søtsaker, mosjonerer hver dag  i form av hverdagsaktivitet + styrketrening, yoga eller annen trening, så den eneste lasten er den Pepsien... Litt i underkant av en flaske om dagen. 

Så hvor dumt er det mest den Pepsien? 

Anonymkode: c79a8...7ec

Jeg har ganske lik historie som deg men personlig innså jeg at Pepsi max hadde forferdelig dårlig effekt på sultfølelsen min, de dagene jeg drakk Pepsi max var det vanskelig å holde seg unna småspising og ble ikke like fort mett av det jeg spiste til vanlig. Slet også en del med uren hud av den grunn og oppblåst mage. 

Det ligger også en del studier på nett som viser hvordan sukkerfri brus påvirker hormonene, ikke positivt altså. 

Anonymkode: 19597...453

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt som er godt til å være sant er som regel det.....

Drikke brus og få nesten ingen kalorier hm...... 

Anonymkode: 19597...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Alt som er godt til å være sant er som regel det.....

Drikke brus og få nesten ingen kalorier hm

å hvorfor høres det for godt ut til å være sant?  Brus er en kullsyreholdig leskedrikk laget av vann. Du kan selvsagt tilsette kalorier på toppen av dette, men det gjøres ikke på alle produktene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Chomsky89 skrev (27 minutter siden):

å hvorfor høres det for godt ut til å være sant?  Brus er en kullsyreholdig leskedrikk laget av vann. Du kan selvsagt tilsette kalorier på toppen av dette, men det gjøres ikke på alle produktene.

Full av e stoffer og konserveringsmidler... Pluss kunstig søtning er kjent til å få folk til å gå opp i vekt fordi det trigger sult. 

Anonymkode: 79026...b68

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trigger sultfølelsen, er vitenskapelig påvist gjennom kontrollerte studier å føre til økt midjemål hos kvinner og er fullt av kunstige tilsetningsstoffer som med stor sannsynlighet vil vise seg i fremtiden å være skadelige for mye og mangt (så snart man får bukt med publiseringskrisen).

Det er ikke tilfeldig at de fleste du ser konsumere mye Pepsi Max er overvektige, og forblir overvektige.

Anonymkode: 1158b...c78

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Full av e stoffer og konserveringsmidler... Pluss kunstig søtning er kjent til å få folk til å gå opp i vekt fordi det trigger sult. 

Nå svarte du jo mitt svar som handlet om helt andre ting. Men Hva tror du at et E-stoff er?  Det er et stoff som har blidt godkjent til bruk etter en langt strengere sjekk en såkalte "naturlige" varer må igjennom.  Ikke at det finnes noe som helst som vi putter i oss, som fremdeles er naturlig i år 2022 lengre. Men en veldig stor del av disse såkalte "naturlige" varene ville blitt tatt av markedet om de måtte igjennom samme krav til helserisiko, som feks E-stoffene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Alle som drikker det er overvektige. Det sier vel sitt. Det fucker totalt med forbrenninga di. Ta deg heller et glass brus med sukker. 

Anonymkode: 3ab3a...0b0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Trigger sultfølelsen, er vitenskapelig påvist gjennom kontrollerte studier å føre til økt midjemål hos kvinner og er fullt av kunstige tilsetningsstoffer som med stor sannsynlighet vil vise seg i fremtiden å være skadelige for mye og mangt (så snart man får bukt med publiseringskrisen).

Det er ikke tilfeldig at de fleste du ser konsumere mye Pepsi Max er overvektige, og forblir overvektige.

Anonymkode: 1158b...c78

Jeg bare lurer siden jeg ikke har satt meg inn i disse studiene. Blir man overvektig av brusen i seg selv, eller det fordi mange blir mer sulten og spiser mer?

Jeg har gått ned 25 kg selv om jeg drikker mye brus uten sukker. Opplever ikke at sultfølelsen blir trigget. Følger en matplan og spiser nøyaktig det samme uavhengig av hvor mye brus jeg drikker. 

Anonymkode: 03b34...f0c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alle som drikker det er overvektige. Det sier vel sitt. Det fucker totalt med forbrenninga di. Ta deg heller et glass brus med sukker. 

Anonymkode: 3ab3a...0b0

Dette er jo blank løgn. De fleste jeg kjenner er normalvektig og godt trent og drikker Pepsi Max, inkludert meg selv. Et av grepene jeg gjør for å holde vekten er å velge sukkerfri brus. Ikke at jeg noen gang har hatt problemer med vektøkning da jeg alltid har vært normalvektig.

TS, hvis du syns det fungerer greit med Pepsi Max så drikker du det. Merker du at det trigger sultfølelsen kan du kutte det. Eneste du bør være obs på er at det er skadelig for tennene. 

Anonymkode: b09c4...3ad

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg og alle jeg kjenner har drukket kalorifribrus i årevis og er slanke. Ikke så rart da du må putte inn energi(kcal) om det skal være energi til overs. Det blir vanskelig å få til med mindre en 5kcal per 100ml, om du har et relativt kalorifattig kosthold forøvrig. 

Endret av Chomsky89
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...