Gå til innhold

Fordeler og ulemper med å få barn under jordmorutdanning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, 

Jeg skal begynne å studere til høsten (Master i Jordmorfag) og lurte på om det er noen som har erfaring med å få baby under dette studiet eller evt annen master innenfor sykepleie som har mye praksis og som er heltid?

Noen som kan dele fordeler og ulemper? Jeg er klar over at det blir vanskelig økonomisk.

Hvis jeg velger å bli ferdig jordmor først, så blir jeg nærmere 30 år når jeg evt får mitt første barn (om alt går som det skal). Har ikke dårlig tid med å bli ferdig jordmor, og ser for meg at jeg da kan slappe mer av og jobbe noen år før man tenker på barn nr. 2.

Mvh soon-to-be Jordmorstudent!

Anonymkode: 7b7a3...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tenker du får det til det du vil. Mange som fint klarer å studere samtidig som de har små barn, noen klarer knapt å studere når de kun har seg selv å tenke på 😅 Tror det er mange sykehus som "betaler" deg for å ta jordmor-studie gitt at du jobber der x antall år etter du er ferdig med å studere. Det vil jo hjelpe på den økonomiske delen av det 😊 Tror det vil være en fordel i jobben at du selv har vært gjennom en graviditet og fødsel. 

Anonymkode: d34ac...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er mye praksis og om du får til det mens du er gravid avhenger vel av hvordan formen din er.

Er du i kategorien fulltids sykemeldt så blir jo praksis under svangerskapet vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, Vaffelhunden said:

Høres ut som det kan bli veldig kleint på studiet.

kleint?

Anonymkode: 6ff88...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vaffelhunden skrev (1 time siden):

På hvilken måte kan det være kleint? 😅

Anonymkode: 1e7c9...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker said:

kleint?

Anonymkode: 6ff88...e77

2 minutter siden, AnonymBruker said:

På hvilken måte kan det være kleint? 😅

Anonymkode: 1e7c9...3b0

Bla bla bla ... Det er vel sikkert der du er nå AnonymBruker

Det har vel du sikkert opplevd anonym bruker

Har du merket noe til dette symptomet her AnonymBruker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaffelhunden skrev (1 time siden):

Hvorfor i allverden skulle det vært kleint?

Mange som blir både planlagt og uplanlagt gravide under studier uten at det er noe problem. Har selv opplevd å være inne til ultralyd hvor de hadde ultralydjordmor under opplæring som var gravid. Tenkte ikke over det i detalj på noen måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Tenker du får det til det du vil. Mange som fint klarer å studere samtidig som de har små barn, noen klarer knapt å studere når de kun har seg selv å tenke på 😅 Tror det er mange sykehus som "betaler" deg for å ta jordmor-studie gitt at du jobber der x antall år etter du er ferdig med å studere. Det vil jo hjelpe på den økonomiske delen av det 😊 Tror det vil være en fordel i jobben at du selv har vært gjennom en graviditet og fødsel. 

Anonymkode: d34ac...333

Ja, sant! Jeg er veldig motivert og dette er jo drømmen min, så fullføre skal jeg uansett. Gjør det bare litt mer vanskelig for meg selv med å eventuelt ikke vente med barn før etter studiene. Blir jo å mest sannsynlig å fullføre masteren over 3 år istedenfor 2 mtp Sv.sk permisjon. 
Er det noen som har forståelse for en gravid jordmorstudent så tenker jeg det er jordmor og jordmorstudenter! Og jeg tror og håper de vil tilrettelegge for meg🤞🏼  
Ingen utdanningsstillinger der hvor jeg ønsker å bo/jobbe etter endt utdanning dessverre.. 🥴 Så fattig student blir jeg uansett! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var student med første, det gikk veldig fint! Med andre var jeg i jobb, men ble sykemeldt og praktisk talt sengeliggende fra 5. mnd. Vet aldri. Men om det går fint å utsette studier hvis det blir problemer ville jeg bare gjort det 😊 Kjipt å vente til du er ferdig for så å finne ut at det tar lang tid. Det var i hvert fall min tankegang, og er veldig fornøyd med at vi har god tid til 3. og evt 4. barn. Fikk første da jeg var 28 og andre 31.

Anonymkode: 0786b...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg var student med første, det gikk veldig fint! Med andre var jeg i jobb, men ble sykemeldt og praktisk talt sengeliggende fra 5. mnd. Vet aldri. Men om det går fint å utsette studier hvis det blir problemer ville jeg bare gjort det 😊 Kjipt å vente til du er ferdig for så å finne ut at det tar lang tid. Det var i hvert fall min tankegang, og er veldig fornøyd med at vi har god tid til 3. og evt 4. barn. Fikk første da jeg var 28 og andre 31.

Anonymkode: 0786b...931

Takk for svar🌻Så bra!

Ja, jeg er helt enig i din tankegang 🤗 Vil kunne ha muligheten til å kunne få nr. 2 og 3 uten at man får dårlig tid eller føler seg presset på grunn av alder! 

Anonymkode: 7b7a3...fda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...