Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en pliktoppfyllende gutt på 17 år som sliter med å få seg sommerjobb. Han søker på alt han kommer over, men får alltid avslag. 

Vi bor utenfor en stor sørlandskysten og han har egen motorsykkel, så han kan stille på jobb på kort varsel. Jeg kan også opplyse at han aldri har kommet for seint på skolen og han har kun 2 timer fravær (han glemte å levere inn bekreftelse på tannlegetime) siden han begynte på vgs. Han har gode karakterer. (Yrkesfag) Likevel sliter han med å finne jobb. 

Kan dere komme med tips til feks CV e.l? På forhånd takk!

Anonymkode: 5552b...f44

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er viktigere å gå fysisk innom butikker eller potensielle arbeidssteder enn å ha en veldig fancy CV. (Hvis du ikke søker hos store arbeidsgivere som Dyreparken el.l.) Tror timingen er viktig, at du treffer rett person når du stikker innom og hører om de trenger folk til sommeren. Mulig det er litt i seneste laget å søke på sommerjobb nå? Men uansett er det sikkert flere som har fått sommerjobb som plutselig trekker seg, og da står bedriften igjen med en ledig arbeidsplass. I alle fall er det slik på mitt arbeidssted.

Håper det ordner seg!

Anonymkode: bfb62...b4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan han jobbe i Dyreparken? Svært populært sted for unge å jobbe, og det er kanskje den enkleste og beste måten å få en fot innenfor arbeidslivet som ung, mener jeg. Jobber der selv.

Vet at Dyreparken har svært mange gode søkere fra unge under 18, og de behøver ikke flere søknader akkurat nå. Nå behøver de folk som er over 18. Søker man tidlig i Dyreparken (rett etter sommeren om høsten), så er sjansene ganske store for at man kan få jobb.

De fleste vil ha folk som er over 18. De jeg har hørt få jobb som under 18 fikk det av 1) Bekjente/venner/familie som kjenner/er sjefen, eller 2) Arbeidsuka eller tidligere praktisk erfaring. Så om han søker på mange jobber som er utlyst er sjansene små for å få jobb...

Du nevner han går på yrkesfag. Kan han få jobb innenfor det han tar utdanning til å bli?

Anonymkode: 3d590...ee9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. 

Han har søkt sommerjobber siden i fjor høst. Pga søknadsfrister hos de fleste. Han fikk ikke jobb i Dyreparken eller andre fornøyelsesparker. 

Jeg har nå skrevet ut CV'er som han skal gå rundt med. 

Anonymkode: 5552b...f44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...