AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Skrevet 8. juni 2022 Hei Lurer litt på deres merkeligste eksamensopplevelse Jeg kan begynne - jeg tar opp noen fag fra vgs og i går hadde jeg da muntlig kjemi 1 eksamen. Hadde ikke lest så mye på forhånd egentlig, men tenkte jeg måtte gi det et forsøk siden det koster litt å melde seg opp. Trakk et tema jeg ikke hadde lest omtrent noen ting så den halve timen med forberedelse ble brukt flittig til å notere. Så jaja det får briste eller bære. Da jeg ble hentet inn så synes jeg selv jeg satt der som en idiot og prøvde jo å resonnere så godt jeg kunne på det de spurte om. Mye spørsmål og litt hinting på muntlig eksamen betyr jo gjerne at toppkarakterne ryker. Jeg hadde jo sett det for meg at jeg skulle gjøre et forsøk men det sa eksameniator ble dekket da vi pratet om oppgaven. Så kom den uforberdete delen fra sensor som en case om at man har flere salter hvor lappene har falt av med følgende formler - hvordan skal man identifsere dem. Klarte å resonnere litt rundt det, men ikke sånn kjempebra. Satte opp noen reaksjonslikninger mtp å felle ut noe uløselig men satte opp feil salt da. Så sa sensor nei da tror jeg vi stopper der. Så ble jeg sendt ut på gangen og der var jeg i 15 sekunder - ja nå tenker jeg kanskje får maks 3 liksom, til min store overraskelse ja vi har gitt deg karakteren 5. Jeg bare stod der som et spørsmålstegn. Karakteren 5? Ja vi synes du forklarte bra , du vippet mellom 4 og 5, men vi vippet deg opp. I grunn merkelig seanse egentlig, det skal egentlig ikke være mulig å få 5 i et realfag uten egentlig å jobbe litt med det. Skal ikke klage jeg altså på det jeg mener er tidenes ufortjente 5er på meg selv, men ja jeg synes det var merkelig. 5erene og 6erne i realfag henger jo litt høyt - da skal du kunne litt mer en basic og i tillegg anvende kunnskapen. Fortell gjerne om deres opplevelse! Jeg har ikke gått på Sonans eller annen privatskole, kun sett litt på Youtube videoer egentlig i tillegg til at jeg har brukt en lærebok Anonymkode: 5d4e1...678
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #2 Skrevet 8. juni 2022 Husker jeg var bra fortvila da toppkarakteren i matematikk røk, da eksaminator satte opp et eksempel på en av kvadratsetningene, der han kalte den ene siden "n", og den andre "1" (uten å skrive det), og utifra dialekten hans hørtes det ut som om han kalte begge sidene for "n". Jeg brukte da tiden på å forklare at de sidene ikke var det samme, til han til slutt bare avbrøt meg. Etterpå skjønte jeg jo hva jeg hadde misforstått..... Anonymkode: d049e...df9
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #3 Skrevet 8. juni 2022 Jeg hadde en eksamen på universitetet hvor jeg tok emnet et semester det ikke ble forelest. Mao hadde jeg kun lest pensumboka. Eksamen skulle være flervalg, og jeg tok emnet kun pga lånekassen og at jeg da fikk bedre tid til det jeg egentlig studerte. Jeg følte jeg kunne boka godt, men da jeg fikk eksamensoppgaven så stod det på første sida at "i dette emnet er denne boka pensum (altså den jeg hadde lest), men man må også ha lest disse fire bøkene for å bestå eksamen". Jeg hadde jo aldri hørt om de fire andre bøkene før. Det hadde ikke vært gitt noe info om dette. (Jeg har aldri, hverken før eller senere, fått oppgitt pensumlitteratur på eksamensoppgaven). Så av de 100 flervalgsoppgavene kunne jeg kun svare på 20 stk. Så de 80 andre der kryssa jeg i mønster. 🤪 Men jeg besto. På en eksamen hvor man måtte ha 67% rett for å stå, og hvor 70% av de 200stk som hadde eksamen strøk. Så jeg hadde en flaks som ikke liknet grisen. Det er det rareste jeg har opplevd. Og jeg hadde jo lest. Men tydeligvis bare på 20% av pensum. Anonymkode: 99f73...419 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #4 Skrevet 8. juni 2022 Jeg kom på eksamen og fikk det temaet jeg kunne minst om - EØS-rett. Tenkte å levere blankt, fordi jeg var så voldsomt ute og kjøre. Men ettersom man blir tvunget til å sitte en time så skriblet jeg ned det jeg husket, helt usammenhengende og bare for å ha noe å gjøre. Jeg sto! Dette var juss, så karakterer skal være veldig viktige, men jeg har nå en god jobb med en mindre pen E på vitnemålet 😄 Anonymkode: 81906...adf
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #5 Skrevet 8. juni 2022 Jeg studerte på nittitallet, da var det litt andre forhold enn i dag. Jeg skulle ha muntlig eksamen, og gikk inn på professorens kontor. Det gikk sånn rimelig greit, ikke strålende, men OK. Midtveis uti eksamenen (eksamen i latin) rullet han seg en røyk, og spurte om jeg ville ha. Jeg tenkte at ja, det er sikkert lurt å bli kompis med professor under eksamen, og sa at ja, takk, gjerne. Men jeg hadde jo ikke så mye erfaring med å rulle rullings! Så jeg gjorde mitt beste, men det så ut som en tykk joint, slapp på midten og det tøt ut tobakk..... "Jeg liker den slik", sa jeg, og prøvde å late som ingenting mens jeg røyket så proft som jeg kunne og oversatte fra latin 😄 Anonymkode: 04f76...1b4 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #6 Skrevet 8. juni 2022 Jeg har aldri kunnet matte og ble tatt opp til mattemuntlig. Jeg fikk akkurat det siste kapittelet som vi ikke hadde rukket å være veldig mye på. Jeg fikk 4, men føler det var fordi jeg leste ansikt og fikk noe hjelp. Heldig for meg som hadde såvidt karakter 2 fra før. Anonymkode: fa6a5...81e
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #7 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg studerte på nittitallet, da var det litt andre forhold enn i dag. Jeg skulle ha muntlig eksamen, og gikk inn på professorens kontor. Det gikk sånn rimelig greit, ikke strålende, men OK. Midtveis uti eksamenen (eksamen i latin) rullet han seg en røyk, og spurte om jeg ville ha. Jeg tenkte at ja, det er sikkert lurt å bli kompis med professor under eksamen, og sa at ja, takk, gjerne. Men jeg hadde jo ikke så mye erfaring med å rulle rullings! Så jeg gjorde mitt beste, men det så ut som en tykk joint, slapp på midten og det tøt ut tobakk..... "Jeg liker den slik", sa jeg, og prøvde å late som ingenting mens jeg røyket så proft som jeg kunne og oversatte fra latin 😄 Anonymkode: 04f76...1b4 🤣🤣🤣🤣 Dette var dagens! Jeg har hatt mange muntlige eksamener, og med dem kommer gjerne også rare opplevelser. Blant annet hadde jeg en sensor som vippet på sofaen. Altså han satt i en sofa, og vippet på den, akkurat som andre vipper på stoler. Jeg visste ikke engang at det gikk an. Har også hatt sensor som jeg er overbevist om var full på eksamen (alkoholiker, så er vel alltid full). En jeg kjenner fikk beskjed om at hun burde ha en hjernetransplantasjon! (Eksamen gikk ikke så veldig bra…) Dette var ikke i Norge, så klager fører ikke noen vei. Anonymkode: 4e36b...cce 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå