AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Skrevet 8. juni 2022 Jeg er alene med datteren min. Huslån på en mill. Tok et verv for å få litt ekstra inntekt. Futen tar 43% skatt fra jobb nummer to. Av et honorar på 50 000, stikker de altså av med nesten halve beløpet. Jeg hadde fortrengt dette fra i fjor. Jeg slaver livet av meg med deette vervet. Sitter og jobber med frivillig arbeid på kveld og helg. Jeg har alltid vært en sosialist, og betaler min skatt med glede. Men hvorfor kan ikke de ta de dritrike? Dette er urettferdig! Jeg sparer til en båt, som jeg skal ha med datteren i. Jobbet hele livet. Foreldrene ødela oppveksten. Nå vil jeg ha en bit til meg selv, og ta en tur på fjorden med datteren min. Flashe litt ærlig opptjent kapital og titte på de solbrune pappaguttene på Oslofjorden, og deres flotte fedre.. Idiotsystemet ødelegger for oss fattige. Vi kommer aldri til å bli gjeldfri. Aldri til å ha noe ekstra med et slikt system. 43% skatt. Virkelig idiotisk. Drittgreier!!! Anonymkode: f74d1...b20 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #2 Skrevet 8. juni 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er alene med datteren min. Huslån på en mill. Tok et verv for å få litt ekstra inntekt. Futen tar 43% skatt fra jobb nummer to. Av et honorar på 50 000, stikker de altså av med nesten halve beløpet. Jeg hadde fortrengt dette fra i fjor. Jeg slaver livet av meg med deette vervet. Sitter og jobber med frivillig arbeid på kveld og helg. Jeg har alltid vært en sosialist, og betaler min skatt med glede. Men hvorfor kan ikke de ta de dritrike? Dette er urettferdig! Jeg sparer til en båt, som jeg skal ha med datteren i. Jobbet hele livet. Foreldrene ødela oppveksten. Nå vil jeg ha en bit til meg selv, og ta en tur på fjorden med datteren min. Flashe litt ærlig opptjent kapital og titte på de solbrune pappaguttene på Oslofjorden, og deres flotte fedre.. Idiotsystemet ødelegger for oss fattige. Vi kommer aldri til å bli gjeldfri. Aldri til å ha noe ekstra med et slikt system. 43% skatt. Virkelig idiotisk. Drittgreier!!! Anonymkode: f74d1...b20 Dakkars da. Anonymkode: a1f0e...1ec 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #3 Skrevet 8. juni 2022 Det er skattetrekket ditt som står til 43%. Det er ikke det du faktisk betaler i skatt. Skattetrekket kan du endre selv. Anonymkode: e322a...0b0 15 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #4 Skrevet 8. juni 2022 Var mye enklere å slippe unna for et par hundre år siden. Du kunne bosette deg på en fjellhylle i en fjordarm, og dra opp stigen når skattefuten kom på besøk. Anonymkode: 28c7c...41d 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #5 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er alene med datteren min. Huslån på en mill. Tok et verv for å få litt ekstra inntekt. Futen tar 43% skatt fra jobb nummer to. Anonymkode: f74d1...b20 De trekker 43 % ja. Avregningen kommer når du leverer skattemeldingen din. Slutt å sutre! Anonymkode: b0422...7be 7 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #6 Skrevet 8. juni 2022 Biarbeid blir skattlagt høyt på skattekort, men om det kun er 50.000 får du nok igjen en god del på skatteoppgjøret neste år. Endelig skatteberegning gjøres av total inntekt. Anonymkode: 261e0...3d5 5 1
Diskusjon69 Skrevet 8. juni 2022 #7 Skrevet 8. juni 2022 (endret) 27 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er alene med datteren min. Huslån på en mill. Tok et verv for å få litt ekstra inntekt. Futen tar 43% skatt fra jobb nummer to. Av et honorar på 50 000, stikker de altså av med nesten halve beløpet. Jeg hadde fortrengt dette fra i fjor. Jeg slaver livet av meg med deette vervet. Sitter og jobber med frivillig arbeid på kveld og helg. Jeg har alltid vært en sosialist, og betaler min skatt med glede. Men hvorfor kan ikke de ta de dritrike? Dette er urettferdig! Jeg sparer til en båt, som jeg skal ha med datteren i. Jobbet hele livet. Foreldrene ødela oppveksten. Nå vil jeg ha en bit til meg selv, og ta en tur på fjorden med datteren min. Flashe litt ærlig opptjent kapital og titte på de solbrune pappaguttene på Oslofjorden, og deres flotte fedre.. Idiotsystemet ødelegger for oss fattige. Vi kommer aldri til å bli gjeldfri. Aldri til å ha noe ekstra med et slikt system. 43% skatt. Virkelig idiotisk. Drittgreier!!! Anonymkode: f74d1...b20 Du kan da ikke være mye sosialist lengre, når du kan klage sånn. Det var derfor jeg aldri gadd å ha en ekstra jobb, staten tar for mye, det samme med overtid, jeg elsker fritiden min mer en de lusne ekstra kronene en får. Derimot er du jo som sosialister flest, misunnelig på de som har greid å på en eller annen måte bli rike. Endret 8. juni 2022 av Fridiskusjon.no 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #8 Skrevet 8. juni 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det er skattetrekket ditt som står til 43%. Det er ikke det du faktisk betaler i skatt. Skattetrekket kan du endre selv. Anonymkode: e322a...0b0 Marginalskatten kan godt være 43%. Anonymkode: a1f0e...1ec 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #9 Skrevet 8. juni 2022 TS her. Det er visst bare svindlere som blir rike. Til høsten skal jeg ta meg noe svart arbeid. Kjøpe aksjer i våpenhandel og barnearbeid. Da skal man se det blir vei i vellinga! Anonymkode: f74d1...b20 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #10 Skrevet 8. juni 2022 Forøvrig burde ts spilt sine kort bedre og prøvd å få en av disse solbrune pappaguttene på fjorden på kroken.. Tenk hvor behagelig du kunne hatt det. Du kunne sittet i en svær villa på beste vestkant og sullet rundt med mann og barn. Og når den solbrune pappagutten dro vekk på jobbreise kunne du hatt deg med rørleggeren som kom på besøk.. Anonymkode: 28c7c...41d 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #11 Skrevet 8. juni 2022 Jeg er ufør å setter stor pris på at du må betale 43% skatt, Og det tror jeg du også hadde gjort om du hadde vært like uheldig som meg og blitt ufør. Så tie still å betal skatten din! Anonymkode: 00769...c54 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #12 Skrevet 8. juni 2022 He he, TS du er altså som alle andre sosialister. Når det kommer til deg selv så er ikke ideologien så mye verdt. Anonymkode: a3ee5...550 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #13 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ufør å setter stor pris på at du må betale 43% skatt, Og det tror jeg du også hadde gjort om du hadde vært like uheldig som meg og blitt ufør. Så tie still å betal skatten din! Anonymkode: 00769...c54 Wtf Anonymkode: 131dd...d9a 10 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #14 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg er alene med datteren min. Huslån på en mill. Tok et verv for å få litt ekstra inntekt. Futen tar 43% skatt fra jobb nummer to. Av et honorar på 50 000, stikker de altså av med nesten halve beløpet. Jeg hadde fortrengt dette fra i fjor. Jeg slaver livet av meg med deette vervet. Sitter og jobber med frivillig arbeid på kveld og helg. Jeg har alltid vært en sosialist, og betaler min skatt med glede. Men hvorfor kan ikke de ta de dritrike? Dette er urettferdig! Jeg sparer til en båt, som jeg skal ha med datteren i. Jobbet hele livet. Foreldrene ødela oppveksten. Nå vil jeg ha en bit til meg selv, og ta en tur på fjorden med datteren min. Flashe litt ærlig opptjent kapital og titte på de solbrune pappaguttene på Oslofjorden, og deres flotte fedre.. Idiotsystemet ødelegger for oss fattige. Vi kommer aldri til å bli gjeldfri. Aldri til å ha noe ekstra med et slikt system. 43% skatt. Virkelig idiotisk. Drittgreier!!! Anonymkode: f74d1...b20 du trenger å lære forskjellen på forskuddstrekk og utlignet skatt..... Anonymkode: ca495...eaf 6 1
h/k Skrevet 8. juni 2022 #15 Skrevet 8. juni 2022 Her må du lese litt om hvordan skatt fungerer. Du har tabellkort. For at du ikke skal få restskatt vil ekstrainntekt utover fastlønn skattes med høy sats på 43%. Endrer du skattekortet ditt til å være en flat prosent i stedet for tabell kan du ha samme trekk i begge jobber. 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #16 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg er alene med datteren min. Huslån på en mill. Tok et verv for å få litt ekstra inntekt. Futen tar 43% skatt fra jobb nummer to. Av et honorar på 50 000, stikker de altså av med nesten halve beløpet. Jeg hadde fortrengt dette fra i fjor. Jeg slaver livet av meg med deette vervet. Sitter og jobber med frivillig arbeid på kveld og helg. Jeg har alltid vært en sosialist, og betaler min skatt med glede. Men hvorfor kan ikke de ta de dritrike? Dette er urettferdig! Jeg sparer til en båt, som jeg skal ha med datteren i. Jobbet hele livet. Foreldrene ødela oppveksten. Nå vil jeg ha en bit til meg selv, og ta en tur på fjorden med datteren min. Flashe litt ærlig opptjent kapital og titte på de solbrune pappaguttene på Oslofjorden, og deres flotte fedre.. Idiotsystemet ødelegger for oss fattige. Vi kommer aldri til å bli gjeldfri. Aldri til å ha noe ekstra med et slikt system. 43% skatt. Virkelig idiotisk. Drittgreier!!! Anonymkode: f74d1...b20 Jeg føler at det er litt dobbeltkommunikasjon i innlegget her, men klaret ikke helt å sette fingeren på hva det er... Anonymkode: d531a...c1e 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #17 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg føler at det er litt dobbeltkommunikasjon i innlegget her, men klaret ikke helt å sette fingeren på hva det er... Anonymkode: d531a...c1e Innlegget er skrevet av en mann i hvert fall. Så mye er klart. Et troll. Anonymkode: 07cf3...a98 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #18 Skrevet 8. juni 2022 Her fikk du ikke mye forståelse. Jeg må si jeg skjønner deg, bortsett fra at de fleste rikinger bidrar mye mer enn oss, ikke glem det! Jeg driver et enkeltmannforetak og klarer såvidt å holde meg flytende, og skatter nesten 40% på latterlig lav lønn. Fordi jeg ikke har en arbeidsgiver som betaler arbeidsgiveravgift på meg. Likevel får jeg ikke en dritt hvis jeg er syk uten en altfor dyr forsikring. Her mener jeg sosialistene er idioter, for det at de skal «ta» de rike går mest utover små firma som ikke belaster felleskapet og som er drevet av folk uten rike pappaer. Det føles urettferdig, men vi har et så mye bedre system enn de fleste land, at vi får være glade for det. F eks fikk jeg coronastøtte, og det elsker jeg dette landet for. Anonymkode: 50dfd...de1 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #19 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Var mye enklere å slippe unna for et par hundre år siden. Du kunne bosette deg på en fjellhylle i en fjordarm, og dra opp stigen når skattefuten kom på besøk. Anonymkode: 28c7c...41d Jeg gjør dette den dag i dag. Anonymkode: 4e223...10b
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #20 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): du trenger å lære forskjellen på forskuddstrekk og utlignet skatt..... Anonymkode: ca495...eaf Jeg er TS. Kan du forklare?? Anonymkode: f74d1...b20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå