Gå til innhold

Hvis jobben til typen din var pro-gaming, ville du skrytt av ham til venninnene dine, på samme måte som om han var lege eller advokat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pro-gamere tjener mye mer enn dem (vanlig lønn; pluss premiepenger, sponsor og promotering). Men mange har fortsatt negative fordommer om pro-gamere ¯\_(ツ)_/¯

Anonymkode: 894a1...28e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Skrevet (endret)
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Pro-gamere tjener mye mer enn dem (vanlig lønn; pluss premiepenger, sponsor og promotering). Men mange har fortsatt negative fordommer om pro-gamere ¯\_(ツ)_/¯

Nei det ville de ikke, det er ikke bare pengene det handler om, det er prestisjen jobben viser til. De fleste kvinner vil da bare tenke at venninen er sammen med en mannebaby og kanskje le litt av det bak hennes rygg.

Endret av Fridiskusjon.no
  • Liker 3
Skrevet

Ingen som erkjenner å være i familie med en advokat.

DET VAR EN SPØK, ÆREDE KG-JURISTER, IKKE SIKT MEG! JEG LOVER VÆRE SNILL!

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tåpelig å skryte uansett. Men enn pro-gamer deler jeg ikke samme verdisyn med, så så enkelt er det… inntektsnivå er irrelevant for meg.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ingen som skryter over yrkene til mennene sine, eller hvor mye de tjener. Det kan godt tenkes at det er vanlig i visse miljø/venninnegjenger, men jeg har ikke vært borti det. Hverken på privat eller jobb.

Vi er kommet litt lengre i 2022, enn at yrkene til mennene våre er så viktig for oss. De fleste av oss kan fint jobbe selv😊

Anonymkode: 91b07...2ad

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Tjener mer i.l.a. yrkeskarrieren?

Anonymkode: eb896...4a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det om å gjøre å tjene mest penger ( en særdeles kort periode ) eller tjene over greit med penger et helt arbeidsliv, og i tillegg ha litt å kunne briefe med i samtaler og emner på høyt nivå i f.eks hageselskaper og ander sosiale sammenkomster....

Hvem tror du vinner damene i de settingene? Legen og Advokaten, eller nobody nullet gameren som ikke vet hvordan man ter seg og konverserer om f.eks samfunnet i sånne settinger.... 😄🙄🤦‍♀️
Og hvem tror du er smart nok til å investerere pengene / lønnen lurt....

Anonymkode: 46c07...750

• Liker 4
Gjest Adobyen
Skrevet

Man kan da godt være stolt av sin flinke partner og sine flinke barn som gjør det så godt.  Men å skryte av det, evt. sole seg i glansen som legefrue eller slikt, er bare kvalmt.

Skrevet
MapleSirup skrev (1 time siden):

Tåpelig å skryte uansett. Men enn pro-gamer deler jeg ikke samme verdisyn med, så så enkelt er det… inntektsnivå er irrelevant for meg.

Verdisyn? Hehe, det må utdypes. Å være pro gamer sier svært lite om en person. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor innbringende en jobb er, er ikke det som for meg er noe å skryte av. 

Anonymkode: efba6...9b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det om å gjøre å tjene mest penger ( en særdeles kort periode ) eller tjene over greit med penger et helt arbeidsliv, og i tillegg ha litt å kunne briefe med i samtaler og emner på høyt nivå i f.eks hageselskaper og ander sosiale sammenkomster....

Hvem tror du vinner damene i de settingene? Legen og Advokaten, eller nobody nullet gameren som ikke vet hvordan man ter seg og konverserer om f.eks samfunnet i sånne settinger.... 😄🙄🤦‍♀️
Og hvem tror du er smart nok til å investerere pengene / lønnen lurt....

Anonymkode: 46c07...750

Det blir fort nerdete, pinlig. Og gamere kan være godt over middels oppegående, og svært kompetente sosialt.

Veldig pussig innlegg, mildt sagt. Tenk å være så stakkarslig at man skriver "nobody nullet gameren", i tillegg anonymt, helt uten ryggrad 😂 bør sette deg bedre inn i dette før du kommenterer i hytt og pine 🤦😂

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Er stolt hvis mannen min tjener penger på noe han liker og er flink til. 

Anonymkode: cf8b1...8be

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke skrytt uansett, jeg har hatt partnere i alle slags yrker. Når det er sagt, så hadde jeg aldri tatt en gamer, da jeg foretrekker de som er voksne i hodet.

Anonymkode: a4674...90e

• Liker 1
Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ville ikke skrytt uansett, jeg har hatt partnere i alle slags yrker. Når det er sagt, så hadde jeg aldri tatt en gamer, da jeg foretrekker de som er voksne i hodet.

Anonymkode: a4674...90e

Det kommer vel an på interessene til den som velger. Vi har proffe syklister og fotballspillere, noen lever av sjakk og andre av blogg, karrieren har jo en begrensning tidsmessig, men felles er jo at de dyrker sin interesse og tjener penger på det. Det finnes utrolig mange som jeg ikke deler interesser eller føler noen tiltrekning mot.

Skrevet (endret)

Visste du at narsissister er overrepresentert blant leger, advokater og finansfolk? 
Jeg har uansett aldri vært noe interessert i menn i disse yrkene, ikke en gang som et unntak. Det finnes sikkert et unntak jeg kan like et sted, men generelt er jeg ikke så fan av spesielt advokater og finansfolk, vi har oftest veldig forskjellige verdier. Og jeg kjenner mange. Ikke sånn at jeg misliker dem, men de er ikke kjærestemateriale for meg.

Jeg ville uansett aldri skrytt av kjærestens jobb, det hadde bare vært pinlig. Hvis jeg skal skryte til venninner er det om hvor mye vi ler eller hvor fin han er mot meg.

Endret av Lovis Fenja
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det var en elendig sammenligning i overskriften. 

Tennis, sjakk, fotball, motorsport, poker er bedre sammenligninger. Altså konkurransebasert yrke. 

Om jeg ville skrytt av mannen min dersom han vant en prestisjefylt konkurranse innen det han driver med? Definitivt - men uten å hovere. Også hvis det var dataspill.

Om jeg ville skrytt av hvilket yrke han har? Nei. Det er bare motbydelig. Det er ikke 'finere' å være lege enn å vaske sykehuset. 

Anonymkode: 9d6c6...94c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hm, har aldri skrytt til vennene mine om jobben til mannen min... Burde jeg det? 
Kanskje om han vant noe innen yrke sitt, var best det året  og lignende, men det hadde jeg nok gjort uansett hva yrke det var. 

Anonymkode: a773b...800

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Pro-gamere tjener mye mer enn dem (vanlig lønn; pluss premiepenger, sponsor og promotering)

Om man setter penger/inntekt som premiss, så er det jo bare å skryte i vei. 

Om det er hvor samfunnsviktig det er, så er det bare å holde kjeft. 

Anonymkode: e0c4c...72c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...