Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en FWB mann jeg har kjent i mange, mange år. Vi har sinnsykt god sex og klaffer ellers veldig godt sammen både i humor, interesser og kommunikasjon. Da vi traff hverandre for mange år siden begynte vi å date men gikk over til venner (friends with benefit) fordi vi bor så langt unna hverandre og har barn i hver vår by.

Nå begynner barna å bli store og om noen år er vi begge flyttbare. Så mitt hode har begynt å tenke at jeg vil mer enn hva vi er nå.

Vi har akkurat begynt å treffes igjen etter at jeg var i et litt lengre forhold. Så vi er rett tilbake til å besøke hverandre, bruke helgene med hverandre og ha deilig sex.

Men jeg vil han skal forelske seg i meg og føle at han vil mer enn hva vi har nå. Så hvordan går jeg frem? Hvordan spiller jeg kortene rett?

Nå har han jo alt, men han slipper forpliktelsen…. Noe jeg vil tro at de fleste menn ville likt.

Vil ikke miste det vi nå har, men vil samtidig kalle det for forhold, være ekslusiv og begynne å planlegge å flytte sammen om noen år.

Så jeg må gjøre dette riktig og oppnå at han også får samme tanker som meg.

Anonymkode: a4319...701

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med han om det. 

Anonymkode: 56542...c62

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Slutte å ligge. Dump han og se hva han sier. 

Anonymkode: ce32d...3cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slutte å ligge. Dump han og se hva han sier. 

Anonymkode: ce32d...3cb

Vi har hatt korte og lengre perioder (opp til ett par år) uten å ha truffet hverandre og minimalt med kontakt. Hver gang har vært fordi jeg har gått inn i forhold med andre. Han har alltid vært der for meg når jeg trenger det, som venn og som FWB.

Han er ikke den som snakker om følelsene sine slik som meg. Han er mer en lytter mens jeg er en som prater.

Noen ganger tenker jeg at han kanskje føler mer for meg, men samtidig føler jeg at han liker det akkurat slik vi har det nå. Han liker ikke drama og jeg er en som ofte havner oppi drama og har klaget til han om andre menn opp igjennom årene. Altså, han vet om alle mine dårlige sider og alt jeg har styrt med.

Han er den rolige, stabile og ordentlige av oss. Mens jeg har styrt, kavet, gått ut og inn av forhold, blitt såret, såret andre, kommet i drama, osv osv de siste 15 årene vi har kjent hverandre.

Tenker jeg kanskje har litt å bevise. Spesielt siden han sa at det er jeg som har kommet og gått disse årene… Så jeg må kanskje ta det rolig og vise at jeg ikke går denne gangen, før jeg snakker om forhold?

Tror det er han som er den rette for meg og at det er derfor jeg ikke har klart å slå meg til ro. Han har vært singel stort sett hele tiden. Men jeg må få han til å ønske et forhold med meg.

Anonymkode: a4319...701

AnonymBruker
Skrevet

Hm, enten må du vente (for å bevise, som du beskriver, at du ikke skal stikke igjen og at du ikke skal lage drama) eller så må du bare ta en prat og fortelle hvor du står. Ikke sikkert du trenger å vente så lenge. 

Høres ut som du ikke trenger å være redd for å skremme ham bort, i hvert fall. 

Anonymkode: 61890...ce6

Skrevet

Jeg ville nok ha anbefalt deg å først og fremst kutte ut sexen og forklare han grunnen til det, som er da at du har følelser for han. 

Jo mer intim du er med han når du har følelser, jo mer sterkere blir følelsene dine. Om det ikke er gjensidig kan du ende opp med å skuffe deg selv senere. Ikke gi han alt "kjæreste-materialet" når dere ikke er kjærester, om du skjønner hva jeg mener. Så kutt ut sexen, det er det absolutt beste tipset. 

Du får nok fort svar fra han etter at du tar praten med han, om han tenker det samme eller ikke om deg. Det er nok ikke mer som skal til for at han skal bli forelsket i deg, enn at du nå begynner å danne selvrespekt ved å trekke deg litt unna, samtidig som at du forklarer grunnen til det. Sett deg selv i situasjonen: du ligger med en fyr, og han bretter ut til deg at han nå har begynt å få følelser og vil avslutte det intime, fordi han ikke vil såre seg selv senere. Man får jo tanker som "åj, han er faktisk seriøs. Han verdsetter seg selv". 

Nå mener jeg ikke at du ikke har selvrespekt ved at du ligger med han, absolutt ikke! Men når det nå er følelser involvert og du er usikker på om han tenker det samme, så gjør du deg selv en stor tjeneste ved å holde tilbake det intime. Du viser på den måten at når du får følelser for noen, så tar du dette seriøst og ikke bretter ut alle kort på bordet med en gang. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo være de andre forholdene dine varer så kort fordi du føler deg sånn halvveis bundet til den fyren? Ville stilt et ultimatum der.

Anonymkode: 6ff3f...995

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Han liker ikke drama og jeg er en som ofte havner oppi drama og har klaget til han om andre menn opp igjennom årene. Altså, han vet om alle mine dårlige sider og alt jeg har styrt med.

Han er den rolige, stabile og ordentlige av oss. Mens jeg har styrt, kavet, gått ut og inn av forhold, blitt såret, såret andre, kommet i drama, osv osv de siste 15 årene vi har kjent hverandre.

Jeg tror du har en jobb å gjøre, med å overbevise ham her. Dere høres ut som de perfekte særboere, som kan møtes og dele positive opplevelser, men fort kan ødelegge det, med hverdagens ulikheter.

Anonymkode: d0af8...247

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...