AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #1 Skrevet 7. juni 2022 Hei, har er barn som begynner på skolen til høsten. Hen krever mye oppmerksomhet, og jeg vet ikke om det er normalt eller ei. Hen mener jeg ikke leker nok med han, men har hen rett? Han ønsker jo oppmerksomhet døgnet rundt. leke med ball, se på tv, leke med brettspill, leke «sol stjerne måne» (hvor man løper fra vegg til vegg). Alt dette etter barnehagen og gjerne før barnehagen også. alle foreldre kan umulig gjøre alt dette med barna på en og samme dag? Nå gir jeg hen sikkert en halvtime totalt fordi jeg nekter å gjøre disse tingene lenge, da blir det 5-10 min på hver.. det igjen er kanskje for lite? så.. hvor mye aktiv lek driver dere med barna deres? Anonymkode: 76d25...894
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #2 Skrevet 7. juni 2022 Dersom du må bruke hen, så burde du være konsekvent på det. Anonymkode: 30342...e0b 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #3 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dersom du må bruke hen, så burde du være konsekvent på det. Anonymkode: 30342...e0b Haha, har egentlig lagt meg. Men får ikke sove, så er litt halvtrøtt, men du skal ikke se bort i fra at det er autokorrektur 😉 bommet på noen andre taster også som du ser.. Anonymkode: 76d25...894
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #4 Skrevet 8. juni 2022 Hvorfor i hele tatt bruke «hen»? Tror du at du er den eneste med gutt, så alle kjenner deg igjen? Anonymkode: 752e2...be9 1
Bokdamen Skrevet 8. juni 2022 #5 Skrevet 8. juni 2022 Jeg har også en gutt som er skolestarter. Hvis han fikk velge, skulle jeg vært med ham 100% av tiden. Det er veldig intenst og jeg blir helt utslitt noen dager!
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #6 Skrevet 8. juni 2022 Er «hen» enebarn? Skjønner godt du synes det er intenst og høres ut som hen krever litt over snittet med oppmerksomhet (men normalen er vid) 😅 sett grenser for hva du vil leke med og hvor lenge? Hen har godt av å få erfare at også voksne er individ med behov og ønsker, og at det ikke alltid passer eller man har lyst å leke. Har du prøvd å «få hen» i gang med annen type lek, som hen kan leke aleine? Anonymkode: 55d9c...2f5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #7 Skrevet 8. juni 2022 Barn har godt av å leke alene også, og mor har godt av å gjøre andre ting enn å leke;) Mine begynner å bli store nå, men har lekt mye med de. Har alltid sagt ting som at jeg må gjøre det og det, og så kan jeg leke. Eller jeg må få hvile litt nå etter jobb og middag, og så kan jeg leke etterpå. Osv. Anonymkode: ff7e1...c93
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #8 Skrevet 8. juni 2022 Her får barna beskjed om å leke alene eller glane i veggen hvis de maser. De har godt av å kjede seg og egentlig bruke hodet til å finne på noe annet. Har han venner i nærheten. Send han av gårde. Anonymkode: dc3a2...27d
Vera Vinge Skrevet 8. juni 2022 #9 Skrevet 8. juni 2022 Har han søsken? Jeg hadde verken giddet eller har tid til å drive med så mye aktiv lek med barna i hverdagen. Jeg mener også at barn har godt av å kjede seg litt og lære å sysselsette seg selv, og ikke bli konstant aktivisert av en voksen. Det er også praktisk vanskelig om man har flere barn, man skal smøre matpakker, lage middag eller gjøre annet husarbeid. Men det virker for meg som det er mange foreldre med mye dårlig samvittighet rundt omkring. Kanskje noen fordi de jobber mye, andre fordi de har tilgang til så mye info om hvordan være den «perfekte» forelder, så de må hele tiden jobbe for å nå et ideal. Mens man gjerne ender med å gjøre barna en bjørnetjeneste, ved at de ikke blir stilt krav til eller klarer å være kreativ og finne på noe å gjøre selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå