AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #1 Skrevet 7. juni 2022 Sønnen min ropte på faren mens han klippet gresset «pappa! Mamma er på mobilen hele tiden og vil aldri leke med meg». det er sant, jeg er på mobilen 9 timer daglig. Fått det ned til 7,5 (jobber også en del via mobil da). Og jeg tar meg selv i å scrolle på vg og oppdatere siden selvom jeg alt har lest alle artikkelene. jeg kan bli sint om jeg ikke får avsluttet det jeg gjør på mobilen før guttungen drar mobilen ut av henda mine fordi han har prøvd å fortelle meg noe lenge, eller bedt meg se på ett eller annet kjedelig han driver med. Hjelp… Anonymkode: a92c2...a76
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #2 Skrevet 7. juni 2022 Lag en regel. Aldri mobil foran barnet ditt. Barnet ditt går glipp av kontakt med deg, det er skadelig for barnet å ikke bli sett av deg. Her må du ta tak. Legg vekk mobilen, ha den i et annet rom når du er med barnet ditt. Barnet fortjener å ha en mamma som er mentalt tilstedet. Anonymkode: b51ae...b0b 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #3 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lag en regel. Aldri mobil foran barnet ditt. Barnet ditt går glipp av kontakt med deg, det er skadelig for barnet å ikke bli sett av deg. Her må du ta tak. Legg vekk mobilen, ha den i et annet rom når du er med barnet ditt. Barnet fortjener å ha en mamma som er mentalt tilstedet. Anonymkode: b51ae...b0b Men han vil jo gjerne være med meg hele tiden. Når skal jeg da være på mobilen? Anonymkode: a92c2...a76
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #4 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men han vil jo gjerne være med meg hele tiden. Når skal jeg da være på mobilen? Anonymkode: a92c2...a76 Må du være på mobilen så lenge han er våken? Hva er det som er viktigere enn han? Spør for å få deg til å reflektere og sette ting i perspektiv. VG er i alle fall ikke viktigere enn sønnen din. For å sette det på spissen, dersom noe hadde skjedd han, hadde du da syns du brukte tiden din fornuftig? Anonymkode: 684d0...9f1 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #5 Skrevet 7. juni 2022 Minner meg om en gang jeg fikk kjeft av venninne fordi det tok meg åtte timer å få svart på en melding fra henne fordi jeg satt med babyen på fire måneder, alenemor og alt. Det er stress å alltid måtte være tilgjengelig og savner den tida vi var mer analoge. Anonymkode: 7d420...ef7 1
Maestro Skrevet 7. juni 2022 #6 Skrevet 7. juni 2022 Vær glad at han vin være med nettopp deg!! Og ikke sitte med mobil eller spille. Niesa min på 11 er og totalt avhengig av tlf. 🙄
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #7 Skrevet 8. juni 2022 Jeg tenker det er veldig fint at du ser det selv! Jeg har perioder der jeg er sliten og det er veldig deilig å sitte og trykke på mobilen. Men: prøver å være bevisst på å legge den bort når jeg er med barne. Ingen mobil under måltider. Ikke ta den med når vi går ut i hagen/gaten. Jeg kan bruke den når de ser på tv. Ellers er det på bussen til og fra jobb og etter ungene har lagt seg. Ikke alle dager jeg klarer å gjennomføre det (spesielt når jeg er sliten), men jeg prøver å være bevisst. Anonymkode: d2c78...41f 1
nisselue Skrevet 8. juni 2022 #8 Skrevet 8. juni 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Men han vil jo gjerne være med meg hele tiden. Når skal jeg da være på mobilen? Anonymkode: a92c2...a76 Svaret er at du kan bruke mobilen når du trenger det. Derfra må du bare være ærlig med deg selv om hva du faktisk trenger. Du vil nok fort oppdage at det ikke er mobilen som er problemet men at du ikke er ærlig med verken deg selv, din fritid eller din familie. Derfra har du noen valg å gjøre om livet ditt og de du påvirker. Det finnes folk som slutter å drikke når de klarer komme til den oppdagelsen at de faktisk ikke trenger det og at det bare gjør livet verre for både en selv og de man har i livet sitt. Men det er jo ditt valg selvfølgelig.
umAxa Skrevet 8. juni 2022 #9 Skrevet 8. juni 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Sønnen min ropte på faren mens han klippet gresset «pappa! Mamma er på mobilen hele tiden og vil aldri leke med meg». det er sant, jeg er på mobilen 9 timer daglig. Fått det ned til 7,5 (jobber også en del via mobil da). Og jeg tar meg selv i å scrolle på vg og oppdatere siden selvom jeg alt har lest alle artikkelene. jeg kan bli sint om jeg ikke får avsluttet det jeg gjør på mobilen før guttungen drar mobilen ut av henda mine fordi han har prøvd å fortelle meg noe lenge, eller bedt meg se på ett eller annet kjedelig han driver med. Hjelp… Anonymkode: a92c2...a76 Kudos for å først og fremst innse at mobilbruk kan være avhengig og skadelig. I det større bildet ser jeg for meg mange barn fremover vil bli kalt for generasjon tablet fordi det var barnevakten dems, som er forårsaket av foreldre som videreførte avhengigheten til små skjermer til ungene sine, fremfor å faktisk være med ungene sine. Du klarer sikkert å forestille deg hva slags barn de blir. For å hjelpe deg må du rett og slett ta grep og sette deg i disiplinmodus. Start med klare regler: Ingen mobil på soverommet. Skaff deg en klassisk alarm klokke istedet hvis du trenger alarm. Ingen mobil på toalettet, gjør det du må og bli ferdig. En bok istedet for mobil på bussen/bilen. Ingen mobil på tur, se heller på naturen og tenk på dine tanker. Sett en prioritering av hva som er viktigst for deg: Det som skjer på andre siden av kloden (VG), eller din sønn sin oppvekst?
nisselue Skrevet 8. juni 2022 #10 Skrevet 8. juni 2022 1 minutt siden, umAxa said: I det større bildet ser jeg for meg mange barn fremover vil bli kalt for generasjon tablet fordi det var barnevakten dems, som er forårsaket av foreldre som videreførte avhengigheten til små skjermer til ungene sine, fremfor å faktisk være med ungene sine. Du klarer sikkert å forestille deg hva slags barn de blir. Ja, du ser dem over alt. På resturant sitter barna med en mobil for at de skal holde kjeft. På butikken sitter de i vogna og stirrer på en mobil for at de skal holde kjeft. I bilen sitter de og stirrer på en mobil for å holde kjeft. Hva er den egentlige forskjellen på mobilen og valium her? ...sånn rent bortsett fra at mobilen er sosialt akseptert mens valium for roens skyld nok blir sett ned på. Man ga jo alkohol til barn for at de skulle sove før i tiden også. 1 minutt siden, umAxa said: For å hjelpe deg må du rett og slett ta grep og sette deg i disiplinmodus. Start med klare regler: Ingen mobil på soverommet. Skaff deg en klassisk alarm klokke istedet hvis du trenger alarm. Ingen mobil på toalettet, gjør det du må og bli ferdig. En bok istedet for mobil på bussen/bilen. Ingen mobil på tur, se heller på naturen og tenk på dine tanker. Sett en prioritering av hva som er viktigst for deg: Det som skjer på andre siden av kloden (VG), eller din sønn sin oppvekst? Støttes 110%
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå