Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har bachelor i økonomi og administrasjon? Vurderer å studere fra neste høst.

Hva jobber du som?

Hvor jobber du?

Hvilke arbeidsoppgaver har du?

Er lønnen ok?

Har flere barn og ønsker å omskolere meg. Lar det seg gjøre tro? 🙄

Er skikkelig gira på noe nytt!

Anonymkode: 1e05f...3ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Noen som har bachelor i økonomi og administrasjon? Vurderer å studere fra neste høst.

Hva jobber du som?

Hvor jobber du?

Hvilke arbeidsoppgaver har du?

Er lønnen ok?

Har flere barn og ønsker å omskolere meg. Lar det seg gjøre tro? 🙄

Er skikkelig gira på noe nytt!

Anonymkode: 1e05f...3ff

Har Bachelor i Økonomi og Ledelse og videre ( tatt endel år etter endt Bachelorgrad) master i strategisk Ledelse.

Jobber innen bank/finans som avdelingsleder for en seksjon nå, har tidligere jobbet som rådgiver i forskjellige roller tilknyttet bank/forsikring/finans samt diverse kundesenter/backoffice jobber opp igjennom.

Arbeidsoppgaver nå dreier seg i stor grad om å lede, Arbeidsoppgaver tidligre har i større grad vært veiledning ut mot kunder. 

Lønn startet på rundt 490 000, ligger nå på i overkant av 780 000 - 800 000. 

Jeg vil si at en av de viktigste faktorene for denne typer jobber er hvem du er, din indre motivasjon og hvor god du er på nettverksbygging. Det blir utdannet mange innfor økonomi/administrasjon/ledelse og noen vil oppleve det som vanskelig og få arbeid. Det er også helt avgjørende at man har en viss interesse for teknologi og at man lett klarer og tilegne seg ny kunnskap å anvende den i hverdagen.

Anonymkode: cc2ff...50b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Klarer du å komme deg inn på NHH?

Anonymkode: 3bc8e...ac9

AnonymBruker
Skrevet

Studer heller IT eller for å bli lærer. Da slipper du å kjempe om de få arbeidsplassene som finnes, tvert imot er det arbeidsplassene som vil kjempe om deg. 

Anonymkode: 58bd4...586

• Liker 1
Skrevet

Ta regnskap. Det er underskudd av nyutdannede i bransjen og meget enkelt å få jobb. 

AnonymBruker
Skrevet

Har øk/adm i bunn og er regnskapssjef. Har tatt en del regnskapsfag i ettertiden. Signerer vedkommende over. Lett å få jobb innen regnskap. 

Anonymkode: 04d59...acb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Hippokrates
Skrevet

Hadde jeg vært ung og kunne valgt utdanning på nytt, ville jeg gått for å bli autorisert regnskapsfører. 

Uten tvil. Et udødelig og ettertraktet fagfelt.

Herregud hva muligheter du har da. Du vil bli headhunted til jobbene. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bachelor fra BI. (Samt /år med informatikk)

Jobber av alle ting som markedssjef i en relativt stort selskap. 

Lønn: rett i overkant av 900 000 (men jeg er 42 år).

Anbefaler absolutt bachelor. 

Anonymkode: 70b74...633

AnonymBruker
Skrevet
Cylon skrev (5 minutter siden):

Hadde jeg vært ung og kunne valgt utdanning på nytt, ville jeg gått for å bli autorisert regnskapsfører. 

Uten tvil. Et udødelig og ettertraktet fagfelt.

Herregud hva muligheter du har da. Du vil bli headhunted til jobbene. 

Men akk så kjedelig jobb? (Mulig jeg tar feil og bare har fordommer mot regnskap. Selv om jeg elsker tall.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Studer heller IT eller for å bli lærer. Da slipper du å kjempe om de få arbeidsplassene som finnes, tvert imot er det arbeidsplassene som vil kjempe om deg. 

Anonymkode: 58bd4...586

Det stemmer jo ikke. Med en bachelor i økonomi har du jo sååå mange muligheter.

Gjest Hippokrates
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men akk så kjedelig jobb? (Mulig jeg tar feil og bare har fordommer mot regnskap. Selv om jeg elsker tall.

Kjedelig jobb? Absolutt ikke. Og du kan bli hva du vil innenfor økonomi og regnskap. Du trenger faktisk ikke jobbe med regnskap direkte engang. Mulighetene er ubegrenset.

Og det er en kunnskap som aldri dør ut, og det er heller ikke ferskvarekunnskap, slik IT er. 

Endret av Hippokrates
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Uenig. Her har jeg fått automatisert alt. Ikke en perm på mitt kontor. Så det jeg jobber mest med en avstemminger, valutasikringer, bygget opp rapportløsningen mm. Middels stor eksportbedrift. Kan man regnskap har man en kjempefordel. Det er etterspurt kompetanse. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Uenig. Her har jeg fått automatisert alt. Ikke en perm på mitt kontor. Så det jeg jobber mest med en avstemminger, valutasikringer, bygget opp rapportløsningen mm. Middels stor eksportbedrift. Kan man regnskap har man en kjempefordel. Det er etterspurt kompetanse. 

Men jeg jobber som konsulent for et revisjonsselskap. Har blitt headhuntet til alle jobber jeg har hatt. Regnskap er virkelig ikke kjedelig! Så lenge du har arbeidsmoral og evnen til logisk tenkning kommer du langt. 

Anonymkode: 5a94c...d27

AnonymBruker
Skrevet

Fin utdanning, men den står seg ikke alene. Du må ha en eller annen tilleggskompetanse, eller skille deg ut med noe du er rågod på. Og så må du tåle å sitte på kontor 8-16 resten av livet.

Anonymkode: 5cb01...b04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...