AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #1 Skrevet 7. juni 2022 Hun er ei godt likt jente som har mange venner, og hun får stadig invitasjoner om å bli med hjem fra skolen, besøk, overnatting. Eller at venninner spør om å få komme til henne. Men, hun er veldig dårlig på å ta initiativ til å invitere selv. Tror det er fordi hun lener seg greit på at andre hele tiden spør henne. Hun er veldig sosial og elsker å være med venner, så er ikke det at hun ikke ønsker besøk. Så da blir det til at jeg «hjelper» henne med å komme med forslag om å invitere den eller den. Og som regel blir hun så glad når jeg foreslår. Men, hun bør da kunne ta nok initiativ til dette selv nå, eller? Skal jeg fortsette å «hjelpe» henne? Vet vennene hennes setter pris på en invitasjon i ny og ne. Anonymkode: 1dcb9...16b
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #2 Skrevet 7. juni 2022 Snakk med henne om det . Gjør det tydelig at når som helst kan inivitere med venner hjem og kanskje gjøre det litt oftere uten at du minner på … si det til henne .., Anonymkode: fbdf5...f31 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #3 Skrevet 7. juni 2022 Liker hun å ha venner på besøk, da? En ting er at hun liker å være med venner, noe helt annet er om hun liker å ha dem hjemme hos seg. Kan f.eks hende hun liker å rommet sitt for seg selv, er redd for at noen skal snoke i dagboken eller noe annet privat, eller at hun ikke vil dele lekene sine. Eller det kan være at vennene hennes ikke liker seg hjemme hos dere eller at de ikke liker dere foreldre. Kan være mange grunner. Tenker du bør snakke med henne og spørre litt rundt hvorfor hun ikker inviterer oftere. Anonymkode: af44c...047 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #4 Skrevet 8. juni 2022 Snakk med henne om det. Er det fint, rent og ryddig hjemme hos dere? Har hun et sted hun kan være alene med venninnene sine, et rom hun er stolt av? Noe som er flaut hjemme? Anonymkode: 62c79...f93 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #5 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Liker hun å ha venner på besøk, da? En ting er at hun liker å være med venner, noe helt annet er om hun liker å ha dem hjemme hos seg. Kan f.eks hende hun liker å rommet sitt for seg selv, er redd for at noen skal snoke i dagboken eller noe annet privat, eller at hun ikke vil dele lekene sine. Eller det kan være at vennene hennes ikke liker seg hjemme hos dere eller at de ikke liker dere foreldre. Kan være mange grunner. Tenker du bør snakke med henne og spørre litt rundt hvorfor hun ikker inviterer oftere. Anonymkode: af44c...047 Ja, hun elsker å ha venner på besøk. Blir veldig glad når jeg foreslår at hun kan invitere noen dagen etter for eks. Vennene hennes liker seg tydeligvis her da de inviterer seg selv til henne like ofte som de inviterer henne hjem. Som sagt så tror jeg hun har blitt litt lat da hun vet det kommer en forespørsel eller invitasjon fra andre. ts Anonymkode: 1dcb9...16b
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #6 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Snakk med henne om det. Er det fint, rent og ryddig hjemme hos dere? Har hun et sted hun kan være alene med venninnene sine, et rom hun er stolt av? Noe som er flaut hjemme? Anonymkode: 62c79...f93 Jeg har snakket med henne mange ganger. Hun sier hun ikke vet hvorfor. Jeg tror hun har blitt lat da hun vet hun får en invitasjon eller forespørsel fra andre. Hjemme er er det både rent og ryddig og som i alle andre hjem. ts Anonymkode: 1dcb9...16b
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #7 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har snakket med henne mange ganger. Hun sier hun ikke vet hvorfor. Jeg tror hun har blitt lat da hun vet hun får en invitasjon eller forespørsel fra andre. Hjemme er er det både rent og ryddig og som i alle andre hjem. ts Anonymkode: 1dcb9...16b Ok. Da ville jeg kanskje hjulpet henne litt fortsatt.. minnet henne på det Så kommer det en dag da hun «tar over» det ansvaret selv, men da er det i allefall ikke fremmed å gjøre det. Selv om andre 11åringer (og yngre) kanskje gjør dette på eget initiativ. Anonymkode: 62c79...f93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå