Gå til innhold

Piknikkurv - hva ha i den?

Amossa

Anbefalte innlegg

Vi venter amerikanske slektninger,  alder 50+, på besøk.  Tenkte å vise dem Lofoten rundt.  Selv om vi spiser middag på restaurant, tenkte jeg at det kunne være fint å ha med en piknikkurv som vi kan hygge oss med et sted på veien.  

Det blir som en lunsj, egentlig. Mat som jeg kan lage på forhånd og som jeg kan dekke opp med i naturen.  Er takknemlig for alle forslag!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Litt norsk nistemat, tenker jeg, siden det er amerikanske slektninger. Rett og slett smurte skiver/doble sandwicher av godt brød med lokal røkelaks og eggerøre, norsk spekemat, smør og brunost, evt annen lokal ost... Litt salat og annet grønt i sandwichene også, så blir det friskere. Jeg liker å pakke hver sandwich for seg i aluminiumsfolie. Pluss kanelboller i tillegg, det er jo en skandinavisk spesialitet (lag i forveien, frys ned, og la tine i kjølebagen). Hvis du vet om noen som lager gode lokalproduserte smurte lefser er det også et fint innslag (kan også legges frosne i kjølebagen slik at de tiner til dere skal spise). Norsk eplemost fra småskalaprodusent å drikke til (mange å velge i), og gjerne en termos med kaffe.

Ellers et par kurver vaskede jordbær, og feks oppskåret melon - godt og friskt som avslutning på måltidet, særlig om det er varmt i været.

Anonymkode: 1cecb...c61

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kylling, loff, smør, jordbær, melon, røykalaks...

Anonymkode: 57942...3e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

PS: Et annerledes tips er rett og slett ferske reker, dersom dere har mulighet til å kjøpe rett fra båt et sted på veien.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

PS: Et annerledes tips er rett og slett ferske reker, dersom dere har mulighet til å kjøpe rett fra båt et sted på veien.

Tør ikke å satse på det, men kommer vi over, så blir det reker (også).  Takk for flotte forslag og tips.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pastasalat med hvitløksbrød til 

Ost, kjeks og norsk spekemat 

Jordbær og fløte 

Rundstykker med pålegg. Spekeskinke, fenalår, god rekesalat, norsk ost, brunost, egg og laks

Lomper, spekemat, røkelaks, eggerøre og potetsalat 

Sveler, vafler eller lefser

Anonymkode: 1d830...8a2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ripsgelé, ribberull, solbærgelé, multekrem (krumkaker), jordbær (om de er norske), vaffel med laks, brunost, flatbrød med hvalkjøtt, rødløk, rømme, osv 😀

Anonymkode: f8f6c...fdf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...