Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg forlot et forhold preget av grov vold for noen måneder siden. Var i full jobb inntil for fire uker siden da jeg fikk meg en knekk med påfølgende reaksjoner, og er derfor sykemeldt fram til neste uke. Har aldri vært sykemeldt så lenge, så kjenner på en sterk skamfølelse fordi jeg er borte fra jobb. Er fortsatt helt utslitt og orker nesten ingenting, så er usikker på om jeg greier å komme tilbake i jobb neste uke.

Har noen vært i samme situasjon? Hvor lenge ble du borte fra jobb?

Om noen har noen støttende ord hadde det også gjort meg glad ❤️

Anonymkode: 53f9a...7cf

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Masse ❤️❤️❤️ til deg. Du trenger å komme deg gjennom nå, og det krever alt du har! Per dags dato er jobb overskuddsenergi for deg. Legg vekk skammen over å være sykemeldt (lettere sagt enn gjort), og vær heller stolt over hvor langt du har kommet! 

Anonymkode: b95b4...c3c

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for skremme deg, men advare deg. Jeg ble borte fra arbeidslivet i 2 år etter 5 år med alvorlig vold og mishandling på alle måter. Det var så ekstremt mye å bearbeide at kroppen sa helt stopp. 

Anonymkode: e7001...160

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei!

Jeg forlot et forhold preget av grov vold for noen måneder siden. Var i full jobb inntil for fire uker siden da jeg fikk meg en knekk med påfølgende reaksjoner, og er derfor sykemeldt fram til neste uke. Har aldri vært sykemeldt så lenge, så kjenner på en sterk skamfølelse fordi jeg er borte fra jobb. Er fortsatt helt utslitt og orker nesten ingenting, så er usikker på om jeg greier å komme tilbake i jobb neste uke.

Jeg har selv vært gjennom vold tidlig i tjueårene, men kom meg videre. Sliter med panikkanfall, men aner ikke om det er hovedårsaken. 

Men kjenner en mann som ble utsatt for vold av ei kvinne. Han var så og si sengeliggende etterpå. Det tar på for begge parter tydeligvis. Klem til deg ts ♡ 

Anonymkode: 971c4...f26

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bestill ny time med fastlegen, slik at han eller hun kan forlenge sykemeldingen hvis nødvendig. Og det høres egentlig nødvendig ut.

Hvis du har energi til det, prøv å gjøre noe du liker. Det får tankene bort fra det vonde du står i nå, og gir deg kanskje positiv energi og bedre selvfølelse. Klem og lykke til 🥰

Anonymkode: e48b4...964

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg ble sporadisk borte fra jobb høsten 2019, og det ble bare verre ettersom tiden gikk. Nå er jeg 100% sykemeldt, og føler meg ekstremt utmattet og generelt syk. Det startet å bli sånn når forholdet var på sitt verste, og har fortsatt ikke gått over - det er hardt. Har en veldig forståelsesfull lege, så jeg fikk forlenget sykemelding. Synes du skal gjøre det du også dersom du føler deg slik, forklar situasjonen, ikke press deg selv mer enn du er klar for. Det er stor påkjenning for kroppen å komme seg ut at noe sånt ❤️ 

Anonymkode: d08ed...818

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke for skremme deg, men advare deg. Jeg ble borte fra arbeidslivet i 2 år etter 5 år med alvorlig vold og mishandling på alle måter. Det var så ekstremt mye å bearbeide at kroppen sa helt stopp. 

Anonymkode: e7001...160

Ikke for å skremme deg, men bare for å skremme deg litt allikevel.

Anonymkode: 70c19...5f3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bedt om en time til psykolog. Det gjelder dere andre også som har så langvarige plager.. 

Anonymkode: e752d...f77

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei!

Hva med å være stolt av deg selv for at du setter deg først, ingen andre gjør det, så du bør heller være stolt. 

Da jeg var i samme situasjon så tenkte jeg også på at jeg ville vært en dårlig resurs på jobb. Noe som ville gått utover mine kollegaer. Så lenge man er hjemme så tar man vare på seg selv uten at det går utover noen. 

Anonymkode: 16243...bc4

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal sies at jeg var borte fra jobb helt og delvis gjennom et år. Det er ingen skam i det heller, det var kun en periode av livet. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg ville bedt om en time til psykolog. Det gjelder dere andre også som har så langvarige plager.. 

Anonymkode: e752d...f77

Det er helt riktig. Jeg merket selv at de største psykiske utfordringene kom etterpå. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...