Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvor vanlig dette er:

Min mann ser ikke at det trengs å ryddes

Min mann ser ikke at middagen som han skulle dekket av bordet fortsatt står der når vi legger oss.

Min mann ser aldri at klesvasken er tørr og kan brettes sammen og vekk fra stua.

Min mann kan sitte foran pc'n/tv'n hele dagen/natten uten å tenke en tanke på ting rundt han som burde vært gjort.

Min mann har aldri vinterdekk på bilen ved første snøfall.

Min mann tar nesten aldri ut søpla, hvis han tømmer den setter han posen i gangen.

Min mann kommer svært skjelden med forslag til ting vi kan gjøre sammen.

Min mann er alltid sent ute.

Min mann handler julegaver på julaften.

Min mann planlegger aldri ferier, helger ol og får derfor lite ut av tiden.

Min mann ser nesten aldri at det er møkkete eller at det trengs å ryddes.

Min mann elsker pc'n og tv'n.

Min mann må alltid "trekkes opp", har lang dørstokkmil og trenger mange spark bak for å få gjort ting.

Min mann hater at jeg stresser over at "det er så mye å gjøre"

Min mann mener vi gjør like mye.

Min mann lager skjelden middag. Når han gjør det er det pizza eller spagetti og kjøttdeig.

Hvor mange kjenner seg igjen i dette?

Er det bare jeg som har en veldig treig mann, eller er dette typisk en gift mann?

Hva kan gjøres?

Videoannonse
Annonse
Gjest filosofia
Skrevet

Min mann er IKKE i nærheten av det der engang. Din mann høres ut som han rett og slett ikke har lært hva det vil si å være voksen, antakelig fordi kvinnene i livet hans har spart ham for jobben med å finne det ut... Sorry, men sant.

Han trenger å "flytte hjemmefra" den karen!

Og jeg tror dere vil trenge hjelp av tredjeperson for å komme i mål med det prosjektet der. Spesiellt dersom han ikke hører deg når du snakker. Og selvfølgelig, det har litt med hvordan du snakker.

I ditt hus hadde nok filosofiaomaten gått til streik ja....

Skrevet

Ta deg en ferie. Gå til han og annonser at du herved tar deg en måneds ferie fra husarbeid. Dette betyr at du må leve litt i rot og dritt. Men etter en stund går det nok opp for han hvor mye du egentlig gjør og kanskje han da vil ta litt mer initiativ?

Skrevet

Mannen du beskriver høres fryktelig enssporet, forutsigbar og dritkjedelig ut. Kjenner det igjen...bare jeg tenker på det du skriver..med PC, det samme hver gang til middag, osv...ensporheten gir meg frysninger og turn-off. :roll::roll:

Takk for at du minnet meg på hvor bra det er å ha valgt å være single og bo alene selv om man er over de 30!

:)

Skrevet
Lurer på hvor vanlig dette er:

Min mann ser ikke at det trengs å ryddes

Min mann ser ikke at middagen som han skulle dekket av bordet fortsatt står der når vi legger oss.

Min mann ser aldri at klesvasken er tørr og kan brettes sammen og vekk fra stua.

Min mann kan sitte foran pc'n/tv'n hele dagen/natten uten å tenke en tanke på ting rundt han som burde vært gjort.

Min mann har aldri vinterdekk på bilen ved første snøfall.

Min mann tar nesten aldri ut søpla, hvis han tømmer den setter han posen i gangen.

Min mann kommer svært skjelden med forslag til ting vi kan gjøre sammen.

Min mann er alltid sent ute.

Min mann handler julegaver på julaften.

Min mann planlegger aldri ferier, helger ol og får derfor lite ut av tiden.

Min mann ser nesten aldri at det er møkkete eller at det trengs å ryddes.

Min mann elsker pc'n og tv'n.

Min mann må alltid "trekkes opp", har lang dørstokkmil og trenger mange spark bak for å få gjort ting.

Min mann hater at jeg stresser over at "det er så mye å gjøre"

Min mann mener vi gjør like mye.

Min mann lager skjelden middag. Når han gjør det er det pizza eller spagetti og kjøttdeig.

Hvor mange kjenner seg igjen i dette?

Er det bare jeg som har en veldig treig mann, eller er dette typisk en gift mann?

Hva kan gjøres?

Lurer på hva hans liste av Min kone ville dreie seg om :roll:

Gjest Vindelspev
Skrevet

Din mann høres lat og kjedelig ut, og jeg er glad for å si at jeg ikke kjenner meg igjen, for et sånt menneske vil jeg ikke dele hjem eller liv med.

Gjest Vindelspev
Skrevet

Har du forresten sagt akkurat dette her til han?

Skrevet

ja,ja...her var det mange som ikke kjente seg igjen..men..

Mannfolk er ofte et tema på jobben,

og ..ja.. det er mange menn som er slik,

ivertfall en god del damer som klager....

Men, selvfølgelig er det en del som "ser" mye.

Jeg tror de rett og slett er blitt bortskjemte,

vent seg til at "kona ordner opp"

Hva om du streiker,

vask alt tøy utenom hans

ikke vask gulvellr rydd.

legg alle klær og ting han legger fra seg overalt i en haug.

slutt å si hvor han finner ting når han spør

la middagstallerkene stå på bordet, om de bare blir dyttet videre, hva så?

la søppelet "renne" overeller la gangen bli full av poser

lag mat til deg selv, og evt barn

ikke si ifra at det er mat

bestill hjulskift på bensinstasjon (2-300kr.)

at dere gjør like mye vil han alltid si...

planlegg dagene dine som om du er alene, kom deg ut, har dere barn så er jo han hjemme når du er ute...

planlegg ferier og helger om om han ikke er en del , snakk om hva DU skal gjøre,

ikke snakk med han om hva som skal gjøres.ikke dra han med deg, bare gå selv

la han sitte foran tv og PC, ikke sitt hjemme, besøk venner, tur på kafe eller begynn å trene

i bgynnelsen blir det nokvanskelig, siden det er helt unormalt å ikke inkludere.

og det vil se ut som et bombe-nedslag hos dere.

fortell alle som er innom at det er streik fra din side, og...slå ut med armene...

hjelper ikke dette så trenger dere nok en tredjemann inn, en familierådgiver.

eller - Du kan bli langvarig syk...da MÅ han gjøre alt!

(vond rygg eller ..he..he.. utbrent.... skriv fra lege om at du trenger masse ro, hvile og ikke noe stress.)

Kjekt å ha et typisk kvinne-yrke....mange gode råd å få!!

Tilslutt, selv om han høres kjedelig ut, så trenger han ikke være det.

Hun har jo ramset opp mange av hans negative sider, som hun er frustrert over.

Det er en stor jobb du har foran deg.

Lykke til.

klem ceca ;)

Skrevet

Velkommen i klubben! Min mann gjør _aldri_ noen ting...!

Skrevet

Jo mange av punktene beskriver mannen min, men han er faktisk den ryddige av oss. Bare at når det blir for ille så gir han opp.

Skrevet

Jo, jeg må vel si jeg kan kjenne han litt igjen ja...

Men, så begynner jeg å tenke etter hvorfor han ¨ikke gidder¨, og evt hvem som har fått hvem til å gjøre hva, og så ser jeg vel kanskje litt av sammenhengen...

I løpet av årene har det vist seg at jeg er av den som egentlig helst vil gjøre tingene selv, for å få det sånn som jeg vil ha det, og heller ha hjelp av han når jeg vil... Egentlig ikke noen bra egenskap det heller... Så det er vel snakk om å inngå kompromisser her.. Så jo, han har de siste årene fått mer å gjør, iom jeg er jenvlig syk, og jeg har innsett at mange av de tingene som tidligere var så viktig for meg ikke er så viktig lenger allikevel.. Nå vil jeg heller kose meg i stolen sammen med han, og la støvdottene bevege seg litt, enn å fly rundt med moppen f.eks. Dessuten, han gjør mange andre ting, tunge praktiske ting, i skogen, male huset/låven og sånt, fikse bilen min, dessuten jobber han mye.

Ut fra egenerfaring vil jeg si det finnes to sider av en sak, og jo, det er deilig å få frest av seg litt gørr om trege mannfolk, jeg kan godt være en av dem inniblant, men jaggu må vi gå litt inn i oss selv også! :)

Skrevet

hei, snakk med din mann om dette....for n`t gang da.

Håper han har mer respekt for deg, ennat du må gjøre alt dette, og han ingen ting!

NEI, jeg kjenner meg ikke igjen der...gudskjelov

Har du noe pent å si om din mann?

Jeg bare spørr!

Skrevet

jeg ville ha flyttet ut med en eneste gang!dette er vel grunnen til at jeg er særboer :ler:

Skrevet

Jeg kjenner meg ikke igjen, heldigvis.

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i noen av tingene, men ikke alle. Han er den som alltid tar ut søpla, og han tar godt vare på bilen sin. Rydding og vasking er han deriomt tregere i avtrekkeren på, men hjelper (motvillig) til når jeg ber om det. Jeg har begynt å bli litt tydeligere på hva jeg forventer av ham. Jeg sier klart ifra at det er hans tur til å vaske badet, og så klarer jeg å vente til han gjør det, et par uker etter at jeg ville ha gjort det. Jeg har en tendens til å tenke at "han gjør ALDRI noe, jeg må gjøre ALT i dette huset!" på dårlige dager, men hvis jeg er realistisk så gjør han litt han også. (men i antall arbeidstimer i heimen ligger han nok litt etter..) Han sitter nok noe på tv og data, men ikke mer enn meg, så jeg kan ikke klage. Han lager middag hver helg, men repertoaret er nok noe begrenset. (Grøt, frossenpizza og spaghetti, av og til kokt torsk) Men det er godt! Han er aldri sent ute, og han trenger ikke et spark i baken for å komme seg ut av dørene, men det er sjelden han kommer med forslag til hyggelige ting vi kan gjøre sammen. Jeg er nok mer sofagris enn han. Vi har våre postitive og negative sider begge to, og jeg kan ikke på noen måte si at jeg er bedre enn ham. Vi er nok like gode!

Alt i alt: :hjerter_rundt:

Skrevet

Jeg kjente ikke igjen et eneste punkt på lista di, så enten er jeg veldig bortskjemt med kjæresten min, ellers så er mannen din ufattelig lat.

Skrevet

Hvordan ble han sånn? Mange menn blir sånn fordi de blir dullet romantisk med i første tiden man er sammen, jentene synes det er litt gøy og hyggelig å varte opp. Plutselig har det gått tre år, jenta er sliten og gubben bortskjemt. Vel - jeg hadde ikke funnet meg i å leve med en sånn fyr, men det hadde jeg da også silt ut den første tiden vi var sammen. Kom jeg sammen med en fyr som lette etter en ny mamma eller hushjelp, hadde det ikke blitt meg!

Tror også det er riktig som nevnes lenger opp her, jenter vil gjøre ting på "sin" måte - da duger sjelden mannfolk overhode. Legg listen litt ned, la mannen få slippe til og se hva som skjer.

Hos oss er det slik at hvis jeg så mye får følelsen av at jeg er hushjelp, så leies det inn en som han må betale for. Jeg gidder simpelthen ikke krangle om dette eller slite meg ut på husarbeid mens han sitter foran pc-en. Der er jeg kompromissløs.

Når det gjelder å skifte dekk, tar jeg gjerne bilen på en bensinstasjon og betaler for det - seriøst! Vi snakker noen hundrelapper et par ganger i året, hva er det å lage sak om.

Når det gjelder å finne på ting å gjøre sammen, er nok det et dypere problem som dere bør snakke sammen om. Er dere litt lei av hverandre?

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Sorry og måtte si det-

Men dere som har dt slik, har menn som tar dere forgitt , og det er er ingen oppskrift for et lykkelig ei varig forhold.

Hvis ikke dere vil være dørmatter da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...