AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #1 Skrevet 7. juni 2022 Har en mann som jobber hele tiden. Jeg blir snart sprø. Det hender han spiser middag med oss, men ellers jobber han både kveld, helg og tar seg ikke ferie. Må man ikke ta ut ferie i det private? Og hvordan skal man få forholdet til å fungere? Vi har levd fint sammen i mange år, men videre på karrierestigen medfører det visst bare mer og mer jobb, og nå har det nådd ei grense.. Anonymkode: 42cdd...4ef
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #2 Skrevet 7. juni 2022 Jo, det er de samme regler for ferie i det private som i det offentlige. Det er faktisk din manns arbeidsgiver som har plikt til å sørge for at mannen din tar ferie. Selv om din mann skulle si at han ikke trenger ferie, er det ikke lov. Det kan høres ut som at din mann er blitt så oppslukt av arbeidet sitt at han ikke klarer å se hva han risikerer å miste. Da tenker jeg ikke bare på forholdet til familien sin, men også til sin egen opplevelse av livet. Dette vet jeg mye om fordi jeg selv var arbeidsnarkoman i mange år. Jeg følte at arbeidet og pliktene der måtte komme først. Å være ærekjær innebærer at alt som kreves av arbeidsinnsats og tid må legges inn og er viktigere enn alt annet. I mitt tilfelle så jeg selv at jeg gikk glipp av for mye. Mannen min forsøkte aldri å stoppe meg og var heller ikke, som du, misfornøyd med situasjonen. Derfor har jeg ikke noe råd om hva du kan gjøre nå. Tror mannen din selv må forstå at han mister viktige deler ved livet ved å jobbe så mye som han gjør. Det er ingen som vil takke ham den dagen han er bort. Bedriften vil klare seg godt. Sånn er det bare. Anonymkode: 28083...320 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #3 Skrevet 7. juni 2022 Jeg tenker du må ta en alvorsprat med ham. Går det ikke inn (Det gjør ofte ikke det) kan du foreslå parterapi. Arbeidsnakomane er avhengig av arbeidet. De kan trenge hjelp til å endre livsstil. Ofte er det et symptom på at de ikke har det så bra på andre arenaer av livet eller bra med seg selv. Anonymkode: e5428...f25 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #4 Skrevet 10. juni 2022 Takk for svar. Jeg har prøvd å ta det opp mange ganger. Men skal vurdere parterapi. Vi har snakket om dette med fellestid tidligere også, han er veldig individualist 😕 Anonymkode: 42cdd...4ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå