Gå til innhold

Er aleine med 3 åring og 1 åring. Hva skal vi finne på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Har to barn. 3.5 åring og en som nettop har fylt 1

Vi har familie i nærheten som vi treffer hver helg. Sønnen min som er 3.5 år gammel har mange fettere og kusiner. Vi er nesten aldri alene når vi skal for eksempel ut på lekeland, bade, hyttetur osv. Så han har blitt veldig vant til å være med dem. 

Problemet er nå at alle skal reise på ferie mens jeg og begge barna får desverre ikke reist. Og barnet har 3 ukers ferie fra bhg. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få disse 3 ukene til å gå🥺 jeg kan ta han ut på forskjellige steder men jeg tror ikke det skal være gøy for å han å dra ut uten resten av familien. Jeg føler at han skal leke maks 20 minutter og så vil han hjem eller ender opp med å sitte på ipaden😫

Mannen må også på jobbreise så han er heller ikke hjemme den perioden.

Vi skal på ferie vi også men det blir i slutten av august.

Må man ta ut de 3 ukene av ferien i juni/juli? Er det ikke mulig å snakke med barnehagen så de sletter ferien hans og at vi heller tar i august/sep

Anonymkode: 936c2...cca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bra å være så avhengig av andre. 3,5 åring har jo et søsken...

Anonymkode: de12c...64a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke bra å være så avhengig av andre. 3,5 åring har jo et søsken...

Ja men er ikke det positivt å ha et godt forhold med familiemedlemmer? Han har søsken men hun er veldig liten. Klarer verken å gå eller snakke

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja men er ikke det positivt å ha et godt forhold med familiemedlemmer? Han har søsken men hun er veldig liten. Klarer verken å gå eller snakke

Ts

Jo selvfølgelig!

Men det er ikke vanlig å ha storfamilie rundt seg HELE tiden. De fleste har mor, far, søsken som finner på noe.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må tydeligvis sette mer grenser for ipadbruk. Barnet er 3 år og må lære seg å leke litt selv. Det er ikke slik at du skal være nødt å underholde barnet fra det står opp til det legger seg. 

Anonymkode: de019...bff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det blir et annet tempo hos barna også når det har gått litt tid uten barnehage eller masse aktiviteter og samvær med andre barn. Våre er 2 og 4 når, og de to første feriedagene er ofte ikke så gode, men så blir det bedre. Nå er de ett år eldre enn dine og leker en god del med hverandre også da. Men jeg husker jeg tenkte på det i fjor, og jeg har ei venninne som er en del alene med to i samme alder som beskriver det samme. 

Vi var mye hjemme over litt tid uten å treffe andre pga. koronarestriksjoner og stadige luftveisinfeksjoner. Og etter å ha vært hjemme ei stund, og alt foregikk i et roligere tempo, hadde vi mange herlige turer ut. Hun som da var 2-3 år, er en sosial type og nok trives aller best med flere andre barn rundt seg, lot seg begeistre av å kaste pinner i en bekk eller kikke på maur i ei maurtue.

Anonymkode: ae001...5a6

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Ta han med i fjæra å se på stein og skjell, eller i skogen og plukke bær. Leke og lage sandslott, bygge broer og ta  med båter og småbiler.

Sette opp telt i hagen og lese bøker og tegne.

Blås opp et basseng og la han bade og kose seg der. Spille ballspill i hagen og andre leker. 

Skrevet

Skogstur.

Stranda.

Utendørs lekepark.

Biblioteket.

Gåtur til matbutikken - kjøpe is!

Piknik i hagen. 

Når du også har en 1- åring kan du jo ikke legge lista så altfor høyt heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...