Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skulle hente pakker på posten og ble bedt om å vise legitimasjon. Jeg holdt det fram så hun i kassen kunne se navn og bilde, men hun tok kortet fra hånden min og la det ned foran tastaturet på PCen og begynte å taste et eller annet. Hun holdt på et par minutter før hun gav meg kortet tilbake. Dette kan ikke være normalt? Det er navn og bilde de skal se etter, ikke noe annet slik jeg har erfart i alle mine år som "pakkehenter". Jeg ble umiddelbart skeptisk da kortnummer, sikkerhetskode (CCV) osv aldri skal deles med andre. Hva tenker dere?

Vil legge til at det eneste jeg reagerer på er tiden hun brukte og at hun samtidig tastet så mye på PCen mens hun byttet på mellom å se på kortet og skjermen.

Joda, kanskje jeg overdriver, men svindel er ikke et nytt fenomen så tenker det er OK å være på vakt.

Endret av Vex
Utdypet innlegget
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Viser alltid leg når jeg henter pakker. Noen ganger tar de kortet og taster på pc og noen ganger holder det med å holde det foran ekspeditøren. 

Anonymkode: b2d23...b00

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det skjer hvis det er type rekommandert pakke eller verdisending at de må notere ned hvilken legitimasjon du har levert, og skriver opp kontrollsifre. Posten opplyser også at de i noen tilfeller må ta kopi av legitimasjon. 

Anonymkode: 9a9b8...921

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det skjer hvis det er type rekommandert pakke eller verdisending at de må notere ned hvilken legitimasjon du har levert, og skriver opp kontrollsifre. Posten opplyser også at de i noen tilfeller må ta kopi av legitimasjon. 

Anonymkode: 9a9b8...921

Ganske sikker på at det ikke var noen av delene, med mindre 1600 er å regne som verdisending? Men da har jeg forhåpentligvis ikke noe å bekymre meg for, takk for svar!

AnonymBruker
Skrevet

1600 er å regne som verdisending? Dette skjønte jeg ikke. 

Anonymkode: 4de38...274

Skrevet

Få deg et nasjonalt ID-kort.

AnonymBruker
Skrevet

Kontrollsifre. Helt normalt.

Anonymkode: e5d29...b8f

Skrevet

Det er helt normalt, jeg ville ikke bekymret meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen avsendere krever at kontrollnummer skrives ned før pakken blir utlevert. Det er ikke ccv. Husker vi måtte gjøre det på spisestedet jeg jobbet før hvis det var noe galt med bankterminalen. Skrive ned kontrollnummer på alle kort det ble betalt med. Det er helt vanlig og helt ufarlig

Anonymkode: ea732...d90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...