Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes FRI er litt for ekstrem, men føler det er ekstremt viktig med støtte til de homofile. Hvorfor er de to slått sammen under samme flagg?? Hvis man flagger med regnbueflagg, tolkes det som støtte til FRI sin politikk?

• Liker 1
Skrevet

Nei. Regnbueflagget er et internasjonalt flagg til støtte for å kunne elske den du vil, uavhengig av kjønn. FRI bruker flagget, men det betyr ikke at man nødvendigvis støtter deres politikk om man flagger med dette.

Selv om flagget i høyeste grad er politisk det også.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja. Regnbueflagget, også kalt Pride flag, er et symbol for Pride-bevegelsen. FRI Oslo og Viken arrangerer Oslo Pride.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

I teorien ikke, men i praksis vil jeg si ja. Dessverre har politiske FRI kuppet regnbueflagget og gjort det til en del av seg og sitt politiske virke. Som igjen har sørget for at FRI og deres politiske vinklinger har fått fokuset. Og "alle" ser ut til å synes at det er greit. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Example skrev (10 timer siden):

Nei. Regnbueflagget er et internasjonalt flagg til støtte for å kunne elske den du vil, uavhengig av kjønn. FRI bruker flagget, men det betyr ikke at man nødvendigvis støtter deres politikk om man flagger med dette.

Selv om flagget i høyeste grad er politisk det også.

Det er slik jeg forstår det noe mer enn som så; et symbol for LGBT bevegelsen som også omhandler kjønnsidentitet. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Rainbow_flag_(LGBT)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
herzeleid skrev (1 time siden):

Det er slik jeg forstår det noe mer enn som så; et symbol for LGBT bevegelsen som også omhandler kjønnsidentitet. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Rainbow_flag_(LGBT)

Det brukes også som det. Samtidig behøver man ikke å knytte flagget til det. Litt på samme måte som at nasjonalister gjerne bruker landets flagg, men man er ikke nødvendigvis det selv om man flagger på nasjonaldagen.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Example skrev (1 time siden):

Det brukes også som det. Samtidig behøver man ikke å knytte flagget til det. Litt på samme måte som at nasjonalister gjerne bruker landets flagg, men man er ikke nødvendigvis det selv om man flagger på nasjonaldagen.

Mange påstår nettopp det, mens andre mener at man ikke kan løsrive regnbueflagget fra Pride-bevegelsens ideologi lenger. Man kan ikke veive med hakekorsflagget og samtidig si at man ikke støtter den nazistiske bevegelsen, selv om hakekors opprinnelig symboliserer lykke og kjærlighet. (Og nei, jeg sammenligner ikke Pride-bevegelsen med den nazistiske bevegelsen).

• Liker 4
Skrevet
Example skrev (10 timer siden):

Det er nok riktigere å si at det primært er et symbol for LGBT bevegelsen, men at noen som du er inne på kan bruke det uten å være bevisst på eller støtte så mye mer enn det mest selvfølgelige bevegelsen står for. 

• Liker 1
Skrevet
Tone83 skrev (På 7.6.2022 den 19.26):

Synes FRI er litt for ekstrem, men føler det er ekstremt viktig med støtte til de homofile. Hvorfor er de to slått sammen under samme flagg?? Hvis man flagger med regnbueflagg, tolkes det som støtte til FRI sin politikk?

Synes FRI er dritkule, jeg.

Tenk å fortelle homofile og lesbiske at hvorvidt de er homofile eller lesbiske avhenger av hva den de tenner på identifiserer seg som…😆👍

De folka er bare helt take-off!

• Liker 2
Skrevet

Folk gidder åpenbart ikke å sette seg inn hva FRI "står for". 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...