Gå til innhold

Må man tvinge folk til å spise ting? Nordmenn er rare, pølse servert på jobben...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nordmenn gjennomsnittlig er et veldig merkelig folkeslag...lever kun etter konformitet og sosial kontroll.

En liten pølsehistorie fra jobben som skjedde sist fredag.

Noen få av de ansatte hadde bestemt at det skulle serveres pølse, vi er 12 ansatte. Naturlig at ikke alle har like dårlig kosthold som pølsespisere. Personlig styrer mitt eget kosthold da jeg vet hva som funker best for meg, der inngår ikke wienerpølser med mindre det er nød; må ha noe å spise.

Hele greiene eskalerte fullstendig pga flere ikke ønsket å spise pølse 😅 Noe av det flaueste jeg har vært med på i voksenlivet. Dessverre er flertallet av ansatte kvinner, da blir det gjerne enda verre. Pga kvinner følger stort sett strømmen, tør ikke si nei. 

Tenk at de kalte dette sosialt, jeg er helt sjokkert enda. Man server dårlig mat, som man skal tvinge andre til å spise.

Hva med å spørre først? Før man setter i gang noe som helst.

Anonymkode: cf0fd...4c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken anledning var det, og hva eskalerte? 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
nordlending skrev (Akkurat nå):

Hvilken anledning var det, og hva eskalerte? 

Var ingen anledning, de klikket helt på oss som ikke ønsket å spise pølse.

AnonymBruker
Skrevet

:ler: 

Jeg spiser heller ikke pølse, men har ikke opplevd å få reaksjoner på det. 🤷‍♀️

Anonymkode: 0ad9e...b4e

• Liker 5
Gjest Ghostface
Skrevet

Jeg lever ikke under sosial kontroll. Tilbringer dagene alene. :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nordmenn gjennomsnittlig er et veldig merkelig folkeslag...lever kun etter konformitet og sosial kontroll.

Noen få av de ansatte hadde bestemt at det skulle serveres pølse, vi er 12 ansatte. Naturlig at ikke alle har like dårlig kosthold som pølsespisere. Personlig styrer mitt eget kosthold da jeg vet hva som funker best for meg, der inngår ikke wienerpølser med mindre det er nød; må ha noe å spise.

Hele greiene eskalerte fullstendig pga flere ikke ønsket å spise pølse 😅 Noe av det flaueste jeg har vært med på i voksenlivet. Dessverre er flertallet av ansatte kvinner, da blir det gjerne enda verre. Pga kvinner følger stort sett strømmen, tør ikke si nei. 

Tenk at de kalte dette sosialt, jeg er helt sjokkert enda. Man server dårlig mat, som man skal tvinge andre til å spise.

Man trenger ikke nødvendigvis å ha et dårlig kosthold selv om man spiser en pølse. 

Anonymkode: d15d1...a84

• Liker 44
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du er på en Institusjon og kaller det "jobb"?

Anonymkode: 7ff9e...cff

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Eskalerte, klikket, pga manglende pølsespising? Dette skulle jeg likt å se.

Anonymkode: 0c674...554

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Ser ikke problemet, kunne ikke bare de som ønsket det, spist, og de som ikke ville ha latt være? uten noen syt? Er vel ikke mer å forvente når det er nesten bare kvinner der.

• Liker 2
Skrevet

Vi har grill-lunsj på jobb flere ganger i året, med pølser og burgere. Hvis noen ikke spiser, så har jeg ikke lagt merke til det, er jo helt greit å ikke ha lyst på pølse/ikke være sulten vel. 

• Liker 9
Skrevet

Nordmenn generelt hadde vel aldri laget styr av noe sånt? Har ca 50 kollegaer. En av de gamle insisterte på å servere pølse med brød i oppstartsuka hvert år. Ingen som klagde på det.

Spis om du vil, ikke kommenter negativt omdu ikke spiser.

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å heller være litt takknemlig for noen gidder å gjøre noe litt ekstra og hyggelig?  Skal alle stemme over hva som skal spises blir det aldri noe av. Den som tar initiativet får bestemme. Kan ikke du neste uke ta initiativet til å organisere noe sundt du liker? 

Anonymkode: 617f0...d41

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig i Skåne. Bodde der noen år og det var fast hver fredag. Varme pølser og sennep. Aldri opplevd det i Norge 

Anonymkode: f3e6d...787

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også det var et hyggelig initiativ.  Synes også man skal prøve å se det positive i det noen prøver å gjøre i stedet for å gå rett på det negative.  De som spiser pølse uten å egentlig ville spise pølse gjør det på eget ansvar.  Det er ikke pølselageren sin skyld. 

Anonymkode: cf72c...610

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Veggdyret skrev (1 minutt siden):

Vi har grill-lunsj på jobb flere ganger i året, med pølser og burgere. Hvis noen ikke spiser, så har jeg ikke lagt merke til det, er jo helt greit å ikke ha lyst på pølse/ikke være sulten vel. 

Høres hyggelig ut. 

blitt vanligere nå at man skal lage et stort nummer og drama av at man ikke liker/allergisk/diagnose osv. Før var man med på festen og spiste medbrakt litt i smug av høflighets hensyn

Anonymkode: 8b58a...5dd

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske nøye på kosthold, hopper ofte over « kos» som blir servert på jobb, men det har aldri opplevd det har  « eskalert». Hva pokker skjedde der? Er det typisk norske arbeidsplasser og forvente at alle spiser kjøtt/ svin/ farsemat i dag? 

Anonymkode: 571e4...072

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sjokkert over å få servert pølser? Hadde ikke blitt sjokkert over noe så hverdagslig som en pølse. 

Anonymkode: 5306b...7d6

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig gjort av pølsenekterne! 

Anonymkode: 71d67...691

• Liker 2
Gjest Hippokrates
Skrevet (endret)

Jeg hadde garantert vært en del av rebellene som ikke ville spist pølse.

Jeg har ikke spist det på 15 år etter at jeg endte opp med matforgiftning de to siste gangene jeg spiste det. Pølse byr meg så imot at jeg holder på å brekke meg av lukten.. 😜 

Rar tilsetning dere har vært igjennom. Og ja, "utskudd" fra normene sliter nordmenn voldsomt å forholde seg til. 

Endret av Hippokrates

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...