AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #1 Skrevet 7. juni 2022 Hei. Jeg er innkalt til mitt første andregangsintervju. Første intervjuet var med et rekrutteringsfirma hvor jeg ble fortalt om bedriften og fikk spørsmål relatert til jobbsøknaden min. Neste intervju er med han som blir sjefen min om jeg får jobben og rekrutteringsbyrået. Har spurt om hva som skal skje og da har jeg fått høre at jeg vil få en presentasjon av arbeidsplassen, og at jeg skal presentere meg selv, fortelle hva jeg kan og hvorfor jeg ønsker jobben. Men det var jo det jeg gjorde på førstegangsintervjuet. Blir andregangsintervjuet nærmest identisk? Bare at jeg forteller sjefen hva jeg fortalte rekrutteringsbyrået? Er det noe jeg bør huske på og forberede meg spesielt på for et andregangsintervju? Dette er for øvrig en IT-jobb. Anonymkode: b8b85...bc5
Gjest Hippokrates Skrevet 7. juni 2022 #2 Skrevet 7. juni 2022 Akkurat. Så først må du overbevise et overflødig rekrutteringsfirma som finsorterer bunken fordi ledelsen selv ikke gidder å gjøre jobben, og så må du inn på nytt for å overbevise lederen om det samme med det samme. Fader så tungvint. Jeg antar at rekrutteringsbyrået i kjent stil kjører noen overflødige tester på deg også. Tester som lett kan manipuleres i ditt favør hvis du er oppmerksom. Tror du må sette deg godt inn i hva bedriften søker etter, og så prøve å innfri dette best mulig. Du bør også forberede deg på vanlige intervjuspørsmål, og ikke minst forberede deg godt på din egen presentasjon. Kanskje finspisse det litt. Ellers får du bare ta det som det kommer og gjøre det beste utav det.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #3 Skrevet 7. juni 2022 Cylon skrev (25 minutter siden): Akkurat. Så først må du overbevise et overflødig rekrutteringsfirma som finsorterer bunken fordi ledelsen selv ikke gidder å gjøre jobben, og så må du inn på nytt for å overbevise lederen om det samme med det samme. Fader så tungvint. Jeg antar at rekrutteringsbyrået i kjent stil kjører noen overflødige tester på deg også. Tester som lett kan manipuleres i ditt favør hvis du er oppmerksom. Tror du må sette deg godt inn i hva bedriften søker etter, og så prøve å innfri dette best mulig. Du bør også forberede deg på vanlige intervjuspørsmål, og ikke minst forberede deg godt på din egen presentasjon. Kanskje finspisse det litt. Ellers får du bare ta det som det kommer og gjøre det beste utav det. Takk! ts Anonymkode: b8b85...bc5
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #4 Skrevet 7. juni 2022 Husk å ta ut vaginakulene/egg. Det glemte nemlig jeg en gang.. 😅 Anonymkode: 6d8c7...c50
Gjest Hippokrates Skrevet 7. juni 2022 #5 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Husk å ta ut vaginakulene/egg. Det glemte nemlig jeg en gang.. 😅 Anonymkode: 6d8c7...c50 Dagens råd 😂
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #6 Skrevet 8. juni 2022 Hadde jobbintervjuet nå og fikk akkurat de samme spørsmålene. Var tre pers Anonymkode: b8b85...bc5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #7 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hadde jobbintervjuet nå og fikk akkurat de samme spørsmålene. Var tre pers Anonymkode: b8b85...bc5 personer som intervjuet meg. Han fra rekrutterngsbyrået virket overbevist om at jeg var det beste valget og roste meg opp i skyene. Min potensielle sjef virket mer usikker. Det står på om de tror jeg passer inn personlighetsmessig. Og det blir jo litt gjetning fra deres side, det er begrenset hva man ser i et intervju. TS Anonymkode: b8b85...bc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå