Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leser mye om hvor slitsomt og irriterende det er for damer med "uønsket oppmerksomhet". Menn som snakker til dem eller ser på dem, og som gjør fremstøt. Det er og mye fokus på hvor usympatisk det er for menn som er venn med en dame å gjøre fremstøt, samt fremstøt mot kolleger.

Det jeg lurer på da er hva som da står igjen for menn som ønsker kjæreste, men som ikke blir valgt ut? Kun et mindretall har sjans på tinder, er det bare å kjøpe seg playstation og glemme det liksom 😅

Anonymkode: 67d7a...316

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Leser mye om hvor slitsomt og irriterende det er for damer med "uønsket oppmerksomhet". Menn som snakker til dem eller ser på dem, og som gjør fremstøt. Det er og mye fokus på hvor usympatisk det er for menn som er venn med en dame å gjøre fremstøt, samt fremstøt mot kolleger.

Det jeg lurer på da er hva som da står igjen for menn som ønsker kjæreste, men som ikke blir valgt ut? Kun et mindretall har sjans på tinder, er det bare å kjøpe seg playstation og glemme det liksom 😅

Du misforstår litt. Svært få synes det er slitsomt å bli snakket til på en ordentlig måte. Bli vist interesse går også fint så lenge du tar nei for et nei. Det blir først kleint, slitsomt og irriterende når fremstøtet kommer på en masete, lite voksent måte. Man sjekker ikke opp damer som ikke vil sjekkes opp, før man gjør fremstøt på noen annen måte enn høflig tilnærming bør man vite om det er ok.

Anonymkode: 20448...249

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du misforstår litt. Svært få synes det er slitsomt å bli snakket til på en ordentlig måte. Bli vist interesse går også fint så lenge du tar nei for et nei. Det blir først kleint, slitsomt og irriterende når fremstøtet kommer på en masete, lite voksent måte. Man sjekker ikke opp damer som ikke vil sjekkes opp, før man gjør fremstøt på noen annen måte enn høflig tilnærming bør man vite om det er ok.

Anonymkode: 20448...249

Og får man en avvisning skal man for guds skyld ikke bli som en furten femåring og komme med unødvendige kommentarer da også.

Anonymkode: d1333...ab5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

"leser" er vel et stikkord her. Du leser og tolker det dit du vil. Lesing av situasjonen og signalene, er stort sett forskjellen på om det er uønsket oppmerksomhet eller ikke. Særlig det med å skjønne når du skal gi deg, og trekke deg unna.  I tillegg til sjekkeapper vil jeg si at sosiale tilstelninger, utesteder, pub, konserter etc, er på lista over "tillatte" steder. 

Anonymkode: 54db5...5ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

"leser" er vel et stikkord her. Du leser og tolker det dit du vil. Lesing av situasjonen og signalene, er stort sett forskjellen på om det er uønsket oppmerksomhet eller ikke. Særlig det med å skjønne når du skal gi deg, og trekke deg unna.  I tillegg til sjekkeapper vil jeg si at sosiale tilstelninger, utesteder, pub, konserter etc, er på lista over "tillatte" steder. 

Anonymkode: 54db5...5ec

Nettopp. Man kommer langt med å ikke oppføre seg ekkelt, ikke tafse, ikke stirre, ikke gi seksuelt ladede komplimenter, osv.

Og som noen andre nevnte, ta en avvisning pent!

Anonymkode: 2be08...000

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Man kommer langt med å ikke oppføre seg ekkelt, ikke tafse, ikke stirre, ikke gi seksuelt ladede komplimenter, osv

Man kommer ikke særlig langt med kun disse tingene altså 😄 Hadde dette vært nok hadde det ikke vært vanskelig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Uønsket oppmerksomhet er jo når man ikke er interessert. så om en har såpass sosiale antenner til å forstå om hun/han er interessert eller ei, så er problemet løst. 

Anonymkode: 4753a...754

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man kommer ikke særlig langt med kun disse tingene altså 😄 Hadde dette vært nok hadde det ikke vært vanskelig.

Hvis man er bekymret for om man er creepy og gir uønsket oppmerksomhet, jo. Hvis man klarer å la være å gjøre de nevnte tingene så elimineres en del av de ubehagelige situasjonene.

Anonymkode: 2be08...000

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker å få positiv oppmerksomhet :) 

Anonymkode: 07464...dec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jenter og kvinner i Norge er kjedelige og selvopptatte. De ungår øyekontakt enten ved å se en anen vei eller glane i mobilen sin eller ta bilder av seg selv. Bare de ser at menn/ gutter ser på dem blir de sure. 

Anonymkode: 34a58...b08

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg får uønsket oppmerksomhet fra eldre menn hele tiden jeg er 19. Å finnes ikke noe mer ukomfortabelt. Synest ikke det er ukomfortabelt med menn på min alder som er høffelig og tar nei for et nei. Hvis en eldre mann gjør meg ukomfortabel så sier jeg ta deg en titt i speilet å tenk deg om.

Anonymkode: e09c3...128

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg elsker å få positiv oppmerksomhet :) 

Anonymkode: 07464...dec

Så fint for deg, da. Positiv oppmerksomhet er likevel noe annet enn uønsket oppmerksomhet som oppleves som det motsatte av positivt, dessverre. Positiv oppmerksomhet setter nok de fleste pris på, men å bli snikfilmet i dusjen av kollegaer, forsøkt sjekket opp av kjæresten til mora di eller bli tafset på av en eldre onkel oppleves ikke som spesielt positivt for de fleste av oss.

Anonymkode: 2cc5d...e75

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg får uønsket oppmerksomhet fra eldre menn hele tiden jeg er 19. Å finnes ikke noe mer ukomfortabelt. Synest ikke det er ukomfortabelt med menn på min alder som er høffelig og tar nei for et nei. Hvis en eldre mann gjør meg ukomfortabel så sier jeg ta deg en titt i speilet å tenk deg om.

Anonymkode: e09c3...128

Og det verste er at det hjelper lite hva du sier til disse eldre mannsgrisene. Det er for jævlig!

Anonymkode: 2cc5d...e75

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

jenter og kvinner i Norge er kjedelige og selvopptatte. De ungår øyekontakt enten ved å se en anen vei eller glane i mobilen sin eller ta bilder av seg selv. Bare de ser at menn/ gutter ser på dem blir de sure. 

Og det gjør vi for å unngå kryp med holdninger som deg. 

Anonymkode: 8819b...1ee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvis noen unngår øyekontakt med deg og blir sure, har du stirret og glodd for mye. Det blir ubehagelig, det skjønner jo alle med litt vett i hodet. Det bør du ta som et tegn på at de ikke er interesserte i DEG. Men å takle det som en mann og godta at noen ikke var interessert i deg, det blir tydeligvis en personlig fornærmelse, så du må kategorisere og snakke dritt om ALLE norske kvinner som hevn. "Kjedelige og selvopptatte"....

Se videre og konsentrer deg om noen andre når du ikke får kontakt ved å glane på noen. 

Anonymkode: 3c318...2f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2022 den 20.30):

Og det gjør vi for å unngå kryp med holdninger som deg. 

Anonymkode: 8819b...1ee

AnonymBruker skrev (På 7.6.2022 den 20.35):

Hvis noen unngår øyekontakt med deg og blir sure, har du stirret og glodd for mye. Det blir ubehagelig, det skjønner jo alle med litt vett i hodet. Det bør du ta som et tegn på at de ikke er interesserte i DEG. Men å takle det som en mann og godta at noen ikke var interessert i deg, det blir tydeligvis en personlig fornærmelse, så du må kategorisere og snakke dritt om ALLE norske kvinner som hevn. "Kjedelige og selvopptatte"....

Se videre og konsentrer deg om noen andre når du ikke får kontakt ved å glane på noen. 

Anonymkode: 3c318...2f8

Så sykt hårsåre også, og da kommer spydighetene også. Jeg verken glante eller stirret, men disse her er mest opptatt av seg selv. Meg, meg, meg 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...