AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #1 Skrevet 7. juni 2022 Hvordan og hva kan jeg gjøre for å gi og tilrettelegge for god selvfølelse hos barnet mitt? Hun er 2,5 år i dag. Anonymkode: fbab5...258
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #2 Skrevet 7. juni 2022 Fryd deg over barnet. Sørg for at han/hun har minst 1 som syns han/hun er helt fantastisk osv Anonymkode: 3125c...2f2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #3 Skrevet 7. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvordan og hva kan jeg gjøre for å gi og tilrettelegge for god selvfølelse hos barnet mitt? Hun er 2,5 år i dag. Anonymkode: fbab5...258 Tenk at hun skal vite at hun er flott akkurat som hun er. Det betyr ikke å skryte alt hun gjør opp i skyene, men å rose henne for å ha prøvd. Og vist hun ikke får noe til sier man at det ikke gjør noe. "Alle kan ikke være gode i alt" Du kan også fortelle henne at det er fint å være sammen med henne selv når dere ikke prater eller gjør på noe spesielt. Tenk så hyggelig å høre. Anonymkode: fde93...341 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #4 Skrevet 7. juni 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Tenk at hun skal vite at hun er flott akkurat som hun er. Det betyr ikke å skryte alt hun gjør opp i skyene, men å rose henne for å ha prøvd. Og vist hun ikke får noe til sier man at det ikke gjør noe. "Alle kan ikke være gode i alt" Du kan også fortelle henne at det er fint å være sammen med henne selv når dere ikke prater eller gjør på noe spesielt. Tenk så hyggelig å høre. Anonymkode: fde93...341 Vil også legge til en liten beskrivelse av selvfølelse som jeg synes er fin. Den handler om forskjellen på selvtillit og selvfølelse. Et barn med god selvtillit tør å løpe bort til andre barn som leker og si at hun vil være med. Men dersom de andre barna sier nei kan selvtilliten gå i knas. Et barn med god selvfølelse tør også å gå bort til andre barn og si at hun vil være med. Dersom de andre barna sier nei til henne tenker hun "jaja" og spør noen andre. Anonymkode: fde93...341
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå