Gå til innhold

Hvordan gi barn god selvfølelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan og hva kan jeg gjøre for å gi og tilrettelegge for god selvfølelse hos barnet mitt? Hun er 2,5 år i dag.

Anonymkode: fbab5...258

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fryd deg over barnet. Sørg for at han/hun har minst 1 som syns han/hun er helt fantastisk osv

Anonymkode: 3125c...2f2

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvordan og hva kan jeg gjøre for å gi og tilrettelegge for god selvfølelse hos barnet mitt? Hun er 2,5 år i dag.

Anonymkode: fbab5...258

Tenk at hun skal vite at hun er flott akkurat som hun er. Det betyr ikke å skryte alt hun gjør opp i skyene, men å rose henne for å ha prøvd. Og vist hun ikke får noe til sier man at det ikke gjør noe. "Alle kan ikke være gode i alt" :) Du kan også fortelle henne at det er fint å være sammen med henne selv når dere ikke prater eller gjør på noe spesielt. Tenk så hyggelig å høre.

Anonymkode: fde93...341

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenk at hun skal vite at hun er flott akkurat som hun er. Det betyr ikke å skryte alt hun gjør opp i skyene, men å rose henne for å ha prøvd. Og vist hun ikke får noe til sier man at det ikke gjør noe. "Alle kan ikke være gode i alt" :) Du kan også fortelle henne at det er fint å være sammen med henne selv når dere ikke prater eller gjør på noe spesielt. Tenk så hyggelig å høre.

Vil også legge til en liten beskrivelse av selvfølelse som jeg synes er fin. Den handler om forskjellen på selvtillit og selvfølelse. Et barn med god selvtillit tør å løpe bort til andre barn som leker og si at hun vil være med. Men dersom de andre barna sier nei kan selvtilliten gå i knas. Et barn med god selvfølelse tør også å gå bort til andre barn og si at hun vil være med. Dersom de andre barna sier nei til henne tenker hun "jaja" og spør noen andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...