AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #1 Skrevet 7. juni 2022 Holder på å planlegge permisjon,men aner ikke om vi får barnehageplass i august eller senere (termin tidlig november). Er det slik at jeg/far må avslutte perm med perm for å ha rett på å ta ut ulønnet permisjon like etter? Eller kan perm avsluttes med ferie, også ta ulønnet perm? Anonymkode: a9eac...a81
Amatariel Skrevet 7. juni 2022 #2 Skrevet 7. juni 2022 Man står ganske fritt til å gjøre hva man vil. Sjekk foreldrepengekalkulatoren til NAV. Ulønnet perm kan man stort sett ta når man ønsker. Må vel tas innen barnet er 3 år, og selvfølgelig avtales på forhånd med arbeidsgiver. Jeg er i permisjon nå. Mitt oppsett er slik: mors foreldreperm - ulønnet perm - ferie - fars foreldreperm.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #3 Skrevet 7. juni 2022 Du bør ta ferie sist, med en dag jobb mellom ulønnet og ferie om det er mulig. Da teller ferie som opparbeiding til ny sykepengerett etc. Anonymkode: ada86...859
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #4 Skrevet 7. juni 2022 Om du tar ferie etter perm så har jo lønnet perm sluttet og det blir opphold. Mener det må være direkte etter. "Etter ett års lønnet foreldrepermisjon, har hver av foreldrene i tillegg rett til ulønnet permisjon i inntil tolv måneder. Denne permisjonen må tas i umiddelbar sammenheng med den lønnede permisjonen." https://www.norsklektorlag.no/oss/har-man-rett-til-ulonnet-permisjon-etter-endt-foreldrepermisjon/ Anonymkode: 28cd2...fb5
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #5 Skrevet 7. juni 2022 "Hver av foreldrene har i tillegg til permisjon etter første ledd, rett til permisjon i inntil tolv måneder for hver fødsel. Denne permisjonen må tas ut umiddelbart etter foreldrenes permisjon etter første ledd." https://www.arbeidstilsynet.no/regelverk/lover/arbeidsmiljoloven/12/12-5/ Anonymkode: 28cd2...fb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå