AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #1 Skrevet 7. juni 2022 Jeg lurer på om det er noen her som bor på landet men som jevnlig drar inn til byen og overnatter, og hvordan dere gjør det? Tenker på å overnatte 5-10 netter i måneden Mine tanker går mot å kjøpe båt og leie kaiplass, selv har jeg ikke serfikatet men noen bruker jo bobil, Lavvo/telt på campingplass er mulig, sove hos venner er mulig (men litt slitsomt for alle parter kanskje). Båt høres mest fristende ut for meg! Det blir for dyrt med hotell, motell/vandrerhjem, airBnB. Har tenkt på å leie en minihybel, men det blir jo også fort dyrt. Noen som har erfaringer å dele rundt det å "pendle" på denne måten? Anonymkode: 1b121...e32
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #2 Skrevet 7. juni 2022 Det billigste er jo å kjøpe en leilighet å bruke den som hytte. Prisene stiger mye raskere enn rentene, så du får i praksis betalt for å ha en hybel i Oslo. Anonymkode: 66ad7...540 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #3 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det billigste er jo å kjøpe en leilighet å bruke den som hytte. Prisene stiger mye raskere enn rentene, så du får i praksis betalt for å ha en hybel i Oslo. Anonymkode: 66ad7...540 Har ikke råd til å kjøpe noen leilighet desverre, skal kjøpe hus på landet! Men takk for svar Anonymkode: 1b121...e32
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #4 Skrevet 7. juni 2022 Jeg bor på Nordstrand( i Solveien) og har en hytteleilighet på Sørenga. Hvis det blir en sen kveld blir jeg bare værende i byen. Veldig praktisk når man lever det livet som jeg lever. Anonymkode: f355f...ff0 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #5 Skrevet 7. juni 2022 Båt er jo et alternativ, men det er ganske dyrt på Aker Brygge, og mange års ventetid på båtforeningene i Frognerkilen. Anonymkode: 66ad7...540
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #6 Skrevet 7. juni 2022 Bor i Toronto og har hytte i Oslo 😊 Anonymkode: c92e6...d72 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #7 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Båt er jo et alternativ, men det er ganske dyrt på Aker Brygge, og mange års ventetid på båtforeningene i Frognerkilen. Anonymkode: 66ad7...540 Bor ikke i Oslo, holder til i Trøndelag Anonymkode: 1b121...e32 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #8 Skrevet 7. juni 2022 Men ja, båt er det jeg tenker på også, kjøpe en til 30.000 og leie båtplass på langtidsleie. Skal sjekke litt priser rundt Trondheimsfjorden, en båt kan jo selges igjen også. Anonymkode: 1b121...e32
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #9 Skrevet 7. juni 2022 Tenkte jo også på å kjøpe en Lavvo og rett og slett spørre om den kan ligge på Campingplassen og så sette opp hver gang jeg er på besøk! AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg bor på Nordstrand( i Solveien) og har en hytteleilighet på Sørenga. Hvis det blir en sen kveld blir jeg bare værende i byen. Veldig praktisk når man lever det livet som jeg lever. Anonymkode: f355f...ff0 Har du kjøpt da, eller leier du månedlig? Skulle hatt mer penger, men det har jeg jo ikke..! Anonymkode: 1b121...e32
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #10 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Bor i Toronto og har hytte i Oslo 😊 Anonymkode: c92e6...d72 Ja, sånn tenker jeg jeg skal gjøre det om noen år. Har tenkt at huset jeg kjøper skal bli hytte etterhvert, ønsker meg til et annet land i Europa Har du blitt Kanadisk borger? Eller er du folkeregistrert i Norge fortsatt? Anonymkode: 1b121...e32
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #11 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg bor på Nordstrand( i Solveien) og har en hytteleilighet på Sørenga. Hvis det blir en sen kveld blir jeg bare værende i byen. Veldig praktisk når man lever det livet som jeg lever. Anonymkode: f355f...ff0 Veldig viktig for tråden, skjønner jeg, å ta med at du bor i akkurat Solveien, stedet for de dyreste husene? Jeg tror du troller litt. Skrytete er du i hvert fall. Anonymkode: 975f3...5cb 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #12 Skrevet 8. juni 2022 Er det et behov for slik da? Jeg skjønner at folk har jobben sin i Oslo og MÅ bo der , vil ha hytte på landet. Men de som allerede bor på landet har vel valgt det og føler ikke behov for bosted i byen. Anonymkode: 6e9c6...732
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #13 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er det et behov for slik da? Jeg skjønner at folk har jobben sin i Oslo og MÅ bo der , vil ha hytte på landet. Men de som allerede bor på landet har vel valgt det og føler ikke behov for bosted i byen. Anonymkode: 6e9c6...732 Det er jo det da, jeg er en av de som føler det behovet! Jeg tenker at det er i byen jeg går på konsert, på teater, på kino og møter folk, og det er i byen jeg jobber frivillig en gang i uka (for å få en liten butikk til å gå rundt). Og jeg vil gjerne være med på bylivet innimellom. Men å bo midt oppi det hele tiden, det blir for mye for meg. Trenger mer natur, mer ro -rett og slett! Anonymkode: 1b121...e32 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #14 Skrevet 8. juni 2022 Kjenner flere som bor på landet men har en liten leilighet i Trondheim, gjerne en 1-2 roms som er sentral eller ligger ved en metrobusslinje. Anonymkode: 04277...6f8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #15 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 7.6.2022 den 18.44): Jeg bor på Nordstrand( i Solveien) og har en hytteleilighet på Sørenga. Hvis det blir en sen kveld blir jeg bare værende i byen. Veldig praktisk når man lever det livet som jeg lever. Anonymkode: f355f...ff0 Er ikke Nordstrand i Oslo? Anonymkode: 6e85f...c86 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå