Gå til innhold

Tannbleking- gule igjen med en gang..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk profesjonell tannbleking i vår. Altså skinner hos tannlege og blekemiddel med hjem. Bleka de hver dag i to uker og fikk et fint resultat. Her var jeg imidlertid mindre flink til å holde meg unna farget mat, som i sauser, sjokolade osv. Men jeg drakk aldri vin, brus og lignende. Så resultatet holdt i maks to uker, kanskje mindre.

Jeg bestemte meg for å kjøpe nytt blekemiddel, dette hos en annen tannlege jeg også kjenner til fra før. Det var et annet merke. Brukte to sprøyter og fikk igjen et bra resultat. Denne gangen enda hvitere enn sist. Her holdt jeg meg unna all farget mat under bleking samt i ti dager etter jeg var ferdig med behandlingen.

Likevel sitter jeg her nå, en måned etterpå, og tennene er omtrent like gule som før. Jeg kjenner jeg mister helt motet av dette. Alt jeg ønsker er hvite(re) tenner, men jeg kan ikke bleke tenna hver andre måned, det går jo ikke. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil. Jeg drikker kun vann, og spiser ikke mye misfargende mat ellers. Hva gjør jeg feil?

Noen som har lignende erfaringer her? Må jeg bare gi opp og leve med gule tenner? Føler meg så ekkel :(( og at jeg brukte 4000,- forgjeves.

Anonymkode: 326af...59d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte også en ganske dyr tannkrem hos tannlegen som skulle hjelpe med vedlikehold. Denne har jeg brukte to ganger daglig helt siden jeg var ferdig med første behandling. Til ingen nytte tydeligvis?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte også tusenvis av kroner for å støpe tennene og få skinner, men er jo enda dyrere å kjøpe middel utenom i tide og utide (jeg betaler 400kr for en sprøyte), og jeg erfarer også at det ikke holder lenge. Nå bleker jeg kun til spesielle anledninger, f. eks til jeg skulle gifte meg, men de går tilbake til vanlig farge etter en måned-ish ;/

Anonymkode: 786ec...612

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg betalte også tusenvis av kroner for å støpe tennene og få skinner, men er jo enda dyrere å kjøpe middel utenom i tide og utide (jeg betaler 400kr for en sprøyte), og jeg erfarer også at det ikke holder lenge. Nå bleker jeg kun til spesielle anledninger, f. eks til jeg skulle gifte meg, men de går tilbake til vanlig farge etter en måned-ish ;/

Anonymkode: 786ec...612

Jeg betaler 250 per sprøyte, men det er skadelig å bleke ofte, så uansett hvor billig det hadde vært så kunne jeg ikke holdt på sånn. Er så ufattelig skuffa..

TS

AnonymBruker
Skrevet

Bump. Noen flere med erfaringer?

AnonymBruker
Skrevet

Du må slutte å røyke og begynne å drikke kaffe med sugerør

Anonymkode: 2144b...a8e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må slutte å røyke og begynne å drikke kaffe med sugerør

Anonymkode: 2144b...a8e

Drikker ikke kaffe og har aldri røyket før :))

AnonymBruker
Skrevet

Har samme erfaring som deg - kortvarig resultat. Jeg drikker ikke kaffe/te/vin eller røyker osv. Synest absolutt at det bar bortkastet penger😬

Anonymkode: 44189...049

AnonymBruker
Skrevet

Bump

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...