AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #1 Skrevet 7. juni 2022 Ser flere av barneklubbene på ulike hoteller er for barn i alderen 8-12 år. Jeg har en gutt på 14 som har veldig lyst til å være med på barneklubb. Vanskelig å finne hotell med barneklubb for eldre barn. I så fall er det gjerne ungdomsklubb for 13-17 år og han passer nok best med de yngre enda. Vet noen om det er aldersgrense på barneklubbene 8-12 år eller er det mer at de tenker aktivitetene passer for barn i denne aldersgruppen? Har noen hatt barn som har deltatt selv om de egentlig er for gamle? Anonymkode: 7016d...57f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #2 Skrevet 7. juni 2022 Hvor tenker du at de skal stoppe sånn egentlig, siden de ikke trenger å stoppe ved 12 år, som de har bestemt, fordi din sønn har lyst? 14? 18? 22? 45? Anonymkode: 1fbdb...752 15
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #3 Skrevet 7. juni 2022 Hvordan ser han ut da, ser han ut som ham er 12? Hvis det ville jeg bare sagt at han måtte sagt at han var det. Men det er jo ikke sikkert at 13 -17 er så feil, bedre enn å være sammen med 8åringer når man er 14. Anonymkode: 1318b...f24 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #4 Skrevet 7. juni 2022 Med mindre han har noen utfordringer som tilsier at han i modenhet passer inn i barnegruppa, så tenker jeg at han ikke skal være med der. Jeg har barn på 8 år og deres behov og lek har veldig lite til felles med en som er 14 år. Hvorfor tenker du at han ikke kan delta i den klubben som er for ungdommer på hans alder? Anonymkode: fe593...2e6 27 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #5 Skrevet 7. juni 2022 Nei. Det synes jeg ikke, verken av hensyn til han eller de andre barna. Han kan fort bli sett på som litt rar som henger med en del yngre barn. Anonymkode: dedf3...5a7 10 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #6 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Med mindre han har noen utfordringer som tilsier at han i modenhet passer inn i barnegruppa, så tenker jeg at han ikke skal være med der. Jeg har barn på 8 år og deres behov og lek har veldig lite til felles med en som er 14 år. Hvorfor tenker du at han ikke kan delta i den klubben som er for ungdommer på hans alder? Anonymkode: fe593...2e6 Det går på modning, ja. Han passer nok veldig fint sammen med 8-12-åringer. Når han har vært med på barneklubber før har han lekt godt med de litt yngre. Anonymkode: 7016d...57f 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #7 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Det synes jeg ikke, verken av hensyn til han eller de andre barna. Han kan fort bli sett på som litt rar som henger med en del yngre barn. Anonymkode: dedf3...5a7 Han ser nok ut som en ganske normal 10-12-åring og oppfører seg deretter. Anonymkode: 7016d...57f 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #8 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvordan ser han ut da, ser han ut som ham er 12? Hvis det ville jeg bare sagt at han måtte sagt at han var det. Men det er jo ikke sikkert at 13 -17 er så feil, bedre enn å være sammen med 8åringer når man er 14. Anonymkode: 1318b...f24 Ja, han ser yngre ut enn han er. Har ikke kommet i puberteten enda og er ganske umoden. Men vil ikke lyve om alderen. Tenkte bare å høre andres erfaring her inne. Anonymkode: 7016d...57f 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #9 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvor tenker du at de skal stoppe sånn egentlig, siden de ikke trenger å stoppe ved 12 år, som de har bestemt, fordi din sønn har lyst? 14? 18? 22? 45? Anonymkode: 1fbdb...752 Tusen hjertelig takk for oppløftende og konstruktivt svar. Meget generøst av deg! Jeg ser du ikke forstod hva jeg spør etter. Forklarer litt mer hvis du ønsker å forstå likevel: Jeg spør kun om andres erfaringer i.f.t. dette. Barnet mitt er umodent og vil passe fint inn i en gruppe med et par år yngre barn (og også enda yngre). Derfro spør jeg om andre har erfaring med at aldergrensen er satt eller om de opplyser alder 4-12 som en cirka aldersgrense ut fra hva man tenker aktiviteter på stedet passer for. Noen på vil jo synes dette er gørr kjedelig fra 10 års alder. Andre kan kanskje ikke løsrive seg fra foreldre og delta før de passerer 7-8. Min sønn er altså 14 år og vil gjerne være med andre barn. Gidder selvsagt ikke betale skjorta for å dra til hotell med barneklubb om han likevel ikke kan delta. Og jo, jeg respekterer fullt ut om hotellet ikke ønsker at barn over 12 år skal delta hvis dette er deres policy. Det er helt greit for oss. Men hvis dette er anbefalt aldersgrense ut fra aktivitetstilbud, men likevel greit om eldre barn kan delta, vil vi synes dette er flott. Reiseselskapet kunne ikke svare på dette, men mente det burde være ok at barn som har glede av å delta deltar. Derfor tenkte jeg det var lurt å forhøre meg her inne. Beklager at du ble så opprørt over spørsmålet mitt. Anonymkode: 7016d...57f 9 3 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #10 Skrevet 7. juni 2022 Hvordan gjør ungdommen din det på ungdomsskolen da? Går han bort til en barneskole for å leke med barna der i friminuttene. Ja det kan være skummelt for en 14 åring å måtte gå fra en barneklubb til en ungdomsklubb. Men slik er livet og du som mor må støtte opp under det. Jeg regner med at han ikke gikk på småbarnsavdelingen i barnehagen til han var 6 år kun fordi overgangen var skummel. For alt du vet så er det flere i ungdomsklubben som er på nivå med ditt barn. Har ikke reiseselskapet svar så kan du kontakte hotellet selv. Anonymkode: aa1cc...c07 10
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #11 Skrevet 7. juni 2022 Har altså ikke noe erfaring med dette her da min eldste er 7 år, men jeg synes selvfølgelig at det er greit. Hvis han trives best med yngre barn og det er skummelt for ham å være med noen som er like gammel som han eller eldre så vil det sikkert være ok for personalet i barneklubben hvis dere forklarer grunnen. Dere foreldre som har kommentert negativt må virkelig skjerpe seg. Det er ikke rart at flere barn er mobbere når de har slike foreldre. Anonymkode: 7d311...3d3 6 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #12 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Han ser nok ut som en ganske normal 10-12-åring og oppfører seg deretter. Anonymkode: 7016d...57f Det kan godt hende, jeg bare påpekte at folk ofte synes det er rart og kan reagere negativt på det (som du ser av svarene i tråden). Så dumt hvis han får høre negative kommentarer og snakk 😕 Anonymkode: dedf3...5a7 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #13 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvordan gjør ungdommen din det på ungdomsskolen da? Går han bort til en barneskole for å leke med barna der i friminuttene. Ja det kan være skummelt for en 14 åring å måtte gå fra en barneklubb til en ungdomsklubb. Men slik er livet og du som mor må støtte opp under det. Jeg regner med at han ikke gikk på småbarnsavdelingen i barnehagen til han var 6 år kun fordi overgangen var skummel. For alt du vet så er det flere i ungdomsklubben som er på nivå med ditt barn. Har ikke reiseselskapet svar så kan du kontakte hotellet selv. Anonymkode: aa1cc...c07 Jeg spør da ikke fordi jeg ønsker å plassere sønnen i en barneklubb fremfor en ungdomsklubb. Finner jeg hotell med ungdomsklubb er saken løst. Men som alenemor ser jeg på hotell jeg har råd til å dra til, og der har jeg per nå kun noen alternativer med barneklubb 4-12 år. Ingenting annet oppgitt. Der det står internasjonal barneklubb uten aldersspesifikasjoner tenker jeg det bør være uproblematisk om han ønsker å bli med hvis han passer inn, men det er kjiiipt å booke hotell med barneklubb 4-12 år dersom han ikke får være med. Jeg forstår selvsagt om alderen er satt som en grense, men tenker det er like godt mulig at alderen står som en pekepinn på aldersgruppen aktivitetene passer for. Neste år er han nok for stor for barneklubb uansett. Men i år er jeg usikker på om jeg bør bestille hotell uten tilbud for barn overhodet fremfor et tilbud han ikke kan benytte. Veldig dumt om jeg dropper å bestille til et sted med barneklubb dersom alderen som er satt ikke er ment som en øvre grense, men mer anbefaling og så tror jeg han ikke kan delta på noe som kunne vært kjempegøy for han. Altenativet er å bestille til et hotell uten tilbud for barn (utenom eventuelt lekeplass som uansett er uaktuelt). Han er en stille, rolig og beskjeden gutt som altså leker godt med de litt yngre. Han er ikke voldsom eller til belastning for mindre barn på noe vis. Og igjen: Jeg respekterer regler, jeg er bare usikker på normal praksis og ville derfor spørre her inne. Anonymkode: 7016d...57f 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #14 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det kan godt hende, jeg bare påpekte at folk ofte synes det er rart og kan reagere negativt på det (som du ser av svarene i tråden). Så dumt hvis han får høre negative kommentarer og snakk 😕 Anonymkode: dedf3...5a7 Ja, synes det var en del svar i tråden fra folk som ikke helt synes å forstå spørsmålet. Jeg ser helt klart hva du mener og vil selvsagt ikke at andre skal reagere og kunne snakke negativt til han. Jeg skal uansett være ekstra obs, og han skal selvsagt ikke delta om det ikke er fordi han møter andre kompiser eller venninner han mingler godt med på hotellet, og som også er med i barneklubben. Veldig glad for konstruktivt svar 😊 Anonymkode: 7016d...57f 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #15 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har altså ikke noe erfaring med dette her da min eldste er 7 år, men jeg synes selvfølgelig at det er greit. Hvis han trives best med yngre barn og det er skummelt for ham å være med noen som er like gammel som han eller eldre så vil det sikkert være ok for personalet i barneklubben hvis dere forklarer grunnen. Dere foreldre som har kommentert negativt må virkelig skjerpe seg. Det er ikke rart at flere barn er mobbere når de har slike foreldre. Anonymkode: 7d311...3d3 Tusen takk for konstruktivt svar. Godt å se at noen forstår både spørsmålet og problemstillingen 😊 Anonymkode: 7016d...57f 2
Mamajune11 Skrevet 7. juni 2022 #16 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Tusen hjertelig takk for oppløftende og konstruktivt svar. Meget generøst av deg! Jeg ser du ikke forstod hva jeg spør etter. Forklarer litt mer hvis du ønsker å forstå likevel: Jeg spør kun om andres erfaringer i.f.t. dette. Barnet mitt er umodent og vil passe fint inn i en gruppe med et par år yngre barn (og også enda yngre). Derfro spør jeg om andre har erfaring med at aldergrensen er satt eller om de opplyser alder 4-12 som en cirka aldersgrense ut fra hva man tenker aktiviteter på stedet passer for. Noen på vil jo synes dette er gørr kjedelig fra 10 års alder. Andre kan kanskje ikke løsrive seg fra foreldre og delta før de passerer 7-8. Min sønn er altså 14 år og vil gjerne være med andre barn. Gidder selvsagt ikke betale skjorta for å dra til hotell med barneklubb om han likevel ikke kan delta. Og jo, jeg respekterer fullt ut om hotellet ikke ønsker at barn over 12 år skal delta hvis dette er deres policy. Det er helt greit for oss. Men hvis dette er anbefalt aldersgrense ut fra aktivitetstilbud, men likevel greit om eldre barn kan delta, vil vi synes dette er flott. Reiseselskapet kunne ikke svare på dette, men mente det burde være ok at barn som har glede av å delta deltar. Derfor tenkte jeg det var lurt å forhøre meg her inne. Beklager at du ble så opprørt over spørsmålet mitt. Anonymkode: 7016d...57f Send mail eller ring reiseselskapet å spør. Ikke spør på anonymt forum på internett. Forøvrig ville jeg ikke likt at en 14-åring skulle henge med jentene mine på 6 og 12år. 6 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #17 Skrevet 7. juni 2022 Jeg har ikke barn i denne alderen selv eller en tilsvarende erfaring. Men jeg forstår deg godt! Synes mange kommentarer her er ganske drøye. Det er stor forskjeller i modning og interesser i denne alderen. Så lenge sønnen din synes det er ok, så bør det ikke være noe i veien med det! For min del så bør det ikke være noe i veien med det. Har inntrykk at det handler mer om aktivitetene, at de er mer beregnet på yngre. Hva med å kontakte hotell selv og høre hva de mener? Anonymkode: 4ea79...e95 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #18 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, synes det var en del svar i tråden fra folk som ikke helt synes å forstå spørsmålet. Jeg ser helt klart hva du mener og vil selvsagt ikke at andre skal reagere og kunne snakke negativt til han. Jeg skal uansett være ekstra obs, og han skal selvsagt ikke delta om det ikke er fordi han møter andre kompiser eller venninner han mingler godt med på hotellet, og som også er med i barneklubben. Veldig glad for konstruktivt svar 😊 Anonymkode: 7016d...57f Siden han ikke ser eller oppfører seg mye eldre så er det ikke sikkert folk tenker over det engang. Og det er jo for en kort periode, en ferietur bare. Kan godt gå godt Anonymkode: dedf3...5a7 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #19 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke barn i denne alderen selv eller en tilsvarende erfaring. Men jeg forstår deg godt! Synes mange kommentarer her er ganske drøye. Det er stor forskjeller i modning og interesser i denne alderen. Så lenge sønnen din synes det er ok, så bør det ikke være noe i veien med det! For min del så bør det ikke være noe i veien med det. Har inntrykk at det handler mer om aktivitetene, at de er mer beregnet på yngre. Hva med å kontakte hotell selv og høre hva de mener? Anonymkode: 4ea79...e95 Tusen takk for konstruktivt svar fra deg også. Det betyr mye å få svar fra dere som skjønner spørsmålet! Jo, jeg bør forsøke å kontakte et par hoteller i morgen, men er jo usikker på hva jeg egentlig skal gå for og prisene endrer seg. Hun jeg snakket med i dag hos reiseselskapet tenkte også som oss: At den øvre aldersgrensen nok var mer ment som en anbefaling enn en aldersgrense. Modning og også interesser varierer enormt, ja. Er jo også mulig han ikke vil delta likevel dersom det viser seg at det kun er 4-6-åringer med. Det er selvsagt helt ok, det også 😅 Anonymkode: 7016d...57f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #20 Skrevet 7. juni 2022 Mamajune11 skrev (18 minutter siden): Send mail eller ring reiseselskapet å spør. Ikke spør på anonymt forum på internett. Forøvrig ville jeg ikke likt at en 14-åring skulle henge med jentene mine på 6 og 12år. Kan jeg spørre hvorfor du ikke ville like at en rolig, forsiktig og litt umoden gutt skulle henge med datteren din på 12 år? Datteren din på 6 år vil han nok neppe henge med uansett, men hvorfor skal ikke barn på samme nivå kunne henge sammen? Dette forstod jeg ikke helt. Opplys meg gjerne. Anonymkode: 7016d...57f 5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå