Gå til innhold

Når et vennepar opplever spontanabort flere ganger på rad mens man selv er gravid...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

... bestekompisen til mannen min og hans samboer har nå opplevd spontanaborter to ganger i løpet av seks måneder. Jeg er gravid i uke 22, og synes det er fryktelig vanskelig å vite hva jeg bør si/gjøre - om noe. 

Mannen i forholdet er som nevnt min manns bestekompis. Hans samboer og jeg har ikke et veldig nært forhold, men vi har så vidt møttes uten våre respektive menn og har innimellom en chat ggående. Det er ikke hun som har opplyst meg om spontanaborten - det har jeg fått vite gjennom min mann som fikk vite det av sin bestekompis. Bør jeg ta kontakt med henne, eller forholde meg passiv? Synes det gjør det ekstra vanskelig at jeg selv er gravid og over halvveis. 

Anonymkode: 6e175...868

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv vært den som spontanaborterte flere ganger, mens venner og familie fikk friske barn. Jeg ønsket ikke å snakke om det med andre enn mine aller nærmeste. Ville personlig ikke ønsket at noen skulle spørre meg om dette. 

Anonymkode: 97d56...e30

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har selv vært den som spontanaborterte flere ganger, mens venner og familie fikk friske barn. Jeg ønsket ikke å snakke om det med andre enn mine aller nærmeste. Ville personlig ikke ønsket at noen skulle spørre meg om dette. 

Anonymkode: 97d56...e30

Takk for at du deler. Jeg vil jo overhode ikke gjøre vondt verre, men samtidig virker det så feil å "ikke bry seg" også. 

Anonymkode: 6e175...868

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært henne, hadde jeg foretrukket at folk bare lot som ingenting, gravid eller ikke :)

Anonymkode: 2c66f...93c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hold deg passiv enn så lenge. 

Menn forteller gjerne ting til kompiser tik tross for at kvinnen ikke ønsker det. 

Jeg ønsket å holde min SA skjult en stund fordi jeg trengte ro og ikke ønsket å prate særlig om det. Hadde alle fått vite vikle det blitt mye spørsmål, meldinger osv. Hyggelig at folk spør hvordan det går, men noen ganger er det deilig å slippe å bli påminnet det som har skjedd hele tiden. Mannen fortalte likevel et par kompiser om dette før jeg var klar. Og jeg møtte tilfeldigvis på kjæresten til han ene på butikken. Hun spurte hvordan det gikk og sa hun var så lei seg på våre vegne pga SA. Ikke så kjekt å stå midt i butikken å måtte svare på noe sårt som skjedde for bare 2 uker siden. 

Eneste er at din mann kan spørre kompisen om dette er noe de er åpen om. 

Anonymkode: f12f8...721

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er ikke hun som har fortalt deg det, da trenger ikke du oppsøke problemstilling heller.

Om hun vil snakke med deg om det så sier hun det sikkert til deg.

Det er som du nevene din samboers kompis som har sagt det til han. Der av det er kompisen til samboeren din som eventuelt har hatt behovet for å snakke med samboeren din om det, ikke deg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...