Gå til innhold

Hvor ofte har dere tid til besøk eller dra på besøk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har barn på 3 år, snart en baby.

Føler dagene går i ett, noe som egentlig bare er gøy - men føler vi aldri har tid til å dra på besøk eller få besøk. 

Hvor ofte gjør dere sånt? 😅

Anonymkode: 5e76c...e84

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

2-4 ganger i mnd sånn ca. Bestefar kommer gjerne på 1-2 hverdagsmiddager i tillegg.  Vi er veldig heldig med nabolaget og møter mange trivelige folk (voksne og barn) i gaten og får dekket mye sosialt uten å dra noe sted

Anonymkode: a31ea...520

AnonymBruker
Skrevet

Vi har egentlig tid hver dag 🤷‍♀️ Skjønner ikke dette tidpresset i familier. Vi finner på noe hver eneste ettermiddag og i helgene med vår 2 åring. 

Anonymkode: bdcb9...66d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kanskje tid et par ganger i mnd🙈 Med to barn som skal følges opp, treninger, turneringer, kjøre på bursdager osv så blir det lite tid voksenbesøk eller besøk til venner. 

Dagene går i ett…vanlig tror jeg? Mine fleste venner har det slik som meg og vi har gjensidig syn på dette. Vi vet det kommer en tid når ungene blir store og vi kan være mer sammen.

Anonymkode: aef64...e1c

AnonymBruker
Skrevet

Blir som oftest med 1-2 ganger i uken. Kunne strengt tatt tatt meg tid til det hver dag, men det er ikke en prioritering. Føler det hadde blitt veldig hektisk og ikke har jeg behov for det heller 😅 Har en på 2 år og en på 8 mnd. 

Anonymkode: 3d82a...7c3

AnonymBruker
Skrevet

Ofte besøk ifra nabolaget. Sjeldent ellers. Har tid til 2-3 lunsjer med venn/venninne.

Anonymkode: 4adf0...755

Gjest Ghostface
Skrevet

Har all verdens tid, men ingen å besøke. :(

AnonymBruker
Skrevet

Har i utgangspunktet tid stortsett hver dag, og er alene med to små. Vennene mine som har barn har kanskje litt tid i helgene.

Anonymkode: 37dc3...1da

AnonymBruker
Skrevet

Handler vel mer om prioriteringer enn hva som er fysisk mulig? Vil man besøke folk/få besøk hver dag, så lager man seg et liv som gir rom for det. 🤷‍♀️

Anonymkode: 8155f...3a3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Handler vel mer om prioriteringer enn hva som er fysisk mulig? Vil man besøke folk/få besøk hver dag, så lager man seg et liv som gir rom for det. 🤷‍♀️

Da kunne min største aldri vært med på aktiviteter osv 

Anonymkode: a9b82...c8b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da kunne min største aldri vært med på aktiviteter osv 

Og dét er en prioritering.

Det er ikke lovpålagt at barn skal ha organiserte aktiviteter hver dag, i hvert fall ikke som de må følges til.

Nå er det heller ikke så mange som ønsker å prioritere besøk hver dag, heller, men det handler altså ikke om å «ha» tid, men å «ta seg» tid. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har tid, sånn teknisk i alle fall. Går an å finne på noe på hverdagene, men jeg synes det blir veldig hektisk i praksis. Vi er sjeldent hjemme før 16-16.30 i hverdager, og ungen spiser kveldsmat rundt 18.30 (kan jo strekkes litt på, men blir utrivelig hvis ungen er trøtt og sliten den dagen), så i den lille tiden vi har sammen som familie mellom jobb og legging er det liksom like greit å bare være oss tre. 

Er det snakk om spesielle anledninger, folk på besøk langveisfra eller noen som har bursdag så får vi det alltids til, men til det daglige synes jeg det koster mer enn det smaker. 

Må sies at vi ikke har så veldig stort nettverk akkurat i nærområdet, da ungen går i barnehage et par kilometer unna (dette er Oslo og barnehagene ligger tett, så det er ingen i vårt nabolag som bruker samme barnehage) og vi foreldrene er tilflyttere. Vi har både venner og familie i 30-minutters omkrets, men det må planlegges og er ikke sånn at man stikker innom eller drar en kort tur på lekeplassen sammen. 

Anonymkode: 655ca...eab

AnonymBruker
Skrevet

Er enig i at det handler om prioriteringer. Prioriterer man en ting så må man prioritere ned en annen ting. Og når man tar slike valg så er det lurt å tenke ; gir det meg noe positivt, gir det meg energi? Og er svaret ja, så få det til. 

Jeg er ikke flink nok til  å prioritere men det ligger kun p meg selv, jeg kan ikke gå og skylde på alle og alt annet. Og så vet jeg at når jeg prioriterer et besøk hos meg eller hos andre så gir det meg energi. Koslig å få gode samtaler med gode folk. 

Anonymkode: 9559e...ce7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og dét er en prioritering.

Det er ikke lovpålagt at barn skal ha organiserte aktiviteter hver dag, i hvert fall ikke som de må følges til.

Nå er det heller ikke så mange som ønsker å prioritere besøk hver dag, heller, men det handler altså ikke om å «ha» tid, men å «ta seg» tid. 

Ja selvsagt, men merkelig å nedprioritere sktivitet for barn kun for å ha besøk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...