AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #1 Skrevet 7. juni 2022 Jeg og typen drar til Spania imrg på badeferie. Men har drevet å grublet over verdisaker på stranda.. jeg elsker å bade og er mye ute i vannet og vil slappe av uten å hele tiden se inn mot land om noen tar tingene våre.. samtidig vil jeg ha mobil og høretelefoner tilgjengelig til når jeg skal sole meg så hva gjør dere med verdisaker når dere bader? Pleier det å være mye tyveri på stranda i spania? Vi skal til mallorca Anonymkode: 0c183...1d2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #2 Skrevet 7. juni 2022 Jeg tar ikke med noe jeg ikke kan miste. En gammel telefon er perfekt til stranda. Har aldri blitt frastjålet noe, selv om jeg bare legger ting under håndkleet mitt. Anonymkode: bb38c...0ce
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #3 Skrevet 7. juni 2022 Vi bader hver vår gang, mens den andre passer på strandveska. Anonymkode: 86f9d...31d 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #4 Skrevet 7. juni 2022 Vanntett telefon. Så har bare den, med nøkkelkort+bankkort, med meg i vannet (på innsiden av cover). Legger den på under stroppen på skulderen, eller ned på siden av bikini/badedrakt. Øretelefonene lar jeg ligge. Om noen vil stjele et par skitne airpods så er det bare sært. Har vi også med andre ting så bader vi på tur. Eller er på beachclub med låsbare skap. Anonymkode: c1d8e...81f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #5 Skrevet 7. juni 2022 Er det bedre å legge igjen mobil og lommebok på hotellrommet da? Jeg har ikke noen vanntett telefon. Anonymkode: 626a6...e3e
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #6 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det bedre å legge igjen mobil og lommebok på hotellrommet da? Jeg har ikke noen vanntett telefon. Anonymkode: 626a6...e3e Sportsbutikker og sikkert clas selger vanntette poser/bokser beregnet på dette. Gjorde det værtfall før. Anonymkode: 088d5...987 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #7 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Er det bedre å legge igjen mobil og lommebok på hotellrommet da? Jeg har ikke noen vanntett telefon. Anonymkode: 626a6...e3e Ville aldri tatt med lommebok på stranda, uansett, da forsvinner jo alt. Eller ellers for den sags skyld Ta med ett kredittkort som enkelt kan legges i bikinioverdelen, og legg igjen øvrige kort og kontanter på rommet. Telefonen kan du enten låse inn i safen på rommet. Eller dere kan bade på tur. Eller kjøp en vanntett pose. Brukte slike før jeg fikk vanntett telefon, men....den lakk innimellom. Mulig brukerfeil. Mulig de er bedre nå. Anonymkode: c1d8e...81f
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #8 Skrevet 8. juni 2022 Legg den i en liten pose og grav ned i sanden, et sted under håndduken? Anonymkode: c3435...450 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #9 Skrevet 8. juni 2022 Har kun med litt cash til mat og drikke på stranda. Vanntett pose, selges i alle strandbutikker stort sett. Men da må du ha den rundt halsen når du bader. Anonymkode: 81913...382
Snublefot62 Skrevet 8. juni 2022 #10 Skrevet 8. juni 2022 Ta med minst mulig verdisaker på stranden. Punktum. Minst mulig kontanter. Ingen smykker. Telefon kan være lurt å ha med og da med mulighet for betaling (Google Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay, Apple Pay etc). Skal dere langt unna hotellet bør en vurdere behov for legitimasjon. De fleste high end telefoner i dag tåler vann i forbindelse med bading helt fint. Største utfordring er å miste de mens man er i sjøen eller sand i høyttaler/mic/ladeport. Og her kan det være greit å vite at sand og kan komme inn i portene i sjøen også, ikke bare på land. Så her vil en vanntett pose fungere veldig bra selv om telefonen er vanntett i utgangspunktet.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #11 Skrevet 8. juni 2022 Snublefot62 skrev (14 minutter siden): Ta med minst mulig verdisaker på stranden. Punktum. Minst mulig kontanter. Ingen smykker. Telefon kan være lurt å ha med og da med mulighet for betaling (Google Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay, Apple Pay etc). Skal dere langt unna hotellet bør en vurdere behov for legitimasjon. De fleste high end telefoner i dag tåler vann i forbindelse med bading helt fint. Største utfordring er å miste de mens man er i sjøen eller sand i høyttaler/mic/ladeport. Og her kan det være greit å vite at sand og kan komme inn i portene i sjøen også, ikke bare på land. Så her vil en vanntett pose fungere veldig bra selv om telefonen er vanntett i utgangspunktet. Visste ikke t telefonen var vanntett!! Så bra. Kjøper en sånn vanntett pose uansett ts Anonymkode: 0c183...1d2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #12 Skrevet 8. juni 2022 For å svare på spørsmålet ditt: ja, det er mye tyveri på strendene i Mallorca. Anbefaler å ha med minst mulig verdisaker på stranda og ha det med ut i vannet i vanntett pose. Mange av de som stjeler er proffe og følger med på deg, det hjelper ikke å legge ting under håndklær. Det er ikke det som forhindrer dem fra å stjele Anonymkode: 7b75d...bc3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #13 Skrevet 8. juni 2022 Jøss. Har alltid hatt med mobil, kort/penger, headset osv. på stranda, og det har aldri vært noe problem. Legger det under håndkleet, eller neddi strandbagen uten at det ligger synlig. Hele reisefølget har badet og svømt langt ut og vært borte fra det i en halvtime sikkert. Mange ganger. Ingen som har tatt noe noen gang. Det kommer kanskje an på hvor man drar, jeg ser den. Men nei, aldri opplevd at noen har saumfart solsenger og bager for ting mens vi har badet eller gått langs stranda for å tørke litt etterpå. Bader dere på alvor med en pose på slep? Det har jeg aldri sett. Anonymkode: 929a0...2e4 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #14 Skrevet 10. juni 2022 Jeg pleier å legge igjen min tlf, men han pleier alltid å ha med seg sin, som han legger inni veska mi. Har en typisk day-bag, så legger den inni lomma der, og har med minst mulig penger, kun til når vi skal spise lunch. Pleier å tukle det litt inni f.eks en kjole / tskjorte inni veska, ikke at det hjelper så mye da. Vi reiser til Mallorca om en uke nå og denne gangen bor vi ca 2 km unna stranda så jeg vil helst ha med meg telefon, og det blir for langt å gå frem og tilbake for å f.eks legge den fra meg om vi skal bade (før gjorde jeg det, da vi bodde rett ved strand). Og da tenker jeg å ta med meg en "bok" jeg har, er et slags skrin med bok-utseende som kan oppbevare ting i, kanskje ikke like interessant for en tyv.. Kunne evt lagt tlf under håndkleet på solseng, også tatt en veske over der "klumpen" med tlf ligger, sånn at det er mindre synlig. Jeg har opplevd tyveri 1 gang før faktisk så er ikke så veldig lysten på å ta med tlf ned der men har vurdert gammel tlf, også ligger vanlig tlf på hotellrommet. Ellers kan du ha med deg et lite skrin med lås, legge låsen inne i en lomme på vesle / sekk, har sånne små skrin fra da jeg var liten med nøkler til så har vurdert å bruke dem, selvom det er unødvendig styr Ville bare satsa på å enten legge igjen tlf på hotellet, eller brukt en gammel telefon. Kunne tatt sjansen på å spørre de ved side av dere om de kunne passet på tingene deres litt eller holdt et øye på de, hvis du stoler "såpass" på andre, tenker da mest barnefamilier el gamle mennesker som er tryggest å stole på kanskje, hvis dere finner noen nordmenn, svensker etc. Hvis dere bor nærme hotellet kan dere jo bare gå opp kjapt og legge fra tlf og ned å bade igjen Anonymkode: 84f55...df6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #15 Skrevet 10. juni 2022 Jeg kom nylig hjem fra Mallorca. Noen av strendene hadde safe under hver parasoll. Anonymkode: 3d631...7b5
dyptvann Skrevet 10. juni 2022 #16 Skrevet 10. juni 2022 Leste et morsomt triks om å legge verdisakene inne i en bleie 🤣. Smart ide, men blir kanskje gjennomskuet ved at det ikke er noen andre barneartikler 🙈. Hva gjelder "vanntette" mobiler, så ville jeg ha vært veldig forsiktig i saltvann. De vanntette telefonene gjør seg best i ferskvann 2
Natta1980 Skrevet 10. juni 2022 #17 Skrevet 10. juni 2022 det er ikke hva du spør om, men jeg tar aldri med mobil på stranda. bruker nok tid på den 350 dager ellers i året. har med ca 10-15 euro til drikke og lunsj. lar dem ligge igjen i vesken mens jeg bader. skulle det bli stjålet, er det ikke krise. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #18 Skrevet 10. juni 2022 Vi bader annenhver gang, er ikke noe problem å ta med mobil, kindle, visakort o.l. da. Anonymkode: 0a677...45d 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #19 Skrevet 11. juni 2022 Var nettopp på Mallorca, da la vi bare ogjen vesker. Stort sett bare nordiske barnefamilier der vi var så vi passet litt på hverandres ting. Hadde kun med noen kontanter og telefonen, da. Men følte det aldri som utrygt. Så spørs hvor på Mallorca du skal. Anonymkode: 1a5f1...9aa 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #20 Skrevet 11. juni 2022 Pacsafe veske eller sekk, som man fester til solsengen. Anonymkode: e494c...2c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå